Gå til innhold

RENA 2007!!!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Påskenøtteknekker

Det er ikke noe problem å få langveisfarende fluefiskere i elva når de er så trivelige som disse to karene her!

 

29706_s.jpg

29707_s.jpg

 

Det var en opplevelse å se gutta steike pannekaker klokka to om natta. Jeg lurer på hvor mye proteininnholdet steg på grunn av knott i røra? Takk for lånet av insektsmiddel som for en gangs skyld hjalp mot knott, gutter. ;D

Hva gjelder underarmskasting og annet så lærte gutta seg det på ca 5 minutter. Det siste jeg så av Henning i elva var at han kasta flere meter lenger enn meg. Kan det væra nødvendig å lære en ting så fort da?

Denne evnen til å lære og omstille seg er sikkert årsaken til de flotte fangstene til gutta også. Kilosfisk av både harr og ørret var imponerende!

Velkommen igjen til neste sommer!

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hehe...Jada...For det der med kastinga var jo ikke overdriving :):)

Jeg og Rolf var enige om at det var den kjekkeste dagen i Rena den kvelden Hostilen kom og var med.

Er ikke tvil om at vi lærte mye den dagen der :)

Gler meg til neste år :) Dato er allerede avsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henning,

flott rapport, ser virkelig ut til at dere har hatt en kjempeuke!

 

Traff dere på vestsida på mandags kveld (nordlending med corny hatt), og ved hjelp av spent spinneren og tørrfluepulveret du så spandabelt delte med meg, fikk jeg til slutt lurt en av de ørretene som vaka steady helt nederst på strekket, nedi svingen. Jeg vada ut der du tidligere på kvelden måtte gi opp pga sola, og på andre flytet satt det en på 35 cm. Godt det gikk så raskt, for der var det IKKE enkelt å komme til!

 

Ellers vil jeg bare henge meg på hyllesten til Rena-elva. Har vært der tre ganger nå, og begynner virkelig å bli forelska. Trysil-elva skal få være i fred for meg heretter. Den er oppskrytt!

 

God sommer i regnet! (i nord steiker sola døgnet rundt...)

 

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Heeei :)

Takk for sist :)

Så det er DEG dette. hehe. Fluefiskesiden er kult.

Sola var vrien der, så da straffer det seg å ikke ha med briller. Den plassen der er vel den eneste på hele strekka det går an å vade. Terje har et navn på strekka som jeg ikke husker, men lurer på om det var "enkelsvingen" eller noe sånt.

 

Ha en fin fin sommer du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello boys. Blir helt ödelagt av dene tråden. Nå har jeg fiska den jä..a regnbue örreten i flere uker og holder på å spy.

Tenkte jeg skulle ta en tur til rena til helga eller uka som kommer. Har bare kjört rett forbi når jeg har värt på vei til atna eller isterfossen. Skulle värt morro å pröve elva. Er det noen som kan gi meg no tips om hvor jeg burde pröve i elva. mvh BK

OBS! jeg har ei kjärring som synes jeg har värt nok på tur i år dvs 2 dager i dalarna så jeg behöver noen dager med godt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Heeei :)

Takk for sist :)

Så det er DEG dette. hehe. Fluefiskesiden er kult.

Sola var vrien der, så da straffer det seg å ikke ha med briller. Den plassen der er vel den eneste på hele strekka det går an å vade. Terje har et navn på strekka som jeg ikke husker, men lurer på om det var "enkelsvingen" eller noe sånt.

 

Ha en fin fin sommer du og :)

 

Mulig du tenker på "lettvintstrekka", ikke vet jeg hvorfor den er døpt det for det er ikke spesiellt lettvint der ;D

 

I kveld landa jeg forøvrig kilosørret nr 12 i Rena denne sommeren og den var temmelig nøyaktig 1450 gram. Fikk også en pen en på 850 gram. Det hele foregikk i øsende regnvær og påfølgende tåkehav. Begge ørretene tok smeltelimaurivillien.

 

Flemming, Jostein og Kai satt på andre siden lettere frustrert over regn og lite aktivtet, mens jeg var så heldig å få kaste på steady vakende ørret.

 

Livet er herlig ;D ;D ;D

 

Terje!

