Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Syns scierra tac trout\saltwater er en av de beste, til reker og småkryp..

kanskje Toggi har flere tips :)

Enig i at dette er en fin krok. Den ser så "sinna" ut at en nesten synes synd på fisken.

Har heller ikke merket noe videre forskjeld på sø og bø på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør du tilslag?

Her var det mange interessante svar :)Tror nok jeg av gammel vane gjør det på samme måte som når jeg fisker tørt..Løfter stanga..Kanskje

jeg skal forsøke å dra i snøret...

det vil jeg prøve før noe annet ;)

kroker mye bedre og hvis man er så uheldig å bomme, så er flua fremdeles fiskbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset, skal prøve det neste gang..Men som sagt også mistet mange som jeg har hatt på en liten stund..Bør kanskje kjøre den hardere? Har latt den gå litt vel mye muligens, pga at jeg har vært redd for å slite... Kanskje prøve med litt tykkere fortom i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse flotte innlegg og ta med seg videre,skjønner det er bra liv i fjorden nå ,så fluestanga blir med på jobben heretter  :) Hadde egentlig tenkt og avslutte sesongen nå men det klarer jeg ikke gitt .kjenner det kribler etter og komme ut og svinge flua.

Liv er det og liv blir det, bare forfrysninger som er ulempen nå.  Velkommen til forumet, fredriko.  Måtte hell og lykke vandre sammen med deg i SØ-fiskets videverdigheter, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger mister man mange fisk, sånn er det bare.

Jeg mista mer før både pga krokingsteknikk og dårligere kjøring.

Ikke gi tilslag, bare løft stanga bestemt men ikke bli helt vill!

Krokene bør ha bredt gap om du bruker enkeltkrok, de vanlige klassiske streamer krokene er elendige syntes jeg.

En kroktype du IKKE mister fisk på er Kamazan treble size 10 og 12.

Man vil jo ha fisken på land! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et evig tilbakevendende spørsmål. Noen ganger er fisken på bett, andre ganger ikke. Noen ganger tar fisken hardt og kroker seg selv, andre ganger bare smatter den på flua. Min erfaring er at det siste har en tendens til å inntreffe i kuldeperioder. Tror ikke jeg kan gi noe annet råd enn å variere fluestørrelse, inntrekkshastighet og fiskedypde. Håndtvist med små reker på dypt vann har gitt meg fisk om vinteren. Aller beste råd: Be prepared on frustration! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Tok en rask tur idag. Kaldt som fy! ... eller, ikke så jævlig. 3 minus enligt celsius. Isen har begynt å legge seg i favorittbukta og dagene der er regnede. Det var ikke mye vind. Da den kom, gikk den igjennom vært eneste plagg jeg hade på kroppen. Tok en ørret på 820 gram. Ikke så mye fighting, litt vintersløv, men blank og fin. Den hade et bitt i siden. Det var cirka 3-4 centimeter mellom hullen. Kan det være sel? Tenker at de har litt størr kjeft en så? Men det var ferske sår. Se bilde ...

94398_s.jpg

Les hele rapporten på bloggen http://fiskesnakk.wordpress.com/2009/12/01/og-sa-kom-vintern/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å se om børstemarken lever i vannmassene idag 8)

Skal bo ute i kulda idag, bite den i meg. Jeg vet åssen det er, om tre uker er jeg seriøst immun.

Da er jeg ute i -9, -13 og gjerne i nordadrag.

Men en ting: Fiske reke dypt med handtwist Flybandit. Den likte jeg, mitt fiske ble reddet på dagtid i fjor vinter mye pga dette. Handtwistet reker mens den subbet bunnen. Fikk faktisk mye fisk på dette, på en lokal strand i Eidangerfjorden. Et sykt vintersted med mye blankfisk. Vannet er salt som pokker her, men mye ålegress gjør at fisken trekker forbausende nærme land. Samt relativt brå kanter/marbakker.

Idag blir det heldags :P Og det fortjener jeg. Jobber igrunn litt for mye :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surra litt fluer i det siste, mye tung fluer for kaldt vann, 8er stang og vind :) Crazy Charlie variantene har tatt mange SØ under vanskelige forhold, havblikk og sky fisk.. Fisker man over sandbunn, kan man la flua ligge på bunn å vente til fisken kommer forbi. Fått flere på denne måten, men trenger flytesnøre da!

Har også en fiskeimitasjon med dykkeleppe, mest for ekstra bevegelse.. Men har litt tro på den!!

post-3402-13949870135267_thumb.jpg

post-3402-13949870172589_thumb.jpg

post-3402-1394987017295_thumb.jpg

post-3402-13949870174761_thumb.jpg

post-3402-1394987017525_thumb.jpg

post-3402-1394987017573_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting: Fiske reke dypt med handtwist Flybandit. Den likte jeg, mitt fiske ble reddet på dagtid i fjor vinter mye pga dette. Handtwistet reker mens den subbet bunnen. Fikk faktisk mye fisk på dette, på en lokal strand i Eidangerfjorden. Et sykt vintersted med mye blankfisk. Vannet er salt som pokker her, men mye ålegress gjør at fisken trekker forbausende nærme land. Samt relativt brå kanter/marbakker.

Hei,

Hvor dypt fisker du rekene dine? 2-5-10 meter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surra litt fluer i det siste, mye tung fluer for kaldt vann, 8er stang og vind :) Crazy Charlie variantene har tatt mange SØ under vanskelige forhold, havblikk og sky fisk.. Fisker man over sandbunn, kan man la flua ligge på bunn å vente til fisken kommer forbi. Fått flere på denne måten, men trenger flytesnøre da!

Har også en fiskeimitasjon med dykkeleppe, mest for ekstra bevegelse.. Men har litt tro på den!!

Fine fluer, Tony  :o

Enestående greier !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...