Gå til innhold

Hva hører du på akkurat nå?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Fanken, Tom... Takk skal du ha! Helt nytt for meg, men digga det skikkelig  <<l

Søk i vei på Youtube. Grand Funk Railroad var mine helter sammen med Led Zeppelin, Black Sabbath og Deep Purple på den tiden. Men av en eller annen grund var Grand Funk Railroad ikke med der. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått. Digger alle de tre du nevner, og det er mye av den samma stilen(litt mer hippitune, kanskje?), så det er litt merkelig ikke jeg har fått dem med meg i søket...  <<l

Ser dokumentar på NRK om Petty and the Heartbreakers... Alltid likt.

Kommersiell kanskje, men fortsatt en av de bedre låtene dems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand Funk Railroad fra deres andre album, "The Red Album" var da jeg "våknet". Denne "In Need" er råkul.  8)

Er en del Creedence over det også, og særlig stemmen hans i denna låta kanskje!? :o Det sier litt...  Funky som f og helt knall  <<l

"Funky" som i Grand "Funk" Railroad.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som slår meg.. Har noen her egentlig kjøpt en cd de siste 10/20 åra? Er ikke bare på karbon verden går fremover!  :P

He-he . . . Er det noe som ikke har blitt bedre med åra, så er det musikk  ;) Ihvertfall ikke innen de genrene jeg hører på.

I dag låter det meste syntetisk, og slik blir det vel gjerne også, når det du hører er samplinger fremfor instrumenter.

I dag betaler folk gladelig for å gå på konsert hvor vokalisten mimer og musikken er playback . . .

Men smak og behag, her som ellers  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som slår meg.. Har noen her egentlig kjøpt en cd de siste 10/20 åra? Er ikke bare på karbon verden går fremover!  :P

He-he . . . Er det noe som ikke har blitt bedre med åra, så er det musikk  ;) Ihvertfall ikke innen de genrene jeg hører på.

I dag låter det meste syntetisk, og slik blir det vel gjerne også, når det du hører er samplinger fremfor instrumenter.

I dag betaler folk gladelig for å gå på konsert hvor vokalisten mimer og musikken er playback . . .

Men smak og behag, her som ellers  :)

Så feil så feil så feil så feil... I dag er det analoge opptaksustyret bedre en noen gang. Musikken er mer dynamisk og detaljert enn noen gang, og i alle sjangere, enten det er heavy eller jostein bever som olav liker så godt..

Synd om man liker musikk og bare mimrer 80 tallet på youtube og spotify, da går man glipp av mye da..

Men smak og behag ja  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som slår meg.. Har noen her egentlig kjøpt en cd de siste 10/20 åra? Er ikke bare på karbon verden går fremover!  :P

He-he . . . Er det noe som ikke har blitt bedre med åra, så er det musikk  ;) Ihvertfall ikke innen de genrene jeg hører på.

I dag låter det meste syntetisk, og slik blir det vel gjerne også, når det du hører er samplinger fremfor instrumenter.

I dag betaler folk gladelig for å gå på konsert hvor vokalisten mimer og musikken er playback . . .

Men smak og behag, her som ellers  :)

Så feil så feil så feil så feil... I dag er det analoge opptaksustyret bedre en noen gang. Musikken er mer dynamisk og detaljert enn noen gang, og i alle sjangere, enten det er heavy eller jostein bever som olav liker så godt..

Sant nok, det kommer mye bra i dag også, men når det gjelder tungrock, som ligger mitt hjerte nærmest, så syntes jeg utvilsomt det beste kom på 70-80 og litt utpå 90 tallet, inntil grungen kom.

Men hyggelig å høre enkelte band nå tar ibruk analogt utstyr igjen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående analogt utstyr kontra digitalt så er det nok en del myter som

fremdeles eksisterer.

Rørlyd,transistor,hybridteknikk,sampling....

Tom.

Som feks. riffet i Enter SandMan som er overdubbet 30 + ganger på en Dat.. Fortsatt det tjukkeste riffet som finnes, men låta er ikke mere dynamisk av den grunn og ganske så crappy på et bedre anlegg  :P

Porcupine tree og Nora Jones derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...