Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

Ute i kulda. UFATTELIG kaldt er ordet. :rolleyes:

Fatter ikke at jeg orket, tror mora mi hadde stryki med i løpet av en halvtime.

Hu sa det sjæl etterpå.

Hadde to forsiktige lugg, sjekket stor sort wolly nå og kroken var bøyd.

Merkelig at jeg ikke fikk noe da ???

Man blir likegyldig når fingrene fryser så mye at man knapt har hud igjen, snella frøys helt fast.

Lå et islag på ca 10 cm rundt snelle og stang. Måtte ta inn ca 25 meter line for hånd og frakte med hjem for så å tine.

Om jeg koste meg på tur, svaret er NEI.

Brukte flyt, med synk 1 klump som synker tregere enn vanlig synk 1. Det var dagens eneste glede for min del. Lina er meget god og passer godt inn til mitt fiske. Tror lina er av merket Greys.

Den taklet -11 og 6 sek meter fra Nord meget godt.

Flua jeg hadde lugg på var fra julegava, en stor sort wolly med kulehode. Takk til han som bandt denne. Meget fin flue det der, kommer garantert til å få på den. Kroken er nå rettet ut igjen ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke få ganger i det siste jeg lurer på hva pokker jeg driver med ;D

Mitt motto er: Du lærer noe på hver tur uansett setting.

Jeg VET at en av dagene vil levere 4-6 SØ og det er vel derfor jeg finner glede i alle dager.

Men i går var det fryketlig vondt å være fluefisker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke få ganger i det siste jeg lurer på hva pokker jeg driver med ;D

Mitt motto er: Du lærer noe på hver tur uansett setting.

Jeg VET at en av dagene vil levere 4-6 SØ og det er vel derfor jeg finner glede i alle dager.

Men i går var det fryketlig vondt å være fluefisker :D

Helt enig Toggi! Alltid noe å lære ;)

Så vet men jo aldri om man opplever drømmefiske nettopp i dag, eller om det bare blir like surt som i går..

Så derfor er ute så mye som overhodet mulig, kjenner drivet ditt godt Toggi 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Man vet heller aldri hvor de store er. Fikk 4 sjøørreter på to turer da det var-18 grader og den største sjøørreten jeg har fått i norge på mange år fikk jeg i -10 grader Så ingen vet når den store biter og da gjelder det å være der!! Det var flere år da jeg vær vår dro til bornholm da fikk mye svær fisk og da blir det litt vanskligere å montivere seg til å fiske etter små sjøørreter her hjemme, men nå er jeg tilbake ;D har aldri fått så mye sjøørret som jeg har fått i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin fisker i nærheten av Tønsberg. ;) Det vet jeg! Snart skal jeg dit!

Tok en tur etter jobb, det var bare å snu. Har aldri opplevd at Brevik og omegn er full av is p.g.a konstant strøm. Men idag fikk jeg oppleve det også :rolleyes: Har aldri opplevd dette før.

En gang måtte jo bli den første. Tror ikke det skjer ofte.

Det var nedtur, men tok det med et smil.  ;) Fylte bensin på vei hjem og kort var sperret.

Snakk om trivelig dag a gitt.

Men i morgen skinner sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det var flua til Ruffen du brukte, Toggi... WB med røde øyne.

Du har ikke vurdert frostvæske på snella di da?  ;)

Respect Man!!

Stor sort conehead wolly. Fluene til Ruffen har allerde gitt hugg og en mistet. Helt rå de buggerne ruffen.

Fy f å heldig jeg er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur etter jobb, det var bare å snu. Har aldri opplevd at Brevik og omegn er full av is p.g.a konstant strøm. Men idag fikk jeg oppleve det også :rolleyes: Har aldri opplevd dette før.

En gang måtte jo bli den første. Tror ikke det skjer ofte.

Men i morgen skinner sola :)

Kan bli verre, Toggi :( Krysser fingrene for at vinder vender....

Link: Skagerak kan bli islagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var ute idag, grisekaldt og hard vind fra Nord. Var mer is enn åpent vann uansett hvor jeg leita ???

Skikkelig nedtur.

Sola varmet godt, jeg testet å fiske i det sola gikk ned og da forsvant følelse i venstre hånd.

Var innom noen vakre steder.

Brukte glassline og hvit wolly fra julegava. Kjente null og det virket totalt livløst.

Fikk et hyggelig brev fra "personen" som sendte meg de første fluer. Da kan jeg informere om at sort fluer du sendte har levert blant annet zonker også i grått. De små hvite rekene med grønn hale har også tatt fisk. Nå vet jeg nok hvem du er. Utrolig snilt gjort :) :) Evig takknemlig.

