Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei Toggi,lurte på når du fisker med reker på vinteren,er inntrekket like kjapt som på høsten. 2kjappe så pause 3 kjappe så pause ? Hva er og anbefale av fluer på vinterkvelden i mørket?  Flott fisk du fikk i dag gitt.

Mvh fredrik

Variasjon, idag fisket jeg dypt og tregt grunnet kald vind.

Til natt vinter bruker jeg sorte wolly i ulike str og varianter. Og, sorte lopper med litt flash.

Bruker også sorte sonkere. Trege inntrekk funker nesten bestandig i mørten. Til lopper bruker jeg små korte rykk med laaange pauser.  ;) Har også brukt hvitt i mørket med blandet hell. Skal teste ut farger, til nå er sort klar favoritt. Gjerne med ulike typer flash og ice dub.

Takk for det, fikk mange vakre idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Tok en sånn galskaptur seint igår kveld.

Kl 19.30 fikk jeg skikkelig fisketrang og

måtte ut en tur selv om det blåste å snødde.

Hadde ærlig ikke store trua, men det skulle bli

gott å stille fisketrangen om ikke annet :o

Spot 1. En plass som leverer både dagtid og nattestid

dog ikke prøvd i så ekstremvær.

Fant bare en spot som det gikk å kaste på.

Det kule var at der stod det fisk. Vi tenkte likt 8)

Tok 2 Sø der på en liten sort Wb.

To blanke på 3-400gr. Ikke store fiskene men

det føltes ut som en seier med tanke på setting..

Spot 2. Nattsted deluxe. En meget god vinterplass.

Her blåste det katter å kjerringer og alt som var.

Begynte seriøst å lure på hva jeg drev på med.

Står å legger ut en flue i st 8 i bølger,vind å snø :-[

Tenkte dette måtte være det ultimate galskap.

Ventet bare på noen karer i hvit frakk :o.

Gikk over de vanlige plassene uten å merke noe.

Helt innerst i en liten vik som leverer en sjelden gang

var vinden ikke fullt så grusom.

La ut Wb med carron int.med.

To rolige drag. Bang!! Fluelina forsvant mellom stivfrosne fingrer..

Rakk ikke å gjøre tilslag. Neste kast var kons på topp.

Bang.. en sjeldent vakker skapning på 800gr.

Tok 4 Sø på denne plassen før jeg plutselig så at kl passert 01.00 :-X

På tide å gi seg. Hadde mange lugg , og en fisk brakk kroken på flua.

Sikkert ikke noe stort. Heller en rusten krok ;D

Alt i alt en morsom galskapstur. Kan betale seg å dra ut på umenneskelige tider ;)

Tight lines Micke

post-2368-13949870233759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut kl. 19:30 i DET været Micke?????? Gikk en liten kveldstur her på Ulefoss på den tiden og det snødde vannrett  ---------------------. Men, stuntene dere oppviser bekrefter jo at det ALLTID er muligheter  ;D ;D ;D.

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær .... og så må en ikke være redd for hvite frakker da..  ;D ;D ;D

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mest pene tatt på rosa reke fra bjorni, ikke den største jeg fikk men den vakreste.

Feit og blank. Og ga en knall fin fight.

Fått SMS av Micke, han er ute i dette være. Fått to :o :o :o

Det er snøstorm.

Snøstorm? Æ trur ikk'no på deg, vet du hva snøstorm er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonrapporter!! Er nok ikke lenge før det kommer en kar i hvit frakk, stetoskop, en med en sprøyte beroligende i hånda.

Fiskegalskap-pandemien herjer over de tusen hjem, og forårsaker mistanke om utroskap, stadig tom pengekasse (alle penga går til fiskeutstyr), forglemmelse av morsdag, bryllupsdag, bursdag (for da er man jo på fisketur!). Leiligheten flyter over av binderester som fjær, dubbing, kroker osv, som medfører konstant støvsuging for kona og kroksetting i små barneføtter med dertilfølgende frustrasjon!! Nyklipte undulater (bindemateriale!) fører til uhorvelig og ustanselig ungeskrik (jeg vet hva jeg snakker om!!), og noen uheldige hustruer våkner opp med nyfrisert dott. Noen laksefiskere sverger nemlig til tubefluer innsauset i ekte feromoner!

Dette er noe av hverdagen til de mest ihuga fluefiskerne. Diagnosen vil nok snart ta sin plass i medisinske ordbøker, men foreløpig har vi bare supet skummet av halvliteren når det gjelder dette fenomenet! Andre bivirkninger skal visstnok være å leve i en ustanselig lykkerus, alltid hige mot mer fiske, sette fiske i forbindelse med alt en tenker på, og (nesten) alltid bare tenke på fisking.

Idiopatisk fiskegalskap er kanskje et godt navn?

Og vi vet f*** meg hva en snøstorm er!!  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har lest den. Men den gir ikke noen fullgod forklaring på de synaptiske forbindelsene i hjernen?, som gir så totalitære utslag i form av plutselig forandret adferd!!

Idiopatisk = ukjent årsak..

