Gå til innhold

Stoor ørret i nordmarka


Bananlars

Anbefalte innlegg

Uansett regler.. så synes jeg ikke at man skal fiske på gytende fisk!! :evil:

Gytingen bør kunne få gå uforstyrret slik at de dominante hannene får videreført sine gener.

 

Kjønner ikke helt greia med å fiske på diger gytefisk som står et par meter ut i bekken. Hva skal man med fluestang? Bruk ei rognkjepp med ei diger markklyse og dra den over huet på den...PANG! NY PERS!

Vel vel.. folk er forskjelige.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebakking,

Støtter Pål H. Jeg var så "dum" å komme med en ytringsfrihet i dag på OFA sidene angående fiske på denne gytefisken men møtte desverre "veggen"

 

Jeg leste tråden på OFA forumet og ble ganske overasket over en del som ble skrevet der.. :shock:

 

Mye uvitenhet ute å går ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kline fiskehue på vindusviskeren på bilen er om ikke det teiteste eg har sett, heilt inn i hel... idiotisk. Herregud mann, bruker ikke folk huet sitt? Er det ingen andre som reagerer på dette, eller er det eg som er på viddene her?

 

Blir ikke imponert for 5 øre!! :evil: ( PS....Har hatt ein jævla dårlig dag idag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.......irriterer meg endå....Er det mulig.........Ja ja.....Får gå å køye for eg skriver nok eg kommer til å angre på laugh.png' alt=':lol:'> :roll: Håper på ein bedre dag imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Blir nesten litt imponert over hvordan man kan finne på en slik idiotisk ide som å skjære av hode, for å så sette d på vindusviskeren! hehe.. på vindusviskeren liksom! Hvorfor akkurat der?

Lenge siden jeg har sett noe så teit!!

 

Nei, det hadde holdt med et "normalt" bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

For å si det mildt så er dette noe av det mest idiotiske jeg har sett. Forteller litt om fiskerens kunnskap om ørretgener og naturforståelse. Håper den smaker tran slik som all gytefisk gjør. Synes forøvrig at lokale røykere burde holde seg for gode til å røyke slik fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg blir ganske forundret når jeg leser denne tråden.

 

Her er saken:

 

En fluefisker har fisket lovlig, og gjort sitt livs fangst. Han har drept ørretene, og levert dem til røykeriet. Sannsynligvis har han store planer om å kose seg med storfangsten sammens med familie og venner. Samtidig er det en haug med folk her inne som blir svært provosert over dette.

 

Mitt spørsmål er da, hvorfor i alle dager lar man seg provosere??? :roll: Mannen har da ikke gjort noe som helst galt?! Ihvertfall ikke i forhold til loven, og tydeligvis heller ikke i forhold til sine egne etiske og moralske retningslinjer.

 

Derfor har jeg noen spørsmål til dere som blir provosert av denne historien:

 

1. Hvorfor bør denne mannen følge deres etiske og moralske retningslinjer i forhold til høstfiske etter gytefisk? Har dere tatt patent på fasiten for hvordan beskatning av ørret i Nordmarka skal foregå?

 

2. Hadde det vært greit dersom denne fyren hadde tatt de samme to fiskene i mai, og levert dem til røykeriet da? Hvis svaret her er "ja", så faller vel beskatningsargumentet ("føre-storfisk-gener-videre"-argumentet) i grus?!

 

PS! Forøvrig er jeg (paradoksalt nok) helt enige med dere i selve saken. Mine personlige fiskeetiske retningslinjer slår definitivt knute på seg når det kommer til dreping av store gytevandrere senhøstes... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg blir ganske forundret når jeg leser denne tråden.

 

Her er saken:

 

En fluefisker har fisket lovlig' date=' og gjort sitt livs fangst. Han har drept ørretene, og levert dem til røykeriet. Sannsynligvis har han store planer om å kose seg med storfangsten sammens med familie og venner. Samtidig er det en haug med folk her inne som blir svært provosert over dette.

 

Mitt spørsmål er da, hvorfor i alle dager lar man seg provosere??? :roll: Mannen har da ikke gjort noe som helst galt?! Ihvertfall ikke i forhold til loven, og tydeligvis heller ikke i forhold til sine egne etiske og moralske retningslinjer.

 

Derfor har jeg noen spørsmål til dere som blir provosert av denne historien:

 

1. Hvorfor bør denne mannen følge [b']deres[/b] etiske og moralske retningslinjer i forhold til høstfiske etter gytefisk? Har dere tatt patent på fasiten for hvordan beskatning av ørret i Nordmarka skal foregå?

 

2. Hadde det vært greit dersom denne fyren hadde tatt de samme to fiskene i mai, og levert dem til røykeriet da? Hvis svaret her er "ja", så faller vel beskatningsargumentet ("føre-storfisk-gener-videre"-argumentet) i grus?!

 

PS! Forøvrig er jeg (paradoksalt nok) helt enige med dere i selve saken. Mine personlige fiskeetiske retningslinjer slår definitivt knute på seg når det kommer til dreping av store gytevandrere senhøstes... :roll:

 

Kloke ord!!

Man klarer ikke å se ting fra fiskerens ståsted..

Kansje det at han kan spise maten han fanger setter kronen på verket.

Hadde det vært greit om han kakket de i midten av juli?

 

Nei, dette lukter debatten om guttungen med storlaksen fra altaelva :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg blir ganske forundret når jeg leser denne tråden.

 

Her er saken:

 

En fluefisker har fisket lovlig' date=' og gjort sitt livs fangst. Han har drept ørretene, og levert dem til røykeriet. Sannsynligvis har han store planer om å kose seg med storfangsten sammens med familie og venner. Samtidig er det en haug med folk her inne som blir svært provosert over dette.

