Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Takker Lillevann for flott skildring i havgapet....kjenner følelsen, slik har vi det her også om dagen, venter på at de skal komme ut til oss, og ikke gjemme seg inne i smeltevann/regnvann :D

 

Og Henning, få deg flere "favoritter", mange flotte skildringer her inne :)

Du bor jo så nærme godt visuelt sjøørettfiske du kan komme...du trenger ikke en gang blindfiske som det så nedlatende har blitt formulert av enkelte :)(selv om det å kaste på blink er det aller, aller enkleste her i verden ;D ;D)

 

Bjorni: Vi gleder oss til bilder av dagens "fysjameg så ekkel det går an å være" fangster ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til fisket :rolleyes:

 

Måtte ut i mørket, kald vind og surt. Fem kast, en 6-7 hektos. Ikke noe mer og gikk hjem.

 

Heretter skal jeg være ekstremt villig med å fortelle om plasser, fluer og metoder.

 

Flua var sort marabou surret som hackle, lite epoxy hode og sjokkorange angelhair. Meget livlig....og ja en liten signalgul hale av craft-fur.

 

Ser ut som en blekksprut eller en kvinnelig kost.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

For en fantastisk dag og natt ;)

Ble og fisket liksegodt til 0249 i natt, på sær SØ og blikke forhold.

Noen timer før sto Micke og jeg på samme plass og det blåste helt vilt.

Han dro hjem fornøyd etter enmeget meget god fiskedag.

 

To ganger 3 kilo er ikke hverdagskost. Og jeg fikk enorm skjelven når jeg fikk SØ på rundt tre på Mickes friersuperflua. Takk for fin flue Micke :P

 

Før det Tok Micke masse fisk, Anders M lurte et par og bjorni klødde seg i huet.

Vi juksa litt og opplevde det beste fisket mens bjorni var hos legen.

 

Men det var knallfiske på lavere vann og nordavind, kastevind. Synk 5 40+ var helt knall i slike forhold.

 

Micke guidet meg til en fin plass han hadde tatt 5 fisk, kaste der sa han: "første kast-SØ 6 hg".

Helt grei start på dagen.

 

Så dro vi til en annen spot, jeg hadde på noen syyyke greier som jeg mista. Virket nesten som en mega torsk. Micke og Anders bevitnet dette.

 

bjorni kom tilbake og da sto stanga mi i en bue, en BAMSE føyk rundt i vannet og Anders M sin håv redda dagen for min del ;D Var skjelven i ca et kvarter etterpå og måtte bare sette meg litt.

Først Micke tidligere på dagen også meg. Det er ikke vanlig med to bamser på en dag.

 

Så dro Anders M en blankis, Micke tok to på rappen og jeg hadde to på og 5 lugg eller no......

Når det mørknet for fullt så ble det labert og det blåste bare mer og mer.

En fantastisk dag gutter!!! TAKKER :)

 

 

Så til nattfiske når de fleste hadde lagt seg: Plutselig roet det seg i natt ved 2345 tiden.

Det kom inn mengder med SØ og den gikk over i sært modus igjen. Kun et lugg på sort wolly.

Gikk over til Lasse lopper og flyt klump fra Micke. På 2 kast satt det SØ på sort loppe, 5 kast på rad hadde jeg fisk etter og endel lugg. Bytta til orange Lasse loppe og da satt den tvert, kastet i kanten av strømmen. Sånn holdt det på, lugg og etter.

 

Avsluttet med en bjorni loppe, fra et materiale Staffan har skaffet. Lys loppe med litt grønt i, jaggu tok jeg en på den også. Ingen av disse var over halvkiloen og ble satt pent tilbake.

 

FOR EN DAG SIER JEG :) :)

 

Takker alle for dagen, flyt klumpen fra dan-tackel var knall. Synes 40+ synk 5 var gull line i vinden og den synker meget bra. Nå skal jeg teste Carron Jetstream i hoover i noen dager. Rapport kjem hilsen meget godt fornøyd Toggi.

 

Edit: Grattis til marbakken og Lillevann(finfin rapport) SØ fiske her idag var meget bra, lenge siden det var så bra.

Det lover godt. Anders M tok sine på børstis og IKKE Micke friersuperflua.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra klipp ;D

 

Det var hyggelig av deg bjorni, Micke har den lange versjonen og vi fikser den lengre versjonen etterhvert. Smilet var der, snusleppa og skjelven. Da er jeg i mitt ess særlig i "godt" lag.. :)

 

Skal ut igjen idag ja, varm dag og jeg bare vet at sjansen for å se en SØ er 99,2 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ut til at vimeo kuttet en kort sekvens ned til å bli ekstra kort..., men her er han som ble litt skjelven  ;D ;D:

 

 

bjorni

 

 

 

Jeg tillater med å banne! For dette var Jævlig gøy å se! Ekte fiskeglede i 8 sec. Kjenner igjen følelsen og gleder med ENDA MER hvis det er mulig til jeg står med fisk i hendene.

