Gå til innhold

Evolutionstix II


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tror dette må være en av de dårligste garantiene jeg har vært borti

 

 

Livstidgaranti er et bra salgstriks da svært lite benytter det.

Og selvfølgelig holder fiskestanga lengre enn 2 år!!

 

Livstidsgaranti er kanskje mer et salgstriks men men. Det er forskjell på 2 og 100års garanti da.. Jeg vil nå tro at ganske mange ønsker å ha ei stang i mer enn 2 år! og da måtte urettvist betale 500kr hvis den knekker som følge av produksjonsfeil på tredje året, synes jeg er ¤%#&& dårlig

 

Litt av poenget mitt er om det i det hele tatt er lov å kun ha 2års garanti på et produkt som visselig må kunne forventes å holde i mer enn 2 år! Jeg mener at i følge forbrukerloven må fluestenger ha minst 5års garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette må være en av de dårligste garantiene jeg har vært borti

 

 

Livstidgaranti er et bra salgstriks da svært lite benytter det.

Og selvfølgelig holder fiskestanga lengre enn 2 år!!

 

Livstidsgaranti er kanskje mer et salgstriks men men. Det er forskjell på 2 og 100års garanti da.. Jeg vil nå tro at ganske mange ønsker å ha ei stang i mer enn 2 år! og da måtte urettvist betale 500kr hvis den knekker som følge av produksjonsfeil på tredje året, synes jeg er ¤%#&& dårlig

 

Litt av poenget mitt er om det i det hele tatt er lov å kun ha 2års garanti på et produkt som visselig må kunne forventes å holde i mer enn 2 år! Jeg mener at i følge forbrukerloven må fluestenger ha minst 5års garanti

 

Mvh en morratrøtt flisespikker :smt066 :smt066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R
produksjonsfeil på tredje året

 

Vi er da enige! Men at en stang knekker på tredje året er vel drøyt hvis det er en produktsjonsfeil. Både du og jeg vet jo at hvis det er noe feil med stanga hadde den vel knekt før den tid. Stanga er jo liksom ikke laget for å holde i litt over 2 år. Med pent bruk, altså med lagring, transport osv holder den jo livet ut.

 

Hvis du ser på prisen sammenlignet med de andre dyre stenger, gidder ikke å finne priser på de her og nå så er 3 498.00 billig. Har prøvd flere stenger som mange andre og vi må opp i en atskillig høyere prisklasse for å komme på det nivået Streamstix har gjort med evolutionstix II.

 

Får den til helgen, mangler bare den grønne 002 snella. Den er enda penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier oss passelig enige laugh.png' alt=':lol:'>

 

Nå har vel Fluefiskesenteret i Bergen begynt å føre Streamstix, så jeg må vel få prøvd de nye stengene snart..

 

Men det er vel ikke svinbillig med 3 og en halv høvding for ei stang ;) Du mener med andre ord at stanga er på nivå med toppseriene til Sage, Scott, Loomis etc? Har kun prøvd de rimelige seriene til Streamstix og de var overraskende gode =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R
Du mener med andre ord at stanga er på nivå med toppseriene til Sage, Scott, Loomis etc

 

Er medlem av 2 kasteklubber i Trondheim og det er ofte demoer av flere stangmerker om vintrene og da blir det slik at man prøver mange stenger i flere prisklasser. Ja, stanga er på høyde med de dyreste.

 

Competitionstix 10'#3 og 9'#5 fikk også skryt i vinter av flere kjente i kastemiljøet, har ikke lov til å skrive navn, men de ble da overrasket over prisen som også gjør meg veldig fornøyd som kunde.

 

Siklet lenge etter 10'#5 for å bruke i båtfiske, men prisen på stanga er litt drøy, den kostet 7200 og merket er LTS.

 

Da syns jeg Kalmarstix sin til 1598.- er mere fristende pluss at jeg får 2 Competitionstix stenger og beløpet blir da sånn ca 5600 for 3 stenger.

 

Bedre å ha flere varianter enn en dyr en synes nå jeg.