 

Mitt spørsmål er da, hvorfor i alle dager lar man seg provosere??? :roll: Mannen har da ikke gjort noe som helst galt?! Ihvertfall ikke i forhold til loven, og tydeligvis heller ikke i forhold til sine egne etiske og moralske retningslinjer.

 

Derfor har jeg noen spørsmål til dere som blir provosert av denne historien:

 

1. Hvorfor bør denne mannen følge [b']deres[/b] etiske og moralske retningslinjer i forhold til høstfiske etter gytefisk? Har dere tatt patent på fasiten for hvordan beskatning av ørret i Nordmarka skal foregå?

 

2. Hadde det vært greit dersom denne fyren hadde tatt de samme to fiskene i mai, og levert dem til røykeriet da? Hvis svaret her er "ja", så faller vel beskatningsargumentet ("føre-storfisk-gener-videre"-argumentet) i grus?!

 

PS! Forøvrig er jeg (paradoksalt nok) helt enige med dere i selve saken. Mine personlige fiskeetiske retningslinjer slår definitivt knute på seg når det kommer til dreping av store gytevandrere senhøstes... :roll:

 

Kloke ord!!

Man klarer ikke å se ting fra fiskerens ståsted..

Kansje det at han kan spise maten han fanger setter kronen på verket.

Hadde det vært greit om han kakket de i midten av juli?

 

Nei, dette lukter debatten om guttungen med storlaksen fra altaelva :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he....Har komt meg nå!!

Eg driter i om han far kakka fisken eller ikkje, han veit bedre en meg kos bestand o.l er der han fisker.

Det eg syntes var så FORBANNA domt var det med fiskehodet!!! Og det synes eg fremdeles!!

Korfor ikkje stikke hodet på ein pinne og skrike springende gjennom gata og juble !!!!!! jaja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hodet på vindusviskeren taler for seg. Det å drepe gytevandrende storørret i elv på natta senhøstes står helt i stil med den handlingen. Skulle likt å vist hvor mye annet rart denne personen foretar seg. (Eller kanskje ikke:). Og ja sixpack-karlsen, jeg tar gjerne fra han gleden med desse ørretene. Håper som sagt at de smaker tran og at han lærer at man setter tilbake slik fisk. Eller enda bedre, lar være å fiske desse fiskene. Han har jo gjort det med viten og vilje. At lovverket ikke fungerer på ørretforvaltning i Norge trenger han ikke å ta fordel av. For så å skryte av det etterpå. Dette er flaut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sixpack_karlsen,

Mitt spørsmål er da, hvorfor i alle dager lar man seg provosere??? Mannen har da ikke gjort noe som helst galt?! Ihvertfall ikke i forhold til loven, og tydeligvis heller ikke i forhold til sine egne etiske og moralske retningslinjer.

 

Jeg blir provosert p.g.a at jeg er av en annen oppfatning av hvordan forvaltningen skal utføres. Selve handling er legal men, jeg synes at man skal kunne tenke litt på egenhånd også og ikke bare utnytte smutthullene for hva de er verdt.

 

sixpack_karlsen,

1. Hvorfor bør denne mannen følge deres etiske og moralske retningslinjer i forhold til høstfiske etter gytefisk? Har dere tatt patent på fasiten for hvordan beskatning av ørret i Nordmarka skal foregå?

 

For min del er det ikke snakk om moralske eller etiske retningslinjer, men forvaltningsmessige retningslinjer! Tenk deg hvis alle skulle stå å fiske i gytebekkene rett før fredningen..hvordan tror du dette vil gjort utslag på bestanden? Visste du foresten at det er de største og mest dominante hannene som oppsøker lekplassene først?

 

sixpack_karlsen,

2. Hadde det vært greit dersom denne fyren hadde tatt de samme to fiskene i mai, og levert dem til røykeriet da? Hvis svaret her er "ja", så faller vel beskatningsargumentet ("føre-storfisk-gener-videre"-argumentet) i grus?!

 

Fisker man i innsjøen sommerstid med sportsfiskeutstyr har man et mer spredt uttak av ulike årsklasser og individer. Det blir ikke et selektivt fiske på de største og dominante hannene slik man ofte kan ha i en gytebekk.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebakking' date='

Støtter Pål H. Jeg var så "dum" å komme med en ytringsfrihet i dag på OFA sidene angående fiske på denne gytefisken men møtte desverre "veggen"

 

Jeg leste tråden på OFA forumet og ble ganske overasket over en del som ble skrevet der.. :shock:

 

Mye uvitenhet ute å går ja.

 

Det som er synd er at man gjør dette til et C&R tema noe det ikke er. Det handler om å være bevisst på hvor man fisker til enhver tid - spesiellt på høsten hvor gytevandrerne ikke er opptatt av fredningsdatoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

Sent på høsten er hannfisken er svært aggressiv og angriper alt som rører seg, og det lett (alt for lett) å få stor gyteklar ørret i elver og bekker! Dette fisket er da for pokker ingen utfordring for en seriøs fluefisker!

Idioten er et svært dårlig navn på flua, men passer godt til den aktuelle fluefiskeren. :smt021

Man kan se av bildene at ørreten har kommet svært langt i gyteforberedelsene, og fiskekjøttet vil være lite egnet som menneskeføde.

Ørrethode på PANSERET. #-o (forteller det meste!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderna är väl lika genomtänkta och korkade som de bilder några amerikanska soldater brukar ta när de förnedrar infångade motståndare.

Lobotomi kanske används än.

Man måste ha mer respekt än så för det man fångar oavsett om man nyttjar C&R eller tar det hem till "pannan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...