Gå til innhold

Ørretfiske i Lågen.


magnusbg

Anbefalte innlegg

Mens vi snakker om lågen, noen som er villige til å hinte om noen fine fiske plasser i elva? :roll: har fiska en del ved tjuvholmen men får stort sett bare harr der, tenkte meg litt lenger opp i elva men veit ikke om noen gode plasser, så tar i mot tips på pm med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harren er jo en ille-luktende liten "alt-eter" som stort sett plager deg uansett hvor i lågen du drar! Men den er jo selvsagt ikke allene der :) Har fått mye ørrett nord for Otta! Dette er jo ikke akkurat noe hemmelig sted og du er ikke den eneste som står å fisker der, men det kan være et tips hvis du er nøden! Synes du skal legge igjen alt annet enn fluestanga de hjemme og støpe om slukene dine til stål-smykker eller til bremseskiver til bilen din laugh.png' alt=':lol:'> Det er jo uaktuellt å slenge møresild og spinnere et sted hvor fisken er lett å lokke opp til overflaten!!! (er vel uaktuellt i alle tilfeller) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg en kveld nedenfor Bøygen Camping i Vinstra både i fjor og i årets sommer, men endte bare med 200g ørreter i stort antall. Ingen harr og ingen ørret med skikkelig størrelse.

Vet ikke om plassen eller elva er preget av småfisk, om jeg var uheldig, eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er så fantastisk med kortselgere som ikke har peiling !

Skulle fiske i nedre deler av lågen sist søndag, og stakk innom Esso-stasjonen ved veikroa på lillehammer for å kjøpe kort !

Der får vi beskjed av fyren bak kassa at sesongen i lågen er slutt, så han kunne ikke selge oss kort !

Prøvde å forklare fyren at det fortsatt er lov å fiske harr i elva, men den "gikk han ikke på", så vi måtte bare gi opp :roll:

Vi valgte uansett å ta turen dit vi hadde planer om å fiske, bare for å forsikre oss om at det ikke var nye regler fra i høst laugh.png' alt=':lol:'>

Plenty med fiskere i elva bekreftet egentlig det vi allerede visste !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...