 

Vi er da nesten enig nå Ford Perfect :)

 

PS..Kalmarstix 10'#5 har jeg ikke prøvd ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte laks på 6-7 kilo i helga på Evolution 2 #5 stanga mi. Det var kult det!!! 8)

Men med 0,15 fortom så varte kampen bare 7min! :shock:

Men da hadde fisken vært høyt i været 2 ganger, å backingen rasa ut mellom fingra på meg. #-o

Ps: jeg fiska jo etter ørret med ei krok 12 vårflue.... ikke min feil at en teit laks tok den! :roll:

Men stanga.... den tåler laksefiske å den!!! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig funnet stenger i #5 og #7 som skal beholdes lenge :D

Henholdsvis C.F.Burkheimer Trout 590 og en Scott S3 1007. Skal jeg fiske tyngre står det en tohånds Greyline og støver... Fisker for det meste enhånds

 

Så egentlig trenger jeg ikke flere stenger, men Burkien er en forholdsvis dyp og medium rask stang som ikke er glad i distansekasting og\eller store fluer.. Bare deilige, langsomme underhådskast og max smilefaktor! Så da kan kanskje Evo II'en være et supplement på sikt? Den er rask og kaster langt med f.eks en Carron eller XXD line?

 

Synes forøvrig at SeatroutStix'en er noe av det råeste i sin prisklasse! Hadde den, men solgte da Scott'en kom i hus.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantier har vært et stort samtaleemne tidligere, og stangprodusentene bruker ofte forskjellige metoder som høres gode ut i våre ører. Livstidsgaranti høres jo utvilsomt bra ut i våre ører, men er det virkelig alltid det? Hva vet vi om hvor mye produsenter med livstidsgaranti legger på prisen for å dekke den servicen (og tapet) dette innebærer...?

 

Når jeg ser på stenger til 8000,-, så møter jeg alltid argumenter som: "Dyr? Husk at den har jo livstidsgaranti!!".. Da spør jeg meg alltid hvor mye den hadde kostet uten garanti i det hele tatt. Det finnes jo så mange garantiordninger, men her et et par av dem:

 

1) Man kan betale en ok pris for en stang med to års garanti mot fabrikasjonsfeil og 500,- for ny del uten spørsmål i 5 år dersom uhellet er selvforskyldt, eller to år er utgått.. (Streamstix´s modell)

2) Man kan betale en høyere pris for en stang med livstidsgaranti mot fabrikasjonsfeil - men ikke selvforskylte feil.

3) Man kan betale en enda høyere pris for en stang med uforbeholden livstidsgaranti - ny stangdel -"no questions asked".

 

Min erfaring er også at dersom en stang er god etter 2 år, så er det lite sannsynlig at det er en fabrikkfeil på den..

 

Med dette som utgangspunkt, så har jeg kommet frem til at Streamstix-versjonen egentlig er best for meg, siden jeg knekker få stenger :P . Dersom jeg skulle knekke en streamstix-stang til 2500,- i bildøra etter to uker, ja - så koster stanga meg dessverre 3000,-. Det samme om jeg skulle knekke stanga etter 4,5 år..

 

MEN, dersom Streamstix hadde fulgt andre modeller, så hadde de garantert måtte lagt utsalgsprisen høyere for å dekke våre klønete handlinger med bildører, og da hadde utsalgsprisen sikkert vært på godt mer enn 3000,- vil jeg tro..

 

Altså, man tjener på en LAV utsalgspris, med en GOD serviceordning dersom uhellet først skulle være ute. Er man ikke uheldig, så har man i hvertfall ikke betalt unødvendig mye for en stang som har "serviceordning" innbakt i utsalgsprisen, slik mange av våre dyreste merker har... ;)

 

Min ca. 12 år gamle GL IMX har f.eks en livstidsgaranti som jeg aldri har fått bruk for. Hvor mye betalte jeg for den garantien da jeg kjøpte stanga tro...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Selv er jeg lykkelig at Sage har en slik garanti :) Tror jeg har fått 3 nye tupper og 1 hel ny stang :P

 

Ja jeg betaler gledelig for "no questions asked".

 

Nå hører det med at den stanga har jeg hatt i 10 år da :) Og er jo så glad i den.

 

Mulig jeg er veldig klønete men fort gjort å være uheldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører hva du sier, men er ikke fryktelig enig.