 

post-0-13949850074497_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Fint dere koser dere :( For jeg vil jo IKKE tilbake)

Ser dere er på min plass ...Er det ikke snart på tide at den strekka der får hvile litt?

 

1450 er vel tangering av pers det Terje? Grattis :) (pluss at det er vel pers på Døgnflue?)

Fikk du den på motsatt side av Gutta? og 50-100 meter nedover? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Gratulerer så masse Terje, livet er herlig (iallefall for de som er i elva  :D)

 

Ikke bare du som lengter tilbake Henning, savner renaelva som fa..

Men, neste år da skal du se  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Jeg satt og ventet på Kai og Flemming sammen med Christoffer. Det var vindstille og oppholdsvær og det sto mange fine ørreter og gjorde slik:

 

29777_s.jpg

29778_s.jpg

29779_s.jpg

 

Så hørte jeg bilen kom, venta et par-tre minutter og bare måtte rope på dem for å få dem til å kjappe seg. Neida, ingen kom løpende, så da var det bare å "jogge" bort til dem for å pese opp tempoet. Men her var det intet som hastet. Direkte rolig og avslappet var det. Gutta kom seg faktisk ikke ut i elva før det så slik ut:

 

29780_s.jpg

29781_s.jpg

 

Og da var det game over for denne gangen. Selvfølgelig forbarma årets minste og mest lokale aurivillii-klekking seg over Terje på andre siden av elva. Gratulerer med flott fisk Terje! Takk også til Flemming og Kai for trivelig samvær. Trøst dere med at dårligere enn dette blir det ikke. ;D

 

Jostein Berg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Åsså på DEN fine plassen da mann :)

Glemmer ikke første dagen Terje tok oss med fra bakken til broa, og vi sto og så på 3 potensielle kilosfisker som vaka 2 meter ut fra land, og med 5 meters mellomrom. De berre vingla som pokker med halen når de forsvant ned i elva. DET var et rått syn det. Blir som Tmags sa i et anna innlegg her...Ingenting kan måle seg med et head n tail ørretvak. :)

Flotte bilder Jostein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk også til Flemming og Kai for trivelig samvær. Trøst dere med at dårligere enn dette blir det ikke. ;D

 

Jostein Berg

 

Hei Jostein!

 

Takk for hyggelig selskap ved elva!

Jeg har hatt flaks med "timeingen" tidligere i år, men ikke på denne turen tydeligvis.. :D

Vi hadde omtrent ikke satt oss ned ved elva før vakingen ga seg. Terje hadde en lokal Euriviilli-klekking (midt i tåkehavet) på sin side av elva, mens vi så knapt et innsekt på vannet bortsett fra microcaddiser i krok 20, tynne som barberblader... :P  Kveldens "action" var at vi hørte Terjes "Oooiiii..", "Å fy faen..", "Hohohooo" etc. på den andre siden av tåkeheimen da han fikk en på 1,4 .. nei... 1,45..  ;D  Moro å høre at Terje fortsatt viser ekte fiskeglede etter flere store ørretter i år.

 

Jeg kastet et par kast på én fisk som vaket før været ble for ille da, men den dro jeg bom på, og etter det var alt dødt...

Slike turer er allikevel helt ok, for vi fikk løst noen verdensproblemer og forvaltningsspørsmål over flere kopper kaffe, og det er alltid hyggelig å utveksle erfaringer med lokalkjente fluefiskere. Terje kom over på vår side av elva, og slik satt vi til klokka ble alt for mye. Det er ikke alltid så viktig å få fisk på fisketur... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takk også til Flemming og Kai for trivelig samvær. Trøst dere med at dårligere enn dette blir det ikke. ;D

 

Jostein Berg

 

Hei Jostein!

 

Takk for hyggelig selskap ved elva!

Jeg har hatt flaks med "timeingen" tidligere i år, men ikke på denne turen tydeligvis.. :D

Vi hadde omtrent ikke satt oss ned ved elva før vakingen ga seg. Terje hadde en lokal Euriviilli-klekking (midt i tåkehavet) på sin side av elva, mens vi så knapt et innsekt på vannet bortsett fra microcaddiser i krok 20, tynne som barberblader... :P  Kveldens "action" var at vi hørte Terjes "Oooiiii..", "Å fy faen..", "Hohohooo" etc. på den andre siden av tåkeheimen da han fikk en på 1,4 .. nei... 1,45..  ;D  Moro å høre at Terje fortsatt viser ekte fiskeglede etter flere store ørretter i år.

 

Jeg kastet et par kast på én fisk som vaket før været ble for ille da, men den dro jeg bom på, og etter det var alt dødt...

Slike turer er allikevel helt ok, for vi fikk løst noen verdensproblemer og forvaltningsspørsmål over flere kopper kaffe, og det er alltid hyggelig å utveksle erfaringer med lokalkjente fluefiskere. Terje kom over på vår side av elva, og slik satt vi til klokka ble alt for mye. Det er ikke alltid så viktig å få fisk på fisketur... ;)

 

Like moro hver j.......gang ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Beklager litt seint svar fra mi side på denne tråden.

Men vil takke Terje, Jostein, Kenneth og alle dei andre for ein fantastisk fiskeopplevelse..

Bare kjekke folk og masse bra fiske.. Kjekt å perse på harr og :)

 

Gleder meg til neste år!!!

 

PS: Vannvittig flott elv. ;D

 

MVH Rolf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Det er mye vann, men det spiller ingen rolle hvis alt annet holder rett kurs. I går vaka det flott ørret, men den var sær. Jeg har aldri brukt så lang tid på å IKKE klare å få den til å ta. Til og med harren var så sær at jeg måtte bruke en særdeles tynt dressa klekker i # 18. Jeg opplevde faktisk at den ørretj..elen tok ekte vare som satt en meter innpå fortommen min. Den glefsa snøret skikkelig i seg med den følge at den blei litt furten. Denne furtenheten førte til at den tok sin lengste pause i vakinga. Ei pause som varte i åtte sekunder... Møkkafisk! ;D

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå er Renaelva snart på normalen igjen. Gikk ned 15 cm bare fra jeg kom i går ettermiddag til utpå kvelden. Derfor ble det en vanskelig kveld hvor fisken var rimelig sky på grunn av at elva gikk ned. Blir nok mye bedre i dag. Vårfluene stripet forøvrig inn i hopetall på kvelden og natta. Ble kun en harr på meg som bikket kilosgrensa.

 

Pr i dag er elva 5 cm over normal sommervannstand som er 246,65.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom hjem fra rena nå..perfekte klekkeforhold hele dagen, men hvor ble det av klekkingen? og fisken? fikk en liten harr. thats it. fin tur alikevel og fin elv, det er det liten tvil om. var noe vakaktivitet med fisk som vaket en gang i skuddåret, ikke akkurat lett med andre ord... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tok en svipp tur til Rena i kveld, hadde kun noen få timer til rådighet. Rakk å dra bom på en skikkelig fin ørret. Traff et par meget hyggelige svenske karer. Vi fikk prata mye fiske og satt også å fulgte med på en nydelig kilos++ ørrett kjøre head and tail rett foran oss. Lars Nomme (mannen bak ørreteldorado) kom også nedom for å følge med på om den ene av svenskegutta klarte å lure ørreten. Mens svensken gjorde seg klar og vi hadde blikkene stivt rettet mot ørreten så kommer det en eldre svenske i kano og seiler rett imot ørreten. Han seiler over ørreten og slipper ankeret rett i skallen på fisken. Vi satt der å trodde ikke det vi så. Fyren stilte noen vanvittige spørsmål som jeg ikke en gang gidder å gjengi, og skjønte absolutt ikke at han skremte vekk en nydelig ørret som han til og med tydelig så da han kom nedover.

Vi satt der som noen spørsmålstegn og lurte på om vi drømte.........

 

Etterhvert forsvant fyren og det gikk vel minst en halvtime før fisken heldigvis begynte å vake igjen. Desverre måtte jeg stikke hjemover, så jeg vet ikke om svenskegutta fikk lurt`n.

Jeg så forøvrig flere nydelige ørretvak i dag, men merker at fisken har blitt noe skyere etter at elva gikk ned igjen. Regner med at det blir kanon om et par dager. Svenske gutta kunne også fortelle om en vanvittig vårflue klekking i går kveld med mange gigantiske plaskvak.

 

Dette kommer til å bli gøy utover.

 

Terje!

post-0-13949850141641_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...