Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Du røper vell ikke hvor du var å fiska? :P Skal ut i mårra, prøve å finne litt større fisk ;D Har bare 3 stk over 2 kg på Jeløya i år, første sesong her nede.. Fått bra med fisk, gøy d da!

Ja, det er bra med fisk her, det er det!!!!

Sender deg en PM jeg, så kanskje vi hadde møttes en gang :)

Du kan jo sende tilbake om hvor du har fiska mest!!

Og det holder jeg hemmmelig!! Det må du også ;)

Det er jo ikke så hemmelig, for det er jo flere som vet om stedene, men

leit om det blir alt for mange fiskere der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok aldri lei av kilos sjøørreter er jeg redd  ;)

Passerer de 1,5 er det gromme fisk, og de over 2 er det mange som aldri opplever å få på kroken. Det vil normalt være mange turer/timer mellom hver av dem og man må passe seg så man ikke blir blaserte. Men for all del, jeg har også fiska ganske mye på Jeløya og området rundt og vet litt om potensialet der...så bare fish on !  :)

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok aldri lei av kilos sjøørreter er jeg redd  ;)

Passerer de 1,5 er det gromme fisk, og de over 2 er det mange som aldri opplever å få på kroken. Det vil normalt være mange turer/timer mellom hver av dem og man må passe seg så man ikke blir blaserte. Men for all del, jeg har også fiska ganske mye på Jeløya og området rundt og vet litt om potensialet der...så bare fish on !  :)

Rolf JF

Neida, for all del! Det er kjempe gøy å få kilos ørreter, men syns det kunne vært litt mindre turer/timer mellom de litt større da;)

Kunne forresten vært morro å samla en gjeng som fisker rundt jeløya / "vestby" omg en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo d hadde vært gøy! Så kan jeg selge fluer :o Neida, bare tull :P

Ville egentli bare understreke dn lave snittstr, ikke d at jeg ikke liker å få mindre SØ, setter pris på all fisk som finner flua mi, eller omvendt.. Har fått 105 SØ på Jeløya i okt og nov, å syns bare d kunne vært noen flere av de store. De kunne jo bare vist seg litt, så  hadde jeg vært fornøyd! Eller kanskje jeg som ny her nede ikke fisker på de beste plassene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo d hadde vært gøy! Så kan jeg selge fluer :o Neida, bare tull :P

Ville egentli bare understreke dn lave snittstr, ikke d at jeg ikke liker å få mindre SØ, setter pris på all fisk som finner flua mi, eller omvendt.. Har fått 105 SØ på Jeløya i okt og nov, å syns bare d kunne vært noen flere av de store. De kunne jo bare vist seg litt, så  hadde jeg vært fornøyd! Eller kanskje jeg som ny her nede ikke fisker på de beste plassene??

3 stk over 2 kg av 105 sjøørreter høres ikke så verst ut synes jeg.

RolfJF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er ialfall sikkert og det er at vi ikke akkurat er bortskjemt med masse stor sø her nede, men var mye i bekkene i år, og ble rett og slett overasket over hvor mye stor sø jeg så.

veldig mye av fisken var mellom 1,5 og 3 kilo, mens jeg også så flere fisk som lå godt over dette. har ikke sett så mye stor sø som i år i bekkene, og det lover jo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff på en kar i dag da jeg kom kjørende sørover som akkurat hadde dratt en sjøørret på 2-2,5 kilo. Fisken lå fremdeles og sprellet i gresset da jeg traff fyren. Vi snakker Sørlandet. Området så grisegiftig ut ;D Får jeg sjangsen drar jeg nok dit i helga.

Niice! :D Blir gjerne med hvis jeg drar sørover i helga :D;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute idag i en forferdelig vind og mørkt vann. Her kunne det være bra med en rosa kulehode frede.

Tok litt tid før første satt, men når strømmene roet seg litt fikk flua et fint drag over hot spot.

Fikk inntrykk av at fisken gadd å ta flua når det gikk tregt, med småpauser.

Resultat: 10 SØ, 8 blanke. To største var "kun" 700og 750 gram. Hadde to etter som var godt over kiloen, men de var skeptiske.

Rett før jeg dro hadde jeg en etter to ganger, bytta til gul reke fra Sandro.

Kastet ut igjen, ett trekk-BANG!!! Rått!!

Brukte forøvrig glasslina til Rio som fungerer utmerket i hard vind.

Idag var det en ting som funket: Kaste over 25 meter å la flua synke. Fisken sto lengre ut og litt dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tok ikke hardt. Det vil si - den tok ikke i det hele tatt.  Jeg merket at det strammet i lina, og jeg løftet stanga forsiktig.  Jeg hadde kastet ut på siden av et lite skjær, og der stod jeg med stanga i en fin bue og bannet over at jeg nok hadde kastet litt for nærme.  Bunnfast.  Irriterende unødvendig.  Det har jo skjedd før, og jeg vet at det skjæret stikker godt ut akkurat på den siden.  Så kom utraset.  Utover, utover og nedover - samtidig som det rykket intenst og agressivt.  Det var åpenbart at antakelsen om bunnfast på skjæret stod for fall.  Skjær holder seg stort sett i ro.

Jeg dro ut etter jobb i dag.  "Etter" er vel å strekke det litt langt, men klokka 12:00 gadd jeg ikke mer plikt.  Været var fint - for første gang på lenge.  Ovenstående innledning beskrev et av de aller første kastene.  Resultatet var en stor SØ.  Hvor stor vet jeg ikke, og jeg irriterte meg over at jeg ikke hadde vekt.  Den var imidlertid brun, og ikke spesielt feit, så jeg lot den gå.  Det er muligens den største SØ jeg noen gang har fått, men jeg har en lei tendens til å få garanterte 2-kilos fisk - helt til de blir veid.  Denne ble ikke veid, og vil således ikke gå inn på Lillevanns list of records.  Uansett var det moro.  Også de 8 neste jeg fikk var artige, men i dag ble alle sluppet ut igjen.  Årsaken var en slenger av en Torsk jeg fikk tidlig, og bestemte meg for å ta. Torskemiddag i kveld, med rogn og lever.  Nok får være nok. Den var for øvrig stor som fanken og sterk, men man merker tidlig at det er torsk og ikke SØ.  Tregere i bevegelsene.  Moro lell.

post-2400-13949869901586_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott torsk, tunge tak det.  Grattulerer med flott SØ også, lillevann.  Ja mat smaker da fortreffelig ute, ikkesant Tony?  Sitter fastkilt med gjøremål i heimen om dagen, så fisking har mått vike for nødvendige gjøremål...men snart, snaaaart.  Så kom kulda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger flexitid!

Fikk muligheten til å stikke tidlig fra jobb i dag, så tok med kollega og fiskekamerat Geir Ove på tur. Ble visst et sted i Oslofjorden igjen.

Det blåste katter og bikkjer med polakker i kastene, men vi fant en og annen vinkel i en og annen bukt som ga noe le.

I den første bukta var Geir Ove borti en fisk, og han mista en. Ikke de største, men kontakt i alle fall.

Trylleflua til Truls funka ikke i dag, så jeg satt på en litt annen variant, og da smalt det på en blank sak. Ikke kjempestor den heller, men veldig fint.

I neste bukt bestemte jeg meg for å fiske utover, tre og tre meter utover før jeg tråkka i sjøen. Det ga umiddelbar uttelling, og dagens andre blanke var et faktum.

Geir Ove mista en til, og vi hadde begge flere fisk som både jaget fluer og som lugga i fluer.

Satt personlig bestenotering på forrige tur, og har nå fått fisk to turer på rad. Det er også rekord for min del, som fortsatt er nybegynner i sjøen  8)

Jeg digger flexitid!

post-2529-1394986992263_thumb.jpg

post-2529-13949869928109_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med bra fangst alle fiskere  ;D ;D

- var selv ute en liten tur, uten å få noe opp... megaflo og mye vind gjorde at jeg kunne fiske med lopper der jeg pleier å parkere... tror ikke det var noe SØ der, men har nå prøvd det å... dro etterhvert på speiding etter nye plasser, og fant et lovende sted... hadde lugg og så bra vak før jeg dro hjem til mor og middag...

får se hva som skjer der i morgen  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda godt med mat ;D

Må prøve å bli flinkere til å slappe av me bål og tilbehør :)

Viktig!! Å ikke stresse rundt etter SØ hele tiden, utn mat i flere timer å knapt tid til å drikke :P

Fiske er jo ofte tenkt som rekreasjon! He he ;)

Utrolig flott her nede, skogen og den varierte strandlinja, Troms blir litt kjedelig sånn.. Men savner litt fjell da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

skal en tur innover i morra for å hente utstyret. tør ikke la det ligge i vogna hele vinteren. nok av tullinga med brekkjern. har jo alt derinne fluer,sneller,stenger og vadeklær etc. michael fikk en på 4.5 kg forrige måned, har ikke hørt fra han siden. flott feit fisk ;D.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...