 

Hva med garantien til "rimelige" stenger som TFO og Redington og Sage Launch? Disse stengene måtte da blitt usannsynlig billige med en 2års garanti! Kanskje noe å foreslå for dem? Sett ned prisene til mellom 500-800kr?

 

Og ordninger fra de store og dyre kan mye sies.. Jeg mener butikken du handler i skal ta imot stanga, gi eller sende deg ny og deretter "ordne" opp med produsent uten at du skal betale for dette! Da snakker jeg om stenger i 5-10 000krs klassen. Hvis jeg knekker Redington'en min gir eller sender jeg den til Nordisk og får en ny tilbake uten mellomlegg slik jeg har forstått det =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

1) Man kan betale en ok pris for en stang med to års garanti mot fabrikasjonsfeil og 500' date='- for ny del uten spørsmål i 5 år dersom uhellet er selvforskyldt, eller to år er utgått.. (Streamstix´s modell)

2) Man kan betale en høyere pris for en stang med livstidsgaranti mot fabrikasjonsfeil - men ikke selvforskylte feil.

3) Man kan betale en [u']enda[/u] høyere pris for en stang med uforbeholden livstidsgaranti - ny stangdel -"no questions asked".

 

Hallois Flemming

Lurer på hva en amerikansk bygd Scott V2 Series til kr. 1.795,- med uforbeholden livstidsgaranti hadde kostet uten garanti hvis dette stemmer?

http://www.tundraoutdoor.no/produktsider/scott_6.html

Tror dine alternativer her er en sannhet med modifikasjoner, Flemming.

 

mvh Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere uttrykt min umiddelbare begeistring for #5 og #6. Begeistringen har ikke blitt mindre etterhvert som jeg har fått fisket med dem.

Jeg har lenge vært spendt på spesielt #7 stangen, som jeg vet har fått enormt gode tilbakemeldinger i England. At også Hywel Morgan viste denne stangen spesielt oppmerksomhet på messe, sier da også noe..

Jeg bruker sjelden eller aldri en #7 stang. Jeg eier noen ifra før, sånn i tilfelle jeg skulle få brukt for....Scierra, Loomis GLX, Seatroutstix, alle bra stenger :) . Jeg prøvde EvolutionstixII for første gang onsdag: Jeg må bare gjenta meg selv: Inner tier, akkurat som med spesielt #5. Utrolig velbalansert. Selv om vekta på EvoII er høyere enn de andre #7 stengene jeg eier, føles den fqaktisk lettere(??). Den setter bukter lekende lett på helt korte distanser, og når linen flyr ut av stangtoopen, ja, så flyr den langt avgårde uten at jeg som kaster føler å ha måtte jobbe i det hele tatt. Dette må da være en kanon havabbor stang, eller for sjøfiske generelt. For ikke å snakke om til elve fiske. For de av dere som ikke får tak i denne stangen i din lokale butikk, sjekk Streamstix sidene og finn nærmeste forhandler. Stangen er råbra. For å sitere en godt voksen sjøørret og laksefisker jeg lot prøve denne stangen i går, og han har mye rått fiskemateriell ifra før; "Huff hvor det går, så langt har jeg aldri kastet tror jeg...... Hva er dette for noe da??". :shock:

#4 stangen trengte jeg litt mer tid på å si noe som helst, da vi stod innendørs og skulle på død og liv kaste langt og lengre enn lengst. Jeg har en CD Rods ghr #4 jeg har vært strålende fornøyd med til de lange kastene, også min Orvis Trident har gjort jobben til dette. Orvisen er dessverre to- delt og ikke bragt med på fisketur så mye lengre. Cd rod`en har fisket godt, og har vært med overalt hvor jeg ikke hadde #5 med. Det jeg følte jeg trengte var en #4 stang som jeg pakket ned i samme tube som #5, og bar i sekken til fjells. Nå har jeg den. EvoII kaster kanskje langt den også, når jeg får jobbet med timingen. Men kast fra 2- 20 mtr går silkemykt. Den matte finishen og de sorte stangringene er også medvirkende årsaker til at dette blir en mye brukt #4 stang. Nå kan jeg nymfe, fiske kort og tørt, ja, rett og slett en meget anvendelig stang på 9'. ;)

Dette er bare ment til å være veiledene tips, og inntrykk...

