Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Det ble 2 stk sø idag. Ikke noe størrelse å rope høyt for, men det var gøy. Mistet også et par som det var mer drag i den ene dro skikkelig ut, men kom seg løs i tangen nærme land. Det var også en del pene vak. Noen hornis også selvfølgelig. Den lille holmen i kilen svikter ikke. Har vel fått fisk der alle gangene vi har vært der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har fiska gitt. Kom meg ut en tur og endelig. Derrrr satt det en feit SØ på 750 gram på kroken. Kl. 21.00, synkesnøre, en medium fiskeimitasjon, lot den synke litt i en herlig tidevannstrøm og dro inn. Jaggu satt den på første kast gitt. Noen skikkelige sprang, men ikkeno real fight på RS stanga... Moro!

Så flere SØ som hoppa høyt (kanskje den samme..), men ingen flere fisk på kroken. Herlig kveld i solnedgangen! Makaløst... Tror stedet huser Bassemann også, men må kanskje ut i båt? Nesodden sør leverte endelig for denne karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, tok en 750 grammer selv idag på Runars deceiver og synk 5. Hadde masse ørret etter den lille halvtimen jeg holdt på. Funnet en GROM ny ørretplass.

Bass-fisket i natt snakker vi ikke om. NAKENT!! Skulle nok heller satset videre på ørret igår/dag.

Akkurat nå gleder jeg meg til tidlig høst på den nye favoritt plassen min.

Håper fiskeren 35 og Lars T blir med hit en gang.  8)

post-1259-13949880549346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 5 stk sø i går. 2 stk på ca kiloen fikk være med hjem og bli mat.

Den lille holmen i skjebergkilen med god strøm ga resultat igjen. Mange fine hugg i tillegg.

Alle ble tatt mellom 22 og 23 før det ble helt mørkt og på mylarvarianten av mickey finn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som får i oslofjorden for tiden? Flytter ned fra Nord-norge om et par uker og har hørt om brennmanetene, men ikke i det siste?

Var ute en kjapp tur på onsdag, var mye mindre maneter enn for en uke siden. Veldig lite faktisk, så vi får håpe det holder seg slik fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra utm, generelt mye vind for tiden?

Veldig uforutsigbart s0und. Og maneter i hopetall i perioder, i takt med tidevannstrømmen.

Har vel aldri opplevd så "rar" sommer på en stund som i år. Ekstremt mye vind. Men sjøørret fisket kan til tider være meget bra. Skal sjekke det idag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra utm, generelt mye vind for tiden?

Veldig uforutsigbart s0und. Og maneter i hopetall i perioder, i takt med tidevannstrømmen.

Har vel aldri opplevd så "rar" sommer på en stund som i år. Ekstremt mye vind. Men sjøørret fisket kan til tider være meget bra. Skal sjekke det idag 8)

Samme som vi har her oppe på Sortland det Toggi, fryktelig merkelig vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ål, Toggi.

Jeg lever feriens glade dager på en øy i Nord-Trøndelag. Hatt to fisketurer i sjøen med en SØ på 8 hekto, og en laks på 1,3 kg som resultat.

SØ tok på rosa/hvit deceiver i 5 m/s pålandsvind og pent vær. Laks tok rød reke i blikkstille og overskyet vær. Imponerende i juli. Det blir visst tatt kanonmye fisk her i April/Mai. Vurderer sterkt en tur neste år.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis mann ;)

Var en tur ute igår, utrolig mye liv på dagtid i frierfjorden. Eneste flua av interesse var på Runars deceiver i grønn. Masse på og etter på den også, virker som ørreten var sær på en type brisling. Var til tider helt vilt. Men kun to ørret i håven, dog så var makrellen i farta og jeg fikk 7 av dem.

Lenge siden jeg har sett så mye liv, i skumring så jeg bass oppe utenfor kastehold. Dette lover godt for August :)

Varierte mellom clear intermediate og synk 3

post-1259-13949880838561_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til deg og Toggi.

Jeg var ute kl. 16-02 i går dag. Varierte mellom solskinn og regn, sval vind og vindstille. Skjedde ikke noe før kl 21. Så en skikkelig bamse av en SØ som rullet 40 m bortenfor der jeg stod. Løp så fort jeg kunne bortover steinstranda, men var nok for sent ute, for den tok ikke reka. Kl 1 spratt det en pen SØ 3 meter fra stangspissen. Var nok bare en fisk som lekte seg, for den ville heller ikke ta. Fikk derimot makrell, småsei, og en SØ på 15 cm. Så nise, ørn og en flokk med ender som var på øvelsestokt i formasjonsflyging. Vakker solnedgang :-). Varmt i lufta, tipper det er 18-19 grader i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport som vanlig kompis ;)

Var en tur i den lokale fjord på dagtid: Rundt flo var det mye lugg. Testet endel fluer og fant frem Ruffen sin hvite dog nobbler med en anelse grønt i. Fikk 6 fisk på den, 5 SØ og en grise seig makrell på den. Dro i ca 6 min før jeg fikk den inn.

Hard vind og mye bølger, dermed var det vrient å se overflatektivtet. To største på 6-7 hg. Makrellen var på ca 8 hg.

Brukte clear. Mye liv på dagtid, bare to etter når det nærmet seg kveld. Absolutt godkjent!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en tur i kveld. skulle prøve nytt utstyr ;D vision gt four catapult 9,6 fot #7. med vision compound intermediate/sink5. med tanke på at jeg er ganske ny så må jeg innrømme at det gikk noe stygg jævli ;D og attpåtil så satte jeg ny pers på flue på nøyaktig 1 kg!! kom hjem som en lykkelig mann.. nå er jeg hekta for livet frykter jeg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med SØ Sarping1!

Jeg håper du er bitt av basillen, for den har i alle fall gitt meg mange gleder, som jeg unner alle.

Det er dønn viktig å ha en lidenskap man brenner for, og som skaper en mental pause fra hverdagens mas og kