Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Har ikke "oppdaget" dette forumet ordentlig, men det er jo riktig så trivelig. Har vel kommet til side 70-og-noe i denne tråden. Har fisket aktivt med flue i saltvann de siste to-tre årene, og er helt frelst. Begynte også å binde for ca. et år siden, det er jo også veldig gøy :) Fikk en datter i februar, så det har ikke blitt så mye som ønskelig i år, men perset allikevel med en mycket vacker SØ på 2,6kg for snart tre uker siden, med barnet sovende i vogna, he he.Tillater meg å slenge med et bilde av den, selv om jeg har skrytt litt av den på andre fora og:

2%2C6%20kg-63-5%20cm.jpg

Har fått  mine største fisker i oktober/november på helt hvite fluer, men har ambisjoner om å lure en stor en om natten til våren og:)

Gleder meg til å lese ferdig denne sinnsykt lange, lærerike og underholdende tråden, og kanskje bidra litt selv etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Har ikke "oppdaget" dette forumet ordentlig, men det er jo riktig så trivelig. Har vel kommet til side 70-og-noe i denne tråden. Har fisket aktivt med flue i saltvann de siste to-tre årene, og er helt frelst. Begynte også å binde for ca. et år siden, det er jo også veldig gøy :) Fikk en datter i februar, så det har ikke blitt så mye som ønskelig i år, men perset allikevel med en mycket vacker SØ på 2,6kg for snart tre uker siden, med barnet sovende i vogna, he he.Tillater meg å slenge med et bilde av den, selv om jeg har skrytt litt av den på andre fora og:

2%2C6%20kg-63-5%20cm.jpg

Har fått  mine største fisker i oktober/november på helt hvite fluer, men har ambisjoner om å lure en stor en om natten til våren og:)

Gleder meg til å lese ferdig denne sinnsykt lange, lærerike og underholdende tråden, og kanskje bidra litt selv etterhvert:)

Heisann,

velkommen til forumet. Litt av en pangstart med den fisken. Er bare å ta av seg hatten og bukke og gratulere  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Har ikke "oppdaget" dette forumet ordentlig, men det er jo riktig så trivelig. Har vel kommet til side 70-og-noe i denne tråden. Har fisket aktivt med flue i saltvann de siste to-tre årene, og er helt frelst. Begynte også å binde for ca. et år siden, det er jo også veldig gøy :) Fikk en datter i februar, så det har ikke blitt så mye som ønskelig i år, men perset allikevel med en mycket vacker SØ på 2,6kg for snart tre uker siden, med barnet sovende i vogna, he he.Tillater meg å slenge med et bilde av den, selv om jeg har skrytt litt av den på andre fora og:

2%2C6%20kg-63-5%20cm.jpg

Har fått  mine største fisker i oktober/november på helt hvite fluer, men har ambisjoner om å lure en stor en om natten til våren og:)

Gleder meg til å lese ferdig denne sinnsykt lange, lærerike og underholdende tråden, og kanskje bidra litt selv etterhvert:)

Helt ok ;D Man må da kunne skryte av en sånn fisk, særlig om den er tatt på Østfold kysten??

Fikk nesten Jægern i halsen da jeg så fisken, Grattis ;D

Velkommen hit, håper du legger ut flere!

Tony :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, den er tatt i indre Oslofjord :)

Hei Thomas! Nei, fikk ikke noe da... Har du bilde av din forresten?

Slenger ut de fiskene jeg har fått på flua, som er over 1 kg og pene. Den øverste er den samme rekordfisken:)

2%2C6%20kg-63%20cm.jpg

-Indre O-fjord-1,5

46.jpg

Indre O-fjord- 1,7:

DSC_0066.jpg

Asker, 1,2:

orret%2Clangaara%2Chost08.jpg

Jeløy, 1,1

jeloya-mars.jpg

Tjøme, 1,6

1600g-vestfold.jpg

Indre O-fjord, 1,5:

Aure53cm1450gram.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Rio Aqualux idag med snørekurv. Fungerte topp selv om coatingen har begynt å krakkelere.

Bra snøre, men lite holdbart.

Tror jeg finner frem Cortland 444sl, det vet jeg er konge i kulda. Bare strekker det to ganger i et gjerde.

Har også et 40+ jeg fort kan benytte meg av fremover. Er spent på clear lina til Snowbee. ;)

Kult hvis noen har testet den?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen, og gratulerer med en vakker sjøørrett  ;D

Kult at du får fisk Toggi! Sliter litt her borte :P

Vært ute i dag, og skriver noen ord i Jeløya tråden, etter noen after fishing øl ;D

Kult at du fisker igjen Marbakken!

Fisker hele året, og er deilig med greie temperaturer i forhold til det jeg er vant til ;) Desember fiske i Troms kan være en prøvelse..

Men lurer på å ta juleferie nå, av familiære og fluebinder grunner.. Men spørs om det holder mål om det skulle bli mildvær, og sørlig vind noen dager ;)

At du liker fluene mine Toggi, er bare tøft, og du får en julegave i posten snart ;D

Så noen ønsker for 2010 må bli, at jeg fortsatt kommer meg ut noen turer selv om jeg blir far på nytt i Februar. At snitt str i Østfold måtte legge seg på rundt 2 kg. At Toggi fortsatt kommer til å rule Telemark kysten! Og til slutt! At Bent Mathisen kommer ned hit å fisker en langhelg ;D

T!

veldig bra innlegg, tony  ;D ;D jeg støtter hvert ord du skriver...

Første tur i dag etter den litt lengre sjøørretpausen min, ikke fisk på land. Men så en sel som jobbet med en kilosørret.

Godt å hive mef fluestanga igjen. Var ute 1,5 time.

Men nå skal det fiskes.

da er du igang igjen, og ... bra  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ute idag i minus 4 grader og frisk bris fra Nord :rolleyes:

Det var en kamp mot kulda, skal ærlig innrømme det. Per suveren ga opp, han orket ikke mer.

Han hadde et lugg på en grå zonker.

Jeg selv frøys meg varm på et vis, bedre å vade enn å stå på land.

Lite blikk, veldig mye vind men fin strøm.

At fisket skulle gi 5 sjøørret overrasket meg stort. Brukte glassline og fisket dypt. Ikke veldig dypt, men halvmetern under-SMAKK ganger 5, burde hatt et par til på land. Hadde på en som kan ha vært stor, den glapp. Veldig tung å dra på. Ellers var de to største på 8 hundre og 700 gram.

Tre av 5 var blanke og alle ga en god fight.

Hadde to røsk i mørten, brukte flyt og bjorni jiggy. Da var forholda så utrolig kalde at jeg bare satte meg inn i bilen og dro hjem til varmen.

Da er galskapen for alvor igang, skjønner godt dem som gir f i kulda.... Men det gjør ikke jeg. 8)

Edit: Brukte en meget lett dresset bjorni reke i rosa. De som fisker best er di du knapt ser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...