Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Fiskegenet mitt ble veldig frynsete i går, det må jeg innrømme... Værforholdene var vel ikke akurat det en forbinder med å kose seg ute heller. Prøver å analysere hva jeg gjør galt og dette med å fiske litt dypere høres logisk ut, i alle fall på dagtid. Det var vel en av feila jeg gjorde. Fikk noen gode tips av Finnen og det resulterte jo i torsken da. Luring han der, lærer villig bort småtorsketriksene  ;D ;D ;D

Får binde meg noen jiggy fluer til neste gang og ikke minst noen Sandro reker. Da kan det hende at det "snur". Takker for at du gir meg lysten tilbake Toggi  :) :)

bjorni

Hallo Bjorni..

Jeg tror det viktigste som ikke er på plass er trua  :rolleyes:

Når det først løssner er det ingen sak.

Skal prøve å analysere litt sammen med deg..

Som jeg sa till deg på sist tur så er du litt statisk

d.v.s du står kansje for lenge på samme plassen og

du varierer kansje ikke intrekket nok (se på Toggi)

i tilleg så har du flueboksen full av gode kreasjoner

som ikke blir prøvd..

(merk jeg skriver kansje. Det er til syvende å sist du selv

som må få en godfølelse på hva som funker)

En ting til å viktig faktor er hvor mange turer du har.

Det er tross alt en sammenheng med antal fisk kontra

antal turer.

I tillegg så blir en gott kjent med en plass ved å bruke mye tid

der å finne ut hva som funker.

Derfor er det gull å ha noen som Toggi som bruker så sinnsvakt

mye tid i sjøen. Det gjør at han blir meget gott kjent med

mange settinger og byggger opp en reportoar i forhold til det.

Bare stå på Bjorni ;D Det løssner snart..

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for moralsk oppbacking Micke  :D :D. Tror nok også litt av årsaken er for få turer. Forventningene blir for høye og så greier jeg ikke å la være å stresse. Stressfiske vet jeg jo aldri fungerer. En ting er  å vite det, en annen ting er å gjøre det. Merkelig det der... :rolleyes: ::)

Det blir flere turer  :) :). Likte forøvrig de Wolly Buggerne dine Micke. Med slikt i enden av fortommen og med en kastearm som du har, må jo en annen jo komme til kort. Også er det en ting til jeg ikke forstår. Hvordan i huleste greier du å se i mørket, du har jo uglesyn  :o :o :o Aldri opplevd makan!

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda! Allt ordner seg for snille gutter, bjorni ;) Går alltid opp og ned, sånn er det for alle.. Litt av sjarmen kanskje, men ikke så gøy mens det står på da ;)

Tony!

Ps. Du lager veldig fine fluer bjorni :D

ENIG  ;D

Altså velger jeg å tro at det ikke ligger i fluene...

Bjornies fluer har bevist at de funker.

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for moralsk oppbacking Micke  :D :D. Tror nok også litt av årsaken er for få turer. Forventningene blir for høye og så greier jeg ikke å la være å stresse. Stressfiske vet jeg jo aldri fungerer. En ting er  å vite det, en annen ting er å gjøre det. Merkelig det der... :rolleyes: ::)

Det blir flere turer  :) :). Likte forøvrig de Wolly Buggerne dine Micke. Med slikt i enden av fortommen og med en kastearm som du har, må jo en annen jo komme til kort. Også er det en ting til jeg ikke forstår. Hvordan i huleste greier du å se i mørket, du har jo uglesyn  :o :o :o Aldri opplevd makan!

:) :)

bjorni

Takk Bjorni..

He he jeg ble nok mikset m katt i fødselen  ;D

Neida. Har altid hatt veldig gott nattsyn.

Kastearmen kan du lett kopiere, men det koster flesk ;D

Den er heldigvis ikke noen forutsetting for å lykkes da ;)

Tight lines Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om godt nattsyn Micke.. Du går jo som om det var dagen på de glatte fjella og isen uten hodelykt. Jeg gikk etter med en god hodelykt og syntes det var ekkelt å se.

Men jeg har jo det mest bedritne nattesynet du kan få da..

Nattefiskets store kløne. Ser jo ingenting, ikke hvor jeg står eller hvor bakslengen går  :P

Mer mørketrening må til  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om godt nattsyn Micke.. Du går jo som om det var dagen på de glatte fjella og isen uten hodelykt. Jeg gikk etter med en god hodelykt og syntes det var ekkelt å se.

Men jeg har jo det mest bedritne nattesynet du kan få da..

Nattefiskets store kløne. Ser jo ingenting, ikke hvor jeg står eller hvor bakslengen går  :P

Mer mørketrening må til  ;D

He he, får spise mer gulrøtter davel ;)

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, søke om tung transplantasjon mellom arter pga fluefiske!

Et tips fra en durkdreven nattfisker:

Bruk hodelykta mens du fisker.......

Det skremmer ikke fisken. ;)

Jeg pleier det på dager det er kanonmørkt ute, bare ikke vims for mye med lyset og prøv å pek lyskasteren ned i vannet, ikke rett ut der du fisker.

Jeg liker å se bunnen osv.

Også holder det spøkelser og faenskap borte.

Blir aldri noen av dere andre overrasket av underlige nærvær i natten............ :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er fordi lyren fikk en uventet overraskelse på grunna........Det betyr ikke at den ikke biter like etterpå.

Har fiska uttallige sjøørreter i natta, ja jeg er sikker.

Hvorfor skulle jeg ikke være sikker på det. De biter også når du setter lyset mot der flua er.

Lyr og sjøørret, torsk og annen fisk jakter gjerne under opplyste områder........De må bare ikke bli helt overrasket.

Det var nok vel så mye at det var grunt at fisken ble skremt.

Ok, et argument til: Der jeg fisker på natta hender at jeg tar mag-liten ålyser opp hele sundet. Hva tror dere jeg ser?

Sjøørret som står å beiter, lagvis og rekkevis.

De driter i lyset............Lyr er lyr ;) Dårlige nerver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...