Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hahaha!! Nå får du jaggu meg gi deg Lillevann!! Jeg er bereist utland og innland. Kanonpene damer i området hvor Bjorni bor. Samme med SØ. Nytter ikke bare å kikke i fjøsene vettu  ;)

Du skal aldri undervurdere en kikk i fjøset.  Uansett - der Bjorni bor er det i hvertfall ikke SØ.  Han bor jo på bondelandet, gjør han ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...sikkert mye rart å finne i fjøset. Jeg fungerte som assistent for faren min en gang. Han er dyrlege. Vi sydde igjen rævhølet på en gris som hadde anusprolaps. Jeg dytta inn tarmen men en kjepp, i mens fatter sydde igjen. Som sagt, sikkert mye å se i et fjøs, men jeg holder en knapp på diverse badestrender om sommeren. Veldig saklig dette Lillevann  ;) Hvem er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...sikkert mye rart å finne i fjøset. Jeg fungerte som assistent for faren min en gang. Han er dyrlege. Vi sydde igjen rævhølet på en gris som hadde anusprolaps. Jeg dytta inn tarmen men en kjepp, i mens fatter sydde igjen. Som sagt, sikkert mye å se i et fjøs, men jeg holder en knapp på diverse badestrender om sommeren. Veldig saklig dette Lillevann  ;) Hvem er du egentlig?

Jeg tipper Ari Behn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her har vi det morsomt, god humor!! Så absolutt, kanskje det tråden trenger innimellom rimelig like rapporter ;) (fra min side)

Var ute med Per suveren og Steinar idag(kamerat av Bjorni).

På dagtid var det Per som traff med zonker, en grå en. Tok to blanke.

Steinar hadde vel på, og jeg hadde kun etter og lugg på blant annet polar magnus og rosa reke.

Det ble svært vanskelig selv om man kastet i vak og atter vak.

Dro ut igjen etter jobb(snakk om galskap) og Steinar dro fisk i mørten på ei orange reke.

Jeg hadde kun lugg på sort wolly og følte rett og slett litt motgang.

Steinar derimot tok fisk mens jeg jobbet, det datt inn SMS er. :)

Men jeg har en evne: Aldri gi opp, være sta som bare det!

Det lærer jeg av, samt jeg lærer av alle rundt meg.

Per Suveren bruker ofte enkle mønster når andre står og "knoter". Da lærer man gjerne at det enkle er ofte best.

Jeg tok så en liten torsk i mørten som Steinar fikk til middag, så kjørte han opp til "bøgda" igjen ;D

Testet ut andre wollybuggere, og vannet ble latterlig lavt og klart. Og vind samt regn gjorde vel ikke settinga spesielt hyggelig.

Fem på tolv derimot satt blankisen som jeg håpet så inderlig på.

Seksten igår, og en idag som satte smilet på plass. En fisk kan gi enorm glede.

Kastet i vak med en sort Lasse 18 wolly, tre drag-pause. Og så satt den kontant.

Deretter var det "torskefest". Tok 5 torsk på halvtimen med en på nesten tre kilo og to på ca 2 kilo.

De var så spreke at jeg kaller dem glatt vinterns bass "lookalike" 8)

Sprek torsk drar ut metersvis med line og kan likne en sjøørret frem til 2 min har gått og den stanger laaaangt der ute. Men "taket" er som bass, og det første utras!

Treg torsk er no helt annet :D

Mye vak idag, i korte perioder. Vanskelig, helt annet ennn igår. Men gøy å lykkes tilslutt på slike vriene dager. Vannstanden var på kanten til latterlig lav i mørten.

Takk for fin dag Per suveren og Steinar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom rapport igjen! Brings me back to heaven  ;D

Noe av poenget i det jeg skrev før, er at dette forumet er for lite til at vi kan slenge dritt til hverandre. Tror ikke det var meningen når dette forumet ble opprettet, og det har vel Stig VN gitt uttrykk for også. Mye hyggeligere med knallgode fiskerapporter enn synsing over at noen holder en fisk litt for lenge over vann. Det er jo faen meg dette vi lever for. Vi lever litt av hverandre og for hverandre. Takk for fin rapport!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg en liten tur på fornebulandet i dag, dårlige greier.

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å fiske i snøstorm og armageddon. Har lyst til å fiske hele tiden, men finner ikke kosen med å fryse på fingere og ha snørrete nese. Ros til de som orker. Jaja, får glede meg til våren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg ute ved konglungen, Det var dårlige greier :(. Når det gjelder og fryse på fingrene så er jeg en av dem som virkelig sliter. fikk et tips og kjøpte super tynne ull vanter og så slang jeg på noen blå latex hansker, vips så var jeg varm på fingrene hele fisketuren.ser sikker dumt ut men funker bra og kaste med også. :)

Er det noen som har mere lykke en meg i oslofjorden om dagen?

                  Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Idag var eidangerfjorden som en elv, aldri sett maken :o :o

Det gjorde fisket elendig. Vindene fløy rundt i små orkan kast.

Og når regnet kom som verst så finnes det ikke stort kjipere setting, hvis da ikke

fiske leverer så til de grader.

Idag fisket jeg på fem steder, alle stedene ga lugg eller følgefisk.

Jeg mistet en på plass to på golden frede, kastet etter satt en torsk på ca 2,5 kilo.

Fisket da dypt med glassline.

Det måtte bli mørkt før uttellinga kom. Brukte glassline og bjorni rosa reke og fisket slik marbakken beskriver sitt nattfiske.

Biltema håven min var akkurat for liten for aat jeg fikk fisken oppi, med andre ord fisk over kiloen som ga en utrolig god fight.

Idag fisket jeg av kilometer med områder. På plass 5 på hot spot 3 så satt den. Da glemte jeg regnet, og grisevinden for et sekund. Tok den på HØYT vann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 turer og ENDELIG satt den i dag, en torsk på hele 45g.... Den ble satt tilbake. Er tydeligvis ikke bare litt jeg gjør galt, det må være hele spekteret... :-\ :-\

Micke tok 2 fine blanke kiloser der jeg ikke hadde kjent annet enn sur vind og glatte steiner. Sandro lurte opp en fin en på en av de fine rekene sine. Jeg fikk en av ham, men ville ikke bruke den, da den skal kopieres. (Takk Sandro!) Gjøran greide også å lure 2 fine SØ. Finnen er jo skikkelig i draget om dagen, han gir seg ikke før han har fått over 20  :o :o.

Finnen og Gjøran, hadde lovt fruen en god SØ middag, og det hadde jeg ikke greid å holde hadde det ikke vært for dere. Takk for noen flotte fisker!! Det blir bonusfluer til jul :)

hmmm...tror jeg ska begynne med WOW jeg også....

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte rapporter ;) Og vakre fisk.

Dro ut igjen liksegodt sånn 2330 i natt, kom til mye vind men mindre regn.

Veldig mye mer behagelig.

Testet ut fluer fra Tony P her inne og hadde to lugg på den sorte "silda" hans.

Utrolig flotte fluer a gitt. Takk tony!!

Idag var det to bett perioder, var heldig med strømmen.

Sort zonker og flyt funket bra-hadde masse hugg. Kom ut av telling, men 7 SØ og to torsk ble landet.

Største på 7 hundre, kun den var brun.

Resten blankiser. Brukte lange drag og laaaange pauser for å fiske flue LITT dypere. Fisken tok kun de gangene jeg ga flua pause. Siste timen fikk jeg kun en torsk. Bestemte meg for 5 kast, akkurat da kom "godstrømmen" inn. Når du kjenner lina blir tung. Du slipper løsline. Man bare vet at det er giftig.

Og da smalt det godt.

Dro med et smil!! Tok en stund idag før jeg kjente noe. Rett sted til rett tid er tingen.

Jeg har en tru som overgår det meste, har bommet mye før. Men har hatt så mange gode opplevelser det siste året at den psykiske trua som er så viktig er der ALLTID. Selv på dager jeg får minimalt med fisk.

Lenge leve galskapen. Dro hjem og tok en høneblund. Så var det ut igjen 2330 :P :P

Siste fisk tok 0245, en blank feit en.

Takk til han som ga meg et lass med fluer:)Zonkeren fungerte godt gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble det en kjempe tur igjen i regn og vind.  ;)  Deilig å få fisk på nesten hvert kast i noen timer.

Fikk sikkert over 20 stk orker ikke telle når det blir over 10 :rolleyes: Blir for mye tall for et lite hode fullt av

fiske,fluer ,snører, stenger og sneller og div fiskerelaterte ting(planlegge fiske turer og slikt)

Dro til samme plass som forige gang og fikk ikke noen så æ flytta mæ litt og der var de.

Fikk bare 2 brune resten blanke og fine

[attach=1][attach=2]

Fikk beskjed av Bjorni å ta med noen til ham så han fikk middag og hva gjør man ikke for venner. ;D

Reiste så når det ble mørkt til plassen hvor Micke,Bjorni og Jøran var og jammen fikk æ en der også

før de kom. ;)

[attach=3]

Hadde pakka bort stanga når de andre kom så æ skravla bare med dæm før æ avslutta en utrolig tur. :o

post-3340-13949870356799_thumb.jpg

post-3340-13949870357074_thumb.jpg

post-3340-13949870357453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om rapporter!!! Uværsgutta er jo værre enn drivgarn jo... ;D

Litt snau den torskemiddagen din da bjorni, dette fisket har noe med å få pulsen til å stemme med omgivelsene, tror jeg?  Fy flate for fisk den gjengen får.  Hvert kast ja Finnen..!  Du prata gutta ut av stilen, hehe, hemlig våpen?  Har jo ikke lyst å fiske om dagen med de rapportene her.

Sitter og passer på DEN kinken i nakken her, så armslenging i dette været får være et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...