Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Takk for det Arild :)

Ja, dt kan jo skje en dag Sixpack. Du har nok rett, men ikke på noen år-det er helt sikkert.

 

Idag er det ikke veldig kaldt, sola glimter til her.

Skal bli deilig å bruke tiden til noe fornuftig: Sjøørretfiske.

 

Gleder meg! Merkelig at man aldri blir lei ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å tenke litt anderledes også... 4 barn som får opplæring i fluefiske , som igjen legger ut lange fine rapporter  ;D ;D ;D

Må så litt før en kan høste...

 

bjorni

Nei farken Bjorni ;D Heller vente til unga er gamle nok å har flytta hjemmeifra, da får gutten ha fluene sine og utstyret sitt i fred ;D ;D Etter at konemor begynte med fluefiske forsvinner stadigvekk de beste fluene mine og ingen vet selvfølgelig hvor de har tatt veien :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å tenke litt anderledes også... 4 barn som får opplæring i fluefiske , som igjen legger ut lange fine rapporter  ;D ;D ;D

Må så litt før en kan høste...

 

bjorni

Nei farken Bjorni ;D Heller vente til unga er gamle nok å har flytta hjemmeifra, da får gutten ha fluene sine og utstyret sitt i fred ;D ;D Etter at konemor begynte med fluefiske forsvinner stadigvekk de beste fluene mine og ingen vet selvfølgelig hvor de har tatt veien :rolleyes:

 

hehehe, kjenner problemet....har aldri reine sokker :-[.  Når jeg finner et reint par er det alltid høl i dem. Derfor setter jeg etterhvert stor pris på nye Ulvang sokker til jul :).

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å tenke litt anderledes også... 4 barn som får opplæring i fluefiske , som igjen legger ut lange fine rapporter  ;D ;D ;D

Må så litt før en kan høste...

 

bjorni

Nei farken Bjorni ;D Heller vente til unga er gamle nok å har flytta hjemmeifra, da får gutten ha fluene sine og utstyret sitt i fred ;D ;D Etter at konemor begynte med fluefiske forsvinner stadigvekk de beste fluene mine og ingen vet selvfølgelig hvor de har tatt veien :rolleyes:

 

hehehe, kjenner problemet....har aldri reine sokker :-[.  Når jeg finner et reint par er det alltid høl i dem. Derfor setter jeg etterhvert stor pris på nye Ulvang sokker til jul :).

 

bjorni

hehe kjenner meg igjen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å tenke litt anderledes også... 4 barn som får opplæring i fluefiske , som igjen legger ut lange fine rapporter  ;D ;D ;D

Må så litt før en kan høste...

 

bjorni

Nei farken Bjorni ;D Heller vente til unga er gamle nok å har flytta hjemmeifra, da får gutten ha fluene sine og utstyret sitt i fred ;D ;D Etter at konemor begynte med fluefiske forsvinner stadigvekk de beste fluene mine og ingen vet selvfølgelig hvor de har tatt veien :rolleyes:

 

hehehe, kjenner problemet....har aldri reine sokker :-[.  Når jeg finner et reint par er det alltid høl i dem. Derfor setter jeg etterhvert stor pris på nye Ulvang sokker til jul :).

 

bjorni

 

Ingen fare.  Toggi skjønner seg på fisk - ikke på damer.  Han mener bestemt at man lager barn ved å runke i et glass med kaviar.  Så langt har han ikke lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skummet gjennom siden og trodde først dette:

 

hehehe, kjenner problemet....har aldri reine sokker :-[.  Når jeg finner et reint par er det alltid høl i dem. Derfor setter jeg etterhvert stor pris på nye Ulvang sokker til jul :).

 

bjorni

 

var et svar på dette:

 

Grattis med dagen Toggi.Hun dama høres produktiv ut.Kan risikere å bli far bare du tar i dørhåndtaket der.Vask deg godt på henda før du tar i håndtaket ,hvis du har ..... ;).

 

Leste du det sånn også Lillevann?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kort fra meg idag: Frierfjorden, totalt død.

