Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Helvette faen satan ta >:( >:(>:( >:(

Nå hadde jeg skivet en passe lang rapport fra dagens fiske, men i det jeg trykker på legg til innlegg, så fucker nettet seg og alt jeg har skrivet blir borte :'( :'( :'(

Så nå gidder jeg ikke skriver det om igjen.

Men resultatet ble 7 SØ, største på 900g, en litta sei, og en torsk på 2,5kg..

Neste gang det skjer: Trykk tilbake-høyretast kopier.

Sykt irriterende ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag, litt rundt om kring, Pistus viste meg noen fine plasser :) Men lite å få, bare småfisk, masse sei og ei stor sild!!

Havblikk, klart vann enkelte steder,ikke helt forhold etter min smak... Mistet 5-6 stk, mange følgere og flere napp.. Men fisken ville ikke sitte, prøvde stort og smått, de små ville dn ikke ha..

Hadde ikke helt dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten ute alene i dag, men møtte noen andre hyggelig fiskere, så ble en del kaffe på meg

også, så er sur i magen ;D Godt med en kald Ringnes etter en varm dusj nå da...

Alle fiskene i dag tok forresten på helt hvit jiggi med ikke så alt for mye hår og flash i, og fiske kun med Coastal snøret :)

takk for tipset ruffen.. Skal jeg prøve neste gang :)

haha, det skjedde akkurat nå igjen på denne meldiga og trykka tilbake. Funka jo fett det ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at noen fikk det til idag :)

Idag var det skikkelig ræva fiskedag, prøvde 3 ulike plasser midt i Eidangerfjorden.

Masse strøm, men grusom vind. Jeg hadde lugg på rosa reke og en sort/hvit deceiver fra Micke.

Sted 3 i mørten ga en hvitting og en torsk, på en Bjorni wollybugger i sort.

Min kamerat, Per suveren sa det var umulig idag. Men han vet at jeg er jaggu meg sta.

Og halvtimen etter han dro, i sluddet og 1 grad satt en blankis på MEGA trege inntrekk.

Hadde da kastet i vak med både loppe og andre wollybuggere.

Fisken tok en sort zonker med glitrene epoxy kropp meget tynt dresset.

Det gjelder å aldri gi seg, og en vakker liten blankis ga meg latterlig stor glede ;)

Fine rapporter nå, gøy å lese at andre lykkes!

Takk til den "anonyme" for zonkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en frustrerende dag i søndre østfold... slø østabris ga havblikk, og da mener jeg blikk som i speil... masse vak - snakker 2-3 ringer samtidig mer eller mindre kontinuerlig i 2 timer - mange innenfor kasteavstand, og mye fin fisk å se... krøp langs svaberget som rundt småvann på hardangervidda, og la fra meg flueboksen i vaka - flue etter flue... prøvde til og med ei tørrflue som hadde sneket seg inn i en SØ-boks sammen med noen lopper.(Ei gulgrønn parachut-greie som funker bra i Jølstraelva)

Resultatet?

Ikke en jævla smolt, ikke engang en torsk (sånt er det forresten dårlig med her i nærheten av glomma-oset). Hadde et lugg da overflaten kruset noen øyeblikk, og en - 1 - følgefisk etter rosa reke. Men tror ikke den mente alvor... synes tydelig at den flirte foraktelig og blunket i det den snudde...

begynner å bli lenge siden fast fisk nå - nærmer meg et sammenbrudd - flytter snart over fjorden eller lenger sør...  ;) (frykt ikke - bare spøker...) ... vi søndre østfoldinger burde hatt skattelette eller noe sånt for å kompensere for skral fiskebestand langs kysten vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Var ute på tur med pappa i dag, han fikk turens største fisk, men jeg griner ikke for det :P

Lar bildene tale, men resultatet mitt ble hvertfall 3 små makrell, to små SØ'er og en fin torsk ;) [attach=1][attach=2][attach=3]

Nice! Er det Albrighten du bruker her? Snøre?

Og ps: photo resizing er en meget kjekk ting når man laster opp bilder på forum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snur Aardahl.

Kastet i 15 vak idag jeg uten å kjenne noe, så bare fisk som kikket på flua-for så å svømme videre.

Var merkelig værtype, og blikk... Men med et trykk som forutså grisevind. På den siste plassen, på slike forhold ser jeg ofte mye fisk. Som sjelden tar noe av det jeg presenterer. Så kom en stabil vind og jeg tok en SØ sånn helt uten å ha noe trua.

Derfor-stiller jeg et spørsmål til alle som mener sjøørret (alltid) er lett :P :P

Og i morgen, kan man ta ti på halvtimen. Sånn er dette fisket, veldig uforutsigbart i disse tider.

Var forresten veldig lavt vann igjen, det er bra ;) Da er ofte nattfiske best her jeg bor.

Edit: Grattis Fettfina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Var ute på tur med pappa i dag, han fikk turens største fisk, men jeg griner ikke for det :P

Lar bildene tale, men resultatet mitt ble hvertfall 3 små makrell, to små SØ'er og en fin torsk ;) [attach=1][attach=2][attach=3]

Nice! Er det Albrighten du bruker her? Snøre?

