Gå til innhold

Den samme elva!


Pål H

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicolaj brekke

Jeg har bestillt denne, men det tar jo latterlig lang tid før den kommer. Driver bokklubben med det de alltid har drevet med. Å ta inn bestillingene før de trykker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest nicolaj brekke

I dag fikk jeg tilbud om ny hovedbok. Jeg vet at bokklubben har vanskeligheter, men å komme med nytt tilbud om medlemsbok før de man bestillte tidligere har kommet synes jeg er litt idiotisk. Jeg har nå to tidligere hovedboktilbud som enda ikke er kommet. Var det noen som sa selge skinnet før bjørnen er skutt? Dette er dårlig reklame...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å avbestille månedens hovedbok fra den bokklubben, uansett hva det er, og heller kjøpe fra andre !

Har enda ikke fått Rett linje, som var hovedbok/film i januar, og det blir litt for dumt :evil:

Fikk mail om at den var sendt for en drøy uke siden, men ingenting har skjedd !

De som ikke har avbestilt boka Samme elva av L. Lenth bør nok ikke regne med å få denne før påske laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart irriterende at det til tider tar latterlig lang tid å få bøkene fra bokklubben, men for en del bøker er vel bokklubben eneste måten å kunne finansiere bokutgivelser på. Hadde ikke vært lett å finansiere bøker som "Den samme elva" uten bokklubben, så selv om de er trege er dette akkurat det som gjør det mulig å få gitt ut såpass smal literatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, tenkte jeg måtte kommentere enkelte utsagn på denne sida.

Lars Lenth "Den samme elva" er sendt ut fra vårt lager den 12. februar, og vil dumpe ned i kassa om kort tid, hvis den ikke allerede har ankommet. Ingen skal måtte vente til påske ... Vanlig leveringstid er fra tre til åtte dager hvis det er en bok som er trykt og i salg. Leveringstid kan vi  bli bedre på, og er også en prioritert oppgave vi jobber med. Det står oppgitt ukenummer for utsendelse i medlemsbladet, og på websidene står dato for når boka kommer ferdig trykt til vårt lager, hvis det er en helt ny bok, og dette gjelder som oftest for hovedbøkene. Da må man forholde seg til det.

 

Men ting kan skje, og forsinkelser oppstår. btholvik har ventet tre uker på en bok han har bestilt. Umulig å si hva som har skjedd her uten å vite hvilken bok det er, men generell regel er at bøker som er på nettsidene skal være tilgjengelige.

 

Noen ble lettere irritert av å måtte vente lenge på Fismens DVD  "Rett linje". De aller fleste medlemmene som ikke hadde avbestilt denne, fikk den imidlertid tilsendt "i tide", men vi solgte en del flere enn antatt og måtte få en ny ladning fra leverandør. Uansett tror jeg nok bokklubbmedlemmene ble fornøyde, som fikk essensen i teorien til Fismen også i lesbar form, via et ekstra hefte.

 

Til slutt vil jeg slutte meg til teve som er inne på at bokklubben er en viktig salgskanal for bøker innenfor denne sjangeren. Det hadde vel ikke kommer ut mange bøker innenfor sportsfiske hvis ikke vi hadde medlemmer som var interessert i sportsfiske og friluftsliv. Så hold fast på medlemsskapet, folkens. Dessuten er det jo en del kupp man kan gjøre hvis man følger med på nettsider og i medlemsblad. Mandag starter gigantsalg, ikke mange bøker om fluefiske her, men mye annet som som kanskje er interessant for den som liker å lese!

 

Bente Einan Eriksen

Redaktør Bokklubben Villmarksliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Spørsmålet er vel om det kanskje hadde kommet ut både flere og bedre fiskebøker om det ikke var for denne bokklubben. Slik det er i dag når bøkene bare fram til det lille fåtallet fliuefiskere som velger å være medlem, og da i temmelig små opplag. Alle andre, og de er mange ganger fler, får knapt vite om bokutgivelsene i det hele tatt. Det gjøres praktisk talt ingen markedsføring annet enn gjennom medlemsbladet.

Samtidig er det jo begrenset hvor mange bøker de kan utgi, året har tross alt ikke fler enn 12 måneder. Å få utgitt fiskebøker i dag hos de vanlige forlagene er en praktisk umulighet, etter det som sies. Det virker som hele dette bokmarkedet er låst fast i den lille bokklubben, og det er mer ødeleggende enn nyttig for både kvaliteten og kvantiteten på fiskebøkene, etter min mening.

 

Derfor - kjøp bøker i bokhandel i stedet, det kommer antagelig leselystne fluefiskere til gode på litt lengre sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Jeg har ikke et ondt ord om bokklubben! Spart mye penger der :)

 

 

Jo, men bøkene er egentlig priset i bokklubben omtrent slik de normalt ville ha kostet i bokhandel, eller ved nettsalg med vanlig forlagsdrift som utgangspunkt. Slik det er nå blir de meningsløst dyre i bokhandel, siden bokklubbens egne priser egentlig er veldig oppskrudde. Det er sikkert god bedriftsøkonomi, men ikke bra for litteraturen, for å si det slik.

 

Så ellers på nettisden til Staffan Lindstrøm at han hadde blitt spurt av mange om å skrive fler bøker, men han kommneterte med store bokstaver at "DET SKAL JEG IKKE!" - eller noe sånt. Skulle gjerne hørt fra ham selv hva han mener med akkurat det, men har inntrykk at det har noe med erfaringene med denne bokklubben å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen andre en meg som har begynt og lese denne boka som har lyst til og skildre hva dere synes om starten eller utover. :-*

innledningen så synes jeg at man kan leve inn i det han skriver og så tar det seg opp etter hvert og man får følelsen av og være i hans sted.

Har straks lest boka ferdig, og kan ikke si annet enn at jeg stor-koser meg minst like mye med denne som med "Flyt"  :)

Beskrivelsene av de lokale heltene Reidar(med møkkjelleren) og Simen er ubetalelige, det samme med beskrivelsen av Streaking Caddis som tørrfluenes svar på svenskepilken  ;D

Har måttet legge fra meg boka i hysteriske latteranfall flere ganger, dermed er jeg strålende fornøyd !

Siderumpa fiskefortellinger er det nok av andre som tar seg av ! I Lenth's bøker er det humoren som setter prikken over i'en for min del !

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...