 

Dro til brevik og omegn. Laaaangt ute i strømmen tok det helt av, jeg har blitt bortskjemt. Fisken har gradvis kommet mot land. Men ikke idag, hadde noen få lugg.

 

En setting var kul: Hadde med en kompis, fortalte han at her lugger det. Virket nesten som han betvilte det. Neste kast i mørten. Inntrekk med begge henda-sikkert samme fisk, tok kontant! Den hoppet og danset bortover. Så jaggu fin ut også, løsna i luftsvevet gitt.

 

Det var på en av bjornis geniale sorte jiggys.

 

Morsomt å høre spivak laaaaangt ute. Sjøørret som spiser-et matorgie. Hører det lang vei-ser det lang vei. Men kommer ikke dit. Kan være litt frustrerende det ;D

 

Uansett, en toppers dag i ekstremt kalde omgivelser. Generell vannstand er på vei opp, vannet er mindre klart enn tidligere. Og bålbrenning i Januar er helt KANON :P (det anbefales!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ikke alle dager det klaffer..., men hadde undt deg en 6kilos idag på bursdagen din ;)

Godt å høre at du kom velberga hjem igjen :D Hoppa du over dama med 4 små og kaka? Fornuftig ;D ;D ;D

 

 

He he

 

Gjorde en vri: tok med dame 2 på kastetrening, hu har "zero" kids. Og da har plutselig dame verdenen åpnet seg. Glad i å fiske i tillegg :P

 

Hadde topp fisketur idag, for meg var det nok å kjenne en "kraftkar" som ga alt i sitt herlige luftsprang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ikke alle dager det klaffer..., men hadde undt deg en 6kilos idag på bursdagen din ;)

Godt å høre at du kom velberga hjem igjen :D Hoppa du over dama med 4 små og kaka? Fornuftig ;D ;D ;D

 

 

He he

 

Gjorde en vri: tok med dame 2 på kastetrening, hu har "zero" kids. Og da har plutselig dame verdenen åpnet seg. Glad i å fiske i tillegg :P

 

Hadde topp fisketur idag, for meg var det nok å kjenne en "kraftkar" som ga alt i sitt herlige luftsprang ;)

 

sikker på at det ikke var "dame 2" som fikk "kjenne på en kraftkar" som ga alt i "sine herlige luftsprang" da? heehee ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ikke alle dager det klaffer..., men hadde undt deg en 6kilos idag på bursdagen din ;)

Godt å høre at du kom velberga hjem igjen :D Hoppa du over dama med 4 små og kaka? Fornuftig ;D ;D ;D

 

 

He he

 

Gjorde en vri: tok med dame 2 på kastetrening, hu har "zero" kids. Og da har plutselig dame verdenen åpnet seg. Glad i å fiske i tillegg :P

 

Hadde topp fisketur idag, for meg var det nok å kjenne en "kraftkar" som ga alt i sitt herlige luftsprang ;)

 

sikker på at det ikke var "dame 2" som fikk "kjenne på en kraftkar" som ga alt i "sine herlige luftsprang" da? heehee ;D

 

Stygge bilder i hodet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra om med i morgen kommer en seriøs rapport fra meg Demko, så hold ut ;D

Micke er ute på nattfiske nå, han holder meg oppdatert på jobb.

 

Torgeir er fluefisker, ikke player. Den fristelsen klarer jeg å la vær!

Fra og med nå er vi "on topic" gutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut en tur i dag, og desverre en tur uten tegn på fisk.  I går ble det noe kveldkos med Havørreds Hemligheder og deres tidevannets teori av å fiske noen timer før og etter tidevannskifte utforskes.

 

Klokken 1340 var flo så turen begynte kl 1200.  En kort kjøretur østover tok meg først til noe mindre bukter som jeg vanligvis kjører forbi.  På med min rosa francis, og full av forventninger.  Kraftig vindkast fra vest gjorde det nesten umulig å fiske effektiv men klarte å lure ut noe kast uten uttelling.  Da var det jakten etter noe vindbeskyttet steder.

