Gå til innhold

Jeg vil fiske!!!!


vinagunner

Anbefalte innlegg

nå har det gått ca 20 dager siden jeg fikk fisket ordentlig, og da mener jeg ikke noen timers kasting på måfå under ferie med andre ikke-fiskere.

 

men det er så fordømt varmt, og da blir det færre muligheter. :evil:

 

men hvor er det fortsatt mulig? jeg kjører gjerne høyt opp til fjells om nødvendig. men fiske, det må jeg gjøre snart!!! :smt118

 

kom igjen nå, og hjelp en fluefiskekollega i denne nødens stund! [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet for tiden. Bare jobbing.. Men snart har jeg fri og da skal det fiskes. Fjellet er nok brukbart tenker jeg! :D Hardangervidda kanskje..

Men blir det kaldt om natta kombinert med maursverminger framover tenker jeg det løsner i lavlandet også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regulerte elver er "bra" det. Men hvordan er vannstanden i disse elvene nå da, f.eks i hallingdalselva? I marka hvor jeg fisker har vanntemperaturen holdt seg på godt over 20+ og det har kun vært småfisk som har giddet å plukke noe fra overflaten. Men ståa kan jo ha forandret seg nå etter at tempen om natten har sunket litt. Gleder meg..blir en kveldstur på skauen i kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nattemperaturen ihvertfall ikke sunket merkbart, er meldt tropenatt inatt.... :(

Man får finne seg ei elv høyt til fjells, er vel kanskje det eneste fornuftige nå. Venter fælt på at vanna i marka skal bli fiskbare igjen, 4-5 uker så er det vel bra... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt intrykk er at dette er så lokalt. I fjor hadde jeg rimelig bra fiske i noen "lokale" vann fra 10 august selv om juli også var varm i fjor. Har opplevd fisken i Oslo marka vaker selv om den "etter boka" ikke skal gjøre det i juli. Så ingen grunn til å prøve også i juli og begynnelsen av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan oppleve bra fiske selvom vannet er 20 grader! Jeg fisker i ett vann som er kjempedypt. Her kommer selv stor fisk opp til overflaten og vaker i en halv times tid før det blir dødt igjen! Det skjer hver gang jeg er der når sola går ned :) Må utnytte tiden bra for det slutter å vake like fort som det begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været vi har nå her på Østlandet setter fart på fisket i marka. Var en tur ute i dag. Det blåste en del og var ganske surt. Vannet var blitt merkbart kaldere og hadde fått den typiske "høstsirkulasjonen" i overflatevannet.. Fant kun en vakende fisk i le av vinden hvor den stod å plukket maur (type uten vinger) som hadde blåst på vannet. Lett å lure var den også..3 hektos :D !

En dag med vindstille pent vær hadde gjort seg nå :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i østmarka i går søndag. Lite vaking - men startet å vake litt akkurat i det regnskura startet. Men mulig å " lokke" opp fisk på Straking i vinden. Hadde en skikkelig fin fisk som angrep en stripende straking i regnet - satt på 10 sekunder og borte var den :( Flere som slo etter men veldig halvhjerta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...