PS: Jeg får også lyst på en Orvis T3 hver gang jeg ser Flemming dra den ut av stangtuben og feste snellen i "Ørretjakt". Har vurdert noe derifra også....

laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det opplyses om at Streamstix har 2 års garranti mot fabrikasjonsfeil. Ikke riktig. Dette er noe som dessverre henger igjen fra tiden hvor en annen aktør var inne i bildet.

 

Streamstix AS har 5 års garranti mot fabrikasjonsfeil på alle produkter dersom det ikke opplyses om noe annet. Dersom en skade på utstyret har oppstått selvforskylt, repareres/erstattes skadet del til et rimelig vederlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års garanti mot fabrikasjonsfeil høres i utgangspunktet forlokkende ut, men dette kan ikke karakteriseres som noe annet enn tøv! Brekkasje som følge av fabrikasjonsfeil oppstår relativt umiddelbart og vil aldri vedvare så lenge det hevdes her. Villedende markedsføring er min påstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års garanti mot fabrikasjonsfeil høres i utgangspunktet forlokkende ut' date=' men dette kan ikke karakteriseres som noe annet enn tøv! Brekkasje som følge av fabrikasjonsfeil oppstår relativt umiddelbart og vil aldri vedvare så lenge det hevdes her. Villedende markedsføring er min påstand![/quote']

 

Så du mener fabrikasjonsfeil er bare brekkasje??

Så andre ting enn å brekke kan etter din mening ikke skje med en fluestang i løpet av 5 år??

Tror du skal tenke litt lengere før du kaller en sånn garanti bare tøv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års garanti mot fabrikasjonsfeil høres i utgangspunktet forlokkende ut' date=' men dette kan ikke karakteriseres som noe annet enn tøv! Brekkasje som følge av fabrikasjonsfeil oppstår relativt umiddelbart og vil aldri vedvare så lenge det hevdes her. Villedende markedsføring er min påstand![/quote']

Villedende markedsføring???

 

For det første så er det kjøpsloven. For det andre så selger vi også andre produkter enn stenger. For det tredje så har en stang andre deler enn en tupp også. En liten usynlig sprekk kan utvikle seg over lang tids bruk før den blir et problem. Tøv? Nå får du gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års garanti mot fabrikasjonsfeil høres i utgangspunktet forlokkende ut' date=' men dette kan ikke karakteriseres som noe annet enn tøv! Brekkasje som følge av fabrikasjonsfeil oppstår relativt umiddelbart og vil aldri vedvare så lenge det hevdes her. Villedende markedsføring er min påstand![/quote']

Det er mange stangbrudd som ikke kan forklares lenge etter stanga er nyinnkjøpt. Clean Cut i karbonet gir som regel ny stang og slik jeg har opplevd endel slike brekkasjer (ikke egne) inngår det i fabrikasjonsfeil kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års garanti mot fabrikasjonsfeil høres i utgangspunktet forlokkende ut' date=' men dette kan ikke karakteriseres som noe annet enn tøv! Brekkasje som følge av fabrikasjonsfeil oppstår relativt umiddelbart og vil aldri vedvare så lenge det hevdes her. Villedende markedsføring er min påstand![/quote']

 

Så da mener du selvfølgelig også at livstidsgaranti mot fabrikasjonsfeil er villedende også? En garanti mange store produsenter opererer med. Hvis så var tilfelle, at dette er villedende markedsføring, så ville vi selvfølgelig ikke vært så lavpannede og stoppet på 5 år! Vi hadde operert med livstid, som mange av de andre.

 

Hvis en slik garanti ikke fungerer i praksis så sprer ryktet seg veldig fort, og produsenten skyter seg selv i foten. Hvis bruddet er selvforskyldt vil produsenten ha dekket kostpris, er det uforskyldt for du ny del. Så enkelt er det, og det er en løsning de aller fleste produsenter har valgt. Den er rettferdig for alle parter (selv de som IKKE knekker stanga si). Å tro at det ikke fungerer faller på sin egen urimelighet, og personlig synes jeg det er litt "paranoid" :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Gammel tråd, men jeg børster støv av den med et lite spørsmål:

Noen som har CSS-data på 8'6 #3? Ble disse produsert etter at de første stengene i serien kom? Ser det stort sett var snakk om #5, #7 og #4 her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...