Mitt forslag er: Blir dette verre kan fort treffet bli uti februar. Jeg har stor respekt for de som ikke gidder/orker denne kulda. Det virker ikke lovende.

post-1259-13949872169497_thumb.jpg

post-1259-13949872169982_thumb.jpg

post-1259-13949872170461_thumb.jpg

post-1259-13949872170722_thumb.jpg

post-1259-13949872170922_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra vi har en kuldeperiode.....prøv isen da. Jeg gidder ikke å fiske uansett forhold dag etter dag. Moro å se hvor langt isen legger seg, hvor langt ut i skjærgården enn kan gå. Facinerende.

Vel, marbakken.  Når det blir standardutstyr å ta med pilkestikke og isborr når en skal ut å fiske med fluestanga, da lar jeg fluestanga ligge hjemme.  Jaggu passerer vi -20 i disse dager og da legger nok sjøisen seg.  Tror jeg finner frem sparken og drar til østfold på en kaffekopp til Tom og Tony, hehe, om dette fortsetter.

Fine bilder Toggi, ser da åpent vann der jo...!  Tror at om et par uker så finner en noen fluefiskere utvadet i abstinenser i bobleanlegga i havner rundt om.  Satser på at du legger ut bilde da, Toggi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner alltid åpent vann, men er vel ikke akkkurat solide hot spots dette. Når jeg først får her så kan det være meget bra.

Nå har jeg vært på Europris og kjøpt tynne ullvanter. Engangs handsker fra apotek er allerede i boks.

Får se når abstinensene river i meg igjen, fikk meg hvertfall solid kastetrening idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner alltid åpent vann, men er vel ikke akkkurat solide hot spots dette. Når jeg først får her så kan det være meget bra.

Nå har jeg vært på Europris og kjøpt tynne ullvanter. Engangs handsker fra apotek er allerede i boks.

Får se når abstinensene river i meg igjen, fikk meg hvertfall solid kastetrening idag :)

Hei du

jeg bruker noen tynne hansker som heter dryfit det hansker man får kjøpt på div byggebutikker og jernvarehandel de er gumierte i håndflaten og på fingrene men de er ikke vanntette. Man har veldig god kontakt med snøret. De besre fiskehanskene jeg har brukt noen gang, trenger ikke klippe fingrene får å få kontakt med skutelina der nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner alltid åpent vann, men er vel ikke akkkurat solide hot spots dette. Når jeg først får her så kan det være meget bra.

Nå har jeg vært på Europris og kjøpt tynne ullvanter. Engangs handsker fra apotek er allerede i boks.

Får se når abstinensene river i meg igjen, fikk meg hvertfall solid kastetrening idag :)

Hei du

jeg bruker noen tynne hansker som heter dryfit det hansker man får kjøpt på div byggebutikker og jernvarehandel de er gumierte i håndflaten og på fingrene men de er ikke vanntette. Man har veldig god kontakt med snøret. De besre fiskehanskene jeg har brukt noen gang, trenger ikke klippe fingrene får å få kontakt med skutelina der nei :D

Er de grå i gummien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Har et par neopren windstopper jeg skal sjekke ut, de er da uten tupp på fingre og det blir for ille i -15 etc...

Skal ta deg på ordet Robin ;) Tror de jeg kjøpte for 40 kr idag er geniale. Lenge leve Europris ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner alltid åpent vann, men er vel ikke akkkurat solide hot spots dette. Når jeg først får her så kan det være meget bra.

Nå har jeg vært på Europris og kjøpt tynne ullvanter. Engangs handsker fra apotek er allerede i boks.

Får se når abstinensene river i meg igjen, fikk meg hvertfall solid kastetrening idag :)

Hei du

jeg bruker noen tynne hansker som heter dryfit det hansker man får kjøpt på div byggebutikker og jernvarehandel de er gumierte i håndflaten og på fingrene men de er ikke vanntette. Man har veldig god kontakt med snøret. De besre fiskehanskene jeg har brukt noen gang, trenger ikke klippe fingrene får å få kontakt med skutelina der nei :D

Er det sånne Monteringshansker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringshansker, eller bakehansker som noen kaller det i sverige, er veldig fine når det er småkaldt som på høsten og våren. Supert grep og veldig følsomt. Gode er de også om man skal ta "tommelgrep" på torsk og Havabbor for å fjerne kroken skånsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...