 

;D

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg må bare si at gårdsdagen var en fantastisk dag!!!

Når du står opp om morgenen å det blåser kjerringer og hatter

i minst 20sek/m så er det siste du tenker SØ!!!

Sta som jeg er dro jeg ut allikevel.. Bjorni ringte å

sjekket om jeg var ute, litt med tvil om han skulle

eller ikke!!

Det som var kult idag var at hvis du fant le for vinden,

fant du og fisken..

Spotten jeg fikk min bamse på er en gammel kjent storfiskplass..

Har fått endel store her igjenom årene, men ingen så stor!!!

Dette var faktisk ny pers for meg, men jeg vet ikke nøyaktig

hvor mye den veide.. Anslog vekt til 3,3-3,5..

Det var ikke tvil i mitt hue om at denne skulle tilbake..

Rekord eller ikke.. Så stor fisk er ikke noe å ha på middagsbordet uansett..

Etterhvert kom Torgeir og seinere Anders og..

Alle fikk etterpå bevittne bamse nr 2 for dagen.. Enda en kongefisk!!

GRATULERER Torgeir..

For min del ble det den beste dagen i år med tilsammen 11 Sø

i meget varierende størrelser!!

 

Takk for en hyggelig tur gutter!!!

 

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg må bare si at gårdsdagen var en fantastisk dag!!!

Når du står opp om morgenen å det blåser kjerringer og hatter

i minst 20sek/m så er det siste du tenker SØ!!!

Sta som jeg er dro jeg ut allikevel.. Bjorni ringte å

sjekket om jeg var ute, litt med tvil om han skulle

eller ikke!!

Det som var kult idag var at hvis du fant le for vinden,

fant du og fisken..

Spotten jeg fikk min bamse på er en gammel kjent storfiskplass..

Har fått endel store her igjenom årene, men ingen så stor!!!

Dette var faktisk ny pers for meg, men jeg vet ikke nøyaktig

hvor mye den veide.. Anslog vekt til 3,3-3,5..

Det var ikke tvil i mitt hue om at denne skulle tilbake..

Rekord eller ikke.. Så stor fisk er ikke noe å ha på middagsbordet uansett..

Etterhvert kom Torgeir og seinere Anders og..

Alle fikk etterpå bevittne bamse nr 2 for dagen.. Enda en kongefisk!!

GRATULERER Torgeir..

For min del ble det den beste dagen i år med tilsammen 11 Sø

i meget varierende størrelser!!

 

Takk for en hyggelig tur gutter!!!

 

Tight lines  Micke

 

Hørtes ut som dere hadde en knalltur Micke, grattis :). Du får snart ta turen oppover så vi får teste vårfiske i Glomma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter helgens runde i havgapet og lite fisk, ønsket jeg/fikk tillatelse til å dra en liten tur til bukten like ved meg, jeg aldri visste om før november ifjor...

Siden den gang har jeg hatt sporadiske små times turer dit for å sjekke...har sett sjøørret nesten hver gang, men trang og lang bukt som ser ut til kun å få fisk inn på flo sjø...og den viser seg sjelden mer enn et par ganger...

 

Det var stigende sjø, og vetle skulle ikke hentes i barnehagen før om en time....jeg tok med meg superfluer, cdc reker, jiggys...ja det vanlige.

Så et vak litt langt uti, banet meg vei gjennom busker og kratt, fant meg et passende punkt å foreta noen korte kast fra...ville ikke kaste over hodet på den...bare ca 20 meter bredt her inne...kastet skrått utover mot området jeg 5 min tidligere hadde sett aktivitet....og der satt den på oransje cdc reke...den glapp. Den var ikke stor...rundt halvkilo, men likefullt irriterende, siden det var første faste sjøørret ever for meg i denne bukten.

Tok meg en kunstpause på 5 min...skiftet til rosa cdc reke, netse kast...ikke for langt, skulle fiske meg innpå den istedetfor over hodet på den/de som evt var igjen.

Fast Intermediate linen skar flott rett gjennom den blanke vannskorpen, 4 trekk og fast fisk :D

Denne fikk jeg heldigvis på land, etter hopp og sprell i meget intime omgivelser.

Deilige ca 48 cm...passe rund og blank.

 

Så to vak til jeg fikk kastet over etterpå...noe sier meg at jeg ikke hadde helt rett flue på...kanskje jeg skulle hatt små mørke tanglopper og Wulff predator linen for hånd?

neste gang ;)

 

Noen bilder fra svabergene i skauen.

 

 

 

post-1338-13949862766566_thumb.jpg

post-1338-13949862801603_thumb.jpg

post-1338-13949862802157_thumb.jpg

post-1338-13949862802756_thumb.jpg

post-1338-13949862803264_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...