Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Noen som veit om det ligger is på Fornebu landet nå, hadde tenkt å prøve i morgen.

 

He he bare å glemme fornebu i morgen!! ligger masser av is i hele lysakerfjorden hele fornebu og over til bygdøy, noen steder forholdsvis tykke flak. Kanskje åpent til neste helg om det blir regn og plussgrader som spådd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren lar vente på seg, skal ut i morgen etter at jeg har stått opp 1230.

Gøy å lese at du tok SØ på orange reke marbakken, det er ei reke som så og si alltid fungerer.

 

Har en kompis som fisker året rundt med orange reke og grå frede, sjeldent noe annet.

Og han får ganske så mye fisk han, han er en luring!!! Hans favoritt er Runars reke i orange.

 

Det var den jeg tok en 80 cm SØ på for noen mnd siden, den fisken ligger ikke akkurat glemt oppe i hodet mitt ;D Bare lurer på om man kan oppleve noe slikt her hjemme en gang til :rolleyes:

 

Is er no dritt, jeg er vel litt i overkant lei isen. Sørpe ekke stort bedre selv om jeg har tatt noen SØ under sørpa og det fungerer som et skalkeskjul for egen silhuett.

 

Snart kommer våren gutter, hold ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det ligger is på Fornebu landet nå, hadde tenkt å prøve i morgen.

 

He he bare å glemme fornebu i morgen!! ligger masser av is i hele lysakerfjorden hele fornebu og over til bygdøy, noen steder forholdsvis tykke flak. Kanskje åpent til neste helg om det blir regn og plussgrader som spådd

 

Takk for svar, hvor langt uy må eg for å finne fiskbare forhold tror du, hva med rundt Elnestangen, vollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det ligger is på Fornebu landet nå, hadde tenkt å prøve i morgen.

 

He he bare å glemme fornebu i morgen!! ligger masser av is i hele lysakerfjorden hele fornebu og over til bygdøy, noen steder forholdsvis tykke flak. Kanskje åpent til neste helg om det blir regn og plussgrader som spådd

 

Takk for svar, hvor langt uy må eg for å finne fiskbare forhold tror du, hva med rundt Elnestangen, vollen

Tror det er fiskbart på elnestangen, men vet ikke sikkert! kanskje litt is der også, generelt mye is i indre oslofjord nå

Hørte det var muligheter på nesodden sist helg, så da bør det være det nå også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekognisering til Nøtterøy, is over det meste. Yr.no meldte litt pluss etter kl 12. Fant tilslutt sørpe og åpent vann på Ringshaug / Furustrand, egentlig april og mai plass... Men vi skriver 1.mars og nøden er stoor... Måtte bare ut med Sage`n og Backwinderen. Sjøørret på egen variant av "juletreet" i hot pink. Kaffe og chocolate chips cookies smaker best ute... :D

post-2607-13949862355667_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyfish-doc

 

Har litt vanskelig å finne ord her,...    Hyggelig?....Koselig?.....Trivelig?......Flott?.....blir liksom ikke noe som ikke stemmer her....så tror jeg bare sier godt gjort og grattulerer.

 

Vi leeeeeeeeeeengter etter mer sol og flere + grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag tok jeg meg en tur fra Kongsvinger til Drøbak for å få kastet litt med flua.Jeg fisket på litt forskjellige plasser,var på Husvik og på skiphelle,jeg fisket meg nedover fra Torkildstranda,men ikke ett eneste tegn til fisk.Prøvde nesten alt av fluer,ifra pattegrisen til små rosa tanglopper,men det var helt stille :(.Er det noen andre her som har fått noe rundt Drøbak?Det virket helt dødt og forlatt,ikke en torsk engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute idag, kom til ca 0 grader og endel snø. Lett snø sådan, ganske blikk, med noen heftige strømkanter.

Trua var virkelig der, to slag på hvit deceiver var moroa fisket dypt.

Så fikk jeg besøk av finnen, vi så vak-men strømmen hadde gitt seg og det virket dødt.

Ble våt også, snø ble til sludd. Litt ufyselig rett og slett.

 

Men så kom mørten-null på godplassen.

 

Beveget på meg, strømmen snudde og jeg så et lite regndråpevak. Sort wolly og slow int line. ¨

Virket jo ikke stor denna, MEN... Fyttikatta for en monsterfisk som slo til på bjornis sorte kulehode wolly.

Kjørte den i 5 min og fikk fullstendig skjelven.

 

Rett før jeg skulle legge den inn i Bærumshåven så glapp den, forbanna bittert rett og slett.

 

Sendte SMS er til gode venner om glippen og bitterheten. Man blir litt tom kan du si. Jeg tipper i ettertid rundt to kilo. Ikke sånn man ser hver dag her jeg fisker.

 

Men strømmen hadde snudd og jeg måtte bare ta en revansje-selv om fisken var 459 gram eller no....

 

Ikke mange kasta etter så tar en fisk rett før jeg skal ta opp flua fra vannet, ikke dumt å dra inn flua helt inn :P BANG!!!

 

Når man først mister en liten bamse, så blir jo presset enda større deretter. Denne var mindre, men ikke liten. Og den dro godt, utrolig godt faktisk. Brukte lang tid på denne, sto og stanget i strømmen.

 

Omsider kom den mot land, utrolig vanskelig å lande fisk her. Den datt av i håven, var på vei ut men jeg fikk kasta meg etter`n og fikk dratt den opp.

 

Revansjen var et faktum selv om denne var mindre, 1,1 kilo og 50,5 cm lang knallblank.

 

Livet er herlig da når man ekke annet enn sjuk for tiden ;)

Fy pokker hvor godt denne fisken gjorde for min indre ro.

 

I magen lå to større tanglopper i orange.

 

Bilder kjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, Toggi reiser ALDRI tomhendt hjem... :)

Knall gøy å følge med :)

 

Og stor takk til bjorni som gjør så godt han kan med å glede mennesker...for to dager siden fikk jeg de flotteste fluene jeg kunne tenke meg...reker som bare må fiskes hele tiden, fisken er nødt til å begå fatale angrep.

Utrolig flott av mannen fra fjellet :) :)

 

Gleder meg til neste mulighet :D

Og det er nesten som jeg driter en lang marsj i om jeg får fisk, nesten nok å se hans kreasjoner svinse og svanse seg gjennom vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...