En ting er i alle fall sikkert. En overgang fra et A4-menneske til ihuga fluefisker, er en totalitær forandring i tankesett, drifter, adferd og osv, som følger en helt til den dagen Sankt Peter banker på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som er så kanonbra (!!), er at selv om vi alle på dette forumet har denne trangen. Vi har opplevd ØYEBLIKKET, vi har blitt kanongira på fluefiske, vi tenker på det hele døgnet (og litt mer), men så har vi faen IKKE TID. Jobb, familie, svigerforeldre, foreldre, venninner av kona, (ikke våre egne venner for de har vi ikke tid til pga fiske), presten, psykologen, legen osv, tar så mye av vår tid at vi ikke rekker ned til vannkanten for de magiske øyeblikkene så ofte som vi ønsker. Derfor er det f*** meg bra at det er noen ihuga fiskere på dette forumet som vil dele SINE OPPLEVELSER med oss. De fører oss inn igjen i vår fiskeverden, med masse naturopplevelser, frysing, hete, nappet, vennene, flua, vannet, elva, utstyret, synsing, teorier, teorier satt ut i praksis. ØYEBLIKKET!!

Det er faen meg gull verdt for oss som er nedlessa i jobb og andre hverdagslige familiære rutiner som tar mye tid, og ikke lar seg rikke på. Takk for at dere fører oss inn i ØYEBLIKKENE igjen!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...dette var på generell basis Lillevann!! Men jeg er ikke hos presten, ikke hos satanisten og ikke hos psykologen. Jeg fungerer vel heller som en søppeldunkt for andre mennesker sine negative følelser, til langt ut på kveldstid (jobber alt for mye).Bla derfor er  timeplanen jaggu full!! Og det er klart at det går på bekostning av de to tingene jeg liker best; å være sammen med sønnen min, og å fiske med flue. Derfor atter en stor takk til dere flittige fluefiskere som legger ut så mange kanonbra rapporter her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...dette var på generell basis Lillevann!! Men jeg er ikke hos presten, ikke hos satanisten og ikke hos psykologen. Jeg fungerer vel heller som en søppeldunkt for andre mennesker sine negative følelser, til langt ut på kveldstid (jobber alt for mye).Bla derfor er  timeplanen jaggu full!! Og det er klart at det går på bekostning av de to tingene jeg liker best; å være sammen med sønnen min, og å fiske med flue. Derfor atter en stor takk til dere flittige fluefiskere som legger ut så mange kanonbra rapporter her!!

Jeg også jobber for mye, så der følger jeg deg vel i tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...jeg prøvde vel bare å være litt morsom da, var ikke en totalitær beskrivelse av hverdagen for en med idiopatisk fiskegalskap. Bare et lite knippe av potensielle hindere som kommer i veien for en glimrende fisketur.

Takk til dine kanonbra rapporter også Lillevann!! Har hatt veldig stor glede av det du har skrevet!!  ;D

Jeg skulle så gjerne bidratt med av rapporter selv, men den dagen kommer!  :)

Mel Krieger sa noe veldig bra på en DVD jeg har: Det finnes ikke noe som er så uviktig som fluefiske, men som likevel er så viktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...dette var på generell basis Lillevann!! Men jeg er ikke hos presten, ikke hos satanisten og ikke hos psykologen. Jeg fungerer vel heller som en søppeldunkt for andre mennesker sine negative følelser, til langt ut på kveldstid (jobber alt for mye).Bla derfor er  timeplanen jaggu full!! Og det er klart at det går på bekostning av de to tingene jeg liker best; å være sammen med sønnen min, og å fiske med flue. Derfor atter en stor takk til dere flittige fluefiskere som legger ut så mange kanonbra rapporter her!!

Jeg også jobber for mye, så der følger jeg deg vel i tankegangen.

Er det grunnen til at du er så bitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...Lillevann (hvis det er han du viser til) er vel ikke bitter han. Han skriver bare det han mener uten noe krumspring og kruseduller, som skal gjøre hans meninger lettere for leseren å svelge. Synes det var et litt tåpelig spm egentlig. Alle har sine meninger, og det står man jo fritt til å motdebatere. Ikke verre enn det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...Lillevann (hvis det er han du viser til) er vel ikke bitter han. Han skriver bare det han mener uten noe krumspring og kruseduller, som skal gjøre hans meninger lettere for leseren å svelge. Synes det var et litt tåpelig spm egentlig. Alle har sine meninger, og det står man jo fritt til å motdebatere. Ikke verre enn det  :)

Var vel ikke helt alvorlig ment heller da. Det skjønner lillevann ;) Han er ikke hårsår.

Tror de fleste liker lillevann sine betrakninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mest pene tatt på rosa reke fra bjorni, ikke den største jeg fikk men den vakreste.

Feit og blank. Og ga en knall fin fight.

Fått SMS av Micke, han er ute i dette være. Fått to :o :o :o

Det er snøstorm.

Snøstorm? Æ trur ikk'no på deg, vet du hva snøstorm er :-)

Joda, vi vet hva snøstorm er. Hehe, det gror ikke akkurat flust med  palmer langs med Bamble kysten heller  ;D ;D

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...Lillevann (hvis det er han du viser til) er vel ikke bitter han. Han skriver bare det han mener uten noe krumspring og kruseduller, som skal gjøre hans meninger lettere for leseren å svelge. Synes det var et litt tåpelig spm egentlig. Alle har sine meninger, og det står man jo fritt til å motdebatere. Ikke verre enn det  :)

Var vel ikke helt alvorlig ment heller da. Det skjønner lillevann ;) Han er ikke hårsår.

Tror de fleste liker lillevann sine betrakninger :)

Takk for det.  Lillevann er imidlertid veldig hårsår.  Mang en tung stund har han hatt når forumets medlemmer har fart stygt med han fra tastaturet.

Vel.  Kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...