Og ps: photo resizing er en meget kjekk ting når man laster opp bilder på forum ;)

Brukte #8 og synk2 klump ;)

Ble litt tull med bildene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnxs, Torgeir  ;D i dag var den definitiv ikke lett... tar en tur i morgen - vinden snur mer sørlig - det pleier å hjelpe...

vinden snudde nordlig i stedet, gitt... men hjalp likevel... eller var det nyinnkjøpt glassline, rio outbound? fikk uansett to blanke pinner - under 400 g - slapp dem tilbake så de kunne dra til seters og spise seg feite ... komme tilbake når det er gjort, 2 kg er passe... samme sted som i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en på rosa loppe idag, en skikkelig blankis.

Micke ga meg en spot som leverte to før jeg kom.

Så mye fisk og til tider mye vak, men vrient å få noe mer.

Micke hadde en på CDC mygg, det var rått. Vi så insekter på vannfilmen.

Blikk og klart vann, merkelige forhold.

Men snart tar det heeeelt av :P

Jeg selv venter på at børstemarken skal ta sin vintervandring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i søndre østfold på lørdag. Fikk 4 stk på  rosa cdc reke. Mistet 4 stk også. Kroker ikke fisk når flua går bak fram. Det var generelt høy vannstand og noe farget vann. Brukte som vanlig monotont sent inntrekk, med noen raske inntrekk innimellom. Hadde en pen bølge bak flua men den snudde ved et skjær rett foran der jeg sto. Dro ut igjen på søndag, men da hadde vinden snudd og det var kaffefarget vann helt ut til Hvaler tror jeg. Fisket en time men uten resultat. Jeg fisket nok vest for der hvor Aardahl holder til.Brukte coastal snøre fra guideline. Et snøre jeg er veldig fornøyd med og som har fulgt meg siden mars måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Wollybuggere med lengre hale gjerne med kulehode er fine greier i f.eks lysebrun, oliven og sort.

Tar du med en attraktor farge eller to så er du i boks. Det er vel fullmåne snart :P :P

Jeg vil tro mye av børstemarken flytter seg på solrike dager, det er jo skikkelig kaldt på natta for tiden.

Har også sett aktivtet skumring og på natta. I fjor tok det jo helt av på natta.

Av inntrekk så bruker jeg lange drag med en og annen stopp. Er fisken på børstis kjøret så tar den som regel hardt uansett 8)

Forresten ute idag, is i stangringer. Is i Langangen fjorden :o

Tok en tur i E fjorden, prøvde et lass av fluer. En flue ga to lugg, tan reke som Sandro har bundet.

Ingen bome at fargen tan gir utslag på trege dager.

Micke tok en 9hundre grammer i det jeg måtte på jobb. På en grå frede fra fiskern 35 :P

Det var vel fortjent!! ;)

Klart i vannet, rimelig kaldt og is i stangringer. Og normal vannstand.

Fy pokker jeg gleder meg til et godt nattfiske :)

Edit: Ny rekord i smileys!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om sjøøretten er "løsere" i kjeften en vanlig brunørret..På mine turer i høst

har jeg opplevd at jeg mister ca 3 av 4 fisker. Tenker ikke da kun på lugg, men også fisk som sitter på noen sekunder..

Har aldri opplevd å miste så mye i ferskvann..

Med så mange kloke hoder er det vel noen som vet? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om sjøøretten er "løsere" i kjeften en vanlig brunørret..På mine turer i høst

har jeg opplevd at jeg mister ca 3 av 4 fisker. Tenker ikke da kun på lugg, men også fisk som sitter på noen sekunder..

Har aldri opplevd å miste så mye i ferskvann..

Med så mange kloke hoder er det vel noen som vet? :-\

hvordan gjør du tilslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om sjøøretten er "løsere" i kjeften en vanlig brunørret..På mine turer i høst

har jeg opplevd at jeg mister ca 3 av 4 fisker. Tenker ikke da kun på lugg, men også fisk som sitter på noen sekunder..

Har aldri opplevd å miste så mye i ferskvann..

Med så mange kloke hoder er det vel noen som vet? :-\

Hvis du har ei favorittflue, så sjekk flueodden.  Kan være bøyd, brukket, ikke skarp osv. Kan se helt grei ut, men være dårlig likevel.  Se om du huker/ tar tak uten å bruke makt på håndbaken. (forsiktig nå da).  Har hendt en sjelden gang at en eske med fluekroker innehold mye dårlige og skadet krok.

Ellers så kan du ha for mye slakk på snøret når du drar inn slik at mothugget blir litt seint?  Eller så ville jeg prøvd samme flua, men med annen kroktype som kansje passser din fiskemåte bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om sjøøretten er "løsere" i kjeften en vanlig brunørret..På mine turer i høst

har jeg opplevd at jeg mister ca 3 av 4 fisker. Tenker ikke da kun på lugg, men også fisk som sitter på noen sekunder..

Har aldri opplevd å miste så mye i ferskvann..

Med så mange kloke hoder er det vel noen som vet? :-\

Kan jo være flere ting, som oftest kroken.. Syns scierra tac trout\saltwater er en av de beste, til reker og småkryp..

Men også været spiller inn på hvor hardt\godt SØ tar, sitter bedre i drittvær.

Tilslaget trenger ofte ikke å være så hardt, å litt tregt.. At du kjenner tyngden liksom :)

Men har vært litt sært den siste uka, mistet mange flere enn normalt.. Går ganske opp og ned :P Neste tur mister du kanskje ikke en fisk..

Kan ikke si jeg har sett noen forskjell sjøørret kontra brunørret :)

kanskje Toggi har flere tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...