 

Neste stopp ble en slags kanal.  Ca. 700m lang med trangepartier i begge ender.  Et virkelig spennede sted med ofte strøm, marbakke og mye fisk.  Francis'n og grå magnusen fikk ikke noe som helst oppmerksomhet så da var det til en annen bukt.

 

Denne ga heller ingenting så og turen ble avsluttet kl 1430, og min tid brukt heller på oppussing av datteras rom.

 

Tenkte jeg skulle ta en tur i morgen også, med forhåpentligvis litt bedre uttelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se havørredens hemmeligheter 4 i kveld ;)

Det strømmer inn SMS fra Micke, han er oppe i 3 SØ og en sild til nå.

 

Det har blitt liv ute i strømmen. Veldig gøy :)

 

Etter det ble mørkt begynte det, gleder meg til fiske i morgen når jeg hører sånt!

Tror han tar dem på sort wollybugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det ble 7 stk til slut Torgeir  ;D.

Største på litt over 500 gr.. altså ikke

store, men det føltes allikevel ut som en liten seier,

og en meget merkelig opplevelse..

Fisket av farlige plasserpå dagen uten å engang

se fnurten av fisk..

Litt før det mørknet dr jeg til plassen som levert for Torgeir

i det siste..

Først virket det døtt åsså her, men i 18.30 tiden begynte det

"smatte" uti strømen.. Endelig tenkte jeg.. så en stim komme innover

og etter et par fluebytter satt den..

En sprek å blank SILD på 200gr :o...

Etter hvert snudde strømmen og i løpet av neste timen

tok jeg 7 sø på samme plassen.

Snakk om å treffe stimen :rolleyes:

Alle tok en sort wolly bugger..

 

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det ble 7 stk til slut Torgeir  ;D.

Største på litt over 500 gr.. altså ikke

store, men det føltes allikevel ut som en liten seier,

og en meget merkelig opplevelse..

Fisket av farlige plasserpå dagen uten å engang

se fnurten av fisk..

Litt før det mørknet dr jeg til plassen som levert for Torgeir

i det siste..

Først virket det døtt åsså her, men i 18.30 tiden begynte det

"smatte" uti strømen.. Endelig tenkte jeg.. så en stim komme innover

og etter et par fluebytter satt den..

En sprek å blank SILD på 200gr :o...

Etter hvert snudde strømmen og i løpet av neste timen

tok jeg 7 sø på samme plassen.

Snakk om å treffe stimen :rolleyes:

Alle tok en sort wolly bugger..

 

Tight lines  Micke

 

Tålmodighet og trua får man igjen for. Det er kun mørket som har levert for meg.

Og det var virkelig kult at du traff så bra ;) Jeg lo på jobb når den ene SMS etter den andre kom inn.

Dette var veldig gøy, fra en "setting" som virket håpløst så tok det plutselig helt av.

Det er de dagene man virkelig setter stor pris på sitt fiske ;) (tør jeg å påstå)

 

Gratulerer igjen Micke, sjansen for at jeg fisker i morgen er 99,8 % :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det ble 7 stk til slut Torgeir  ;D.

Største på litt over 500 gr.. altså ikke

store, men det føltes allikevel ut som en liten seier,

og en meget merkelig opplevelse..

Fisket av farlige plasserpå dagen uten å engang

se fnurten av fisk..

Litt før det mørknet dr jeg til plassen som levert for Torgeir

i det siste..

Først virket det døtt åsså her, men i 18.30 tiden begynte det

"smatte" uti strømen.. Endelig tenkte jeg.. så en stim komme innover

og etter et par fluebytter satt den..

En sprek å blank SILD på 200gr :o...

Etter hvert snudde strømmen og i løpet av neste timen

tok jeg 7 sø på samme plassen.

Snakk om å treffe stimen :rolleyes:

Alle tok en sort wolly bugger..

 

Tight lines  Micke

 

Ikke dårlig uttelling det Micke :) Nå er det snart min tur .... bare den !"#¤%&/()=? betennelsen i armen får roa seg litt...

 

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...