Gå til innhold

guideline presentation


Thomas H

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Hvorfor ikke skaffe deg ett nytt TT snøre ? SNørene er jo bra, samme med vision Presentation.

 

Men jeg får snøret der straks, da skal jeg få testa det ut og avlagt rapport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ett i et par år på #3-stanga mi. Etter min mening er det et godt snøre for den bruken det vel er tenkt til; å kaste i posisjoner hvor du må spenne opp stanga uten å kunne ha mye snøre ute - klumpen er jo bare ca 6 meter lang. Coatingen er glatt og fin, snøret glir lett i ringene, og det er dessuten veldig godt å speykaste med. Minusen er at den korte og tykke klumpen gjør snøret "framtungt", og det er vanskeligere å få til pene tørrfluepresentasjoner (til tross for navnet!). Jeg får oftere plaskete nedlegg (flinkere kastere takler det sikkert bedre), og med den korte klumpen synes jeg det er vanskeligere å kontrollere snøret på kast som fordrer at en del meter av skytedelen på snøret er ute. For meg har dette blitt et snøre jeg først og fremst bruker til nymfe-/våtfluefiske når forholdene ikke er veldig følsomme - i andre situasjoner bruker jeg gjerne et DT-snøre. Uansett: etter min mening er det et godt snøre, men for min egen del ville jeg ikke kjøpt det for all round-bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke skaffe deg ett nytt TT snøre ?

 

Regner med at du mener lee wolf sitt tt. Jeg fikk beskjed om at den modellen var utgått av den lokale utstyrsforhandleren!?

 

Er det noen som vet om noen som har det, skulle gjerne hatt det igjen i klasse 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg trur neppe Lee Wulff Triangle Taper har gått ut. NEKTER å tru det, ser at flere svenske butiker har snøret inne iallefall. Ta en telefon til en av forhandlerne i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med han igjen i dag (utsyrsforhandleren), og pga sammenslåingen mellom lutra og aktiv fritid gikk dette ut i Norge, men han snakket om å importere det fra Sverige pga stor etterspørsel :D

 

Hermansen! hvilke svenske butikker har dette! si det! si det! Jeg er despo, det er det beste snøret jeg har hatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er på tide å skifte ut lee wolf tt snøret mitt' date=' og er på søken etter noe i samme duren, har kikket litt på guideline presentation.

 

[/quote']

 

Lee Wullf TT og GL Presentation er vel egentlig ganske forskjellige snører, er de ikke? iallefall er klumpen på GL snøret mye kortere, og vil ikke gi like pene presentasjoner på lange kast.

selv har jeg et Presentation snøre til LPXe #4 stanga mi og liker det godt til sitt bruk, har ikke helt bestemt meg for om jeg liker det bedre enn Multifloat fra Loop. Ellers synes jeg L.L. gir en dekkende beskrivelse av snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TT og Presentation er som det sies to helt ulike liner.

Kan ikke sammenlignes.

 

Jeg har fisket med GL snøret i 2 år, og synes det kun er godt til en ting; nemlig spey.

 

Til tørrflue er det som lektor lund sier for tungt... Plasker og styrer.

Til lengde er det ubrukelig.

Coatingen er som på de fleste GL snørene kun midt på treet. Blir fort trått og må smøres.

 

AF påstår de har kommet med et unikt snøre, noe som er rungende feil.

 

Både RIO og SA har snører med samme tapering, noe de kom med før AF.

 

Vil ikke påstå at Presentation er glimrende ørretsnøre som de skal ha det til... Ville heller sagt det var et glimrende smålaks/sjøørret snøre for trange elver.

 

Skal man kun ha et snøre vil jeg fraråde GL Presentation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R

Må si meg enig med dere andre angående GL Presentation. Har den på 4# stanga mi og synes klumpen er alt for kort. Trange bukter og vanskelig å få kontrollerte kast. Må nesten bruke dobbeltrekk for å få lengde.

 

Tarjei?

 

Hvilket snøre var det du brukte på fisketreffet? Du snakket en del om det og jeg glemte helt å prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R

Det kan stemme det, men du kastet ikke etter vak eller prøvde å få lengde på det. Snøret er da nydelig på intill 10 meter. Presentasjonen er som etter noen øl og en 'liten en' som Loke sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kasta nå litt lengre enn 10 meter da, men det jeg helst mente var at snørevekta var riktig. når du lærer deg å underhåndskaste tror jeg du blir rett glad i det snøret!

 

synes forresten å huske at noen satt med en 3liters dunk med vin ved elvebredden, ikke rart det går litt skjeivt da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R

Hold fred Tarjei. Det skulle du ikke si til noen. Når man møter noen man ikke har møtt på lenge så blir man veeeldig sosial og da er skikken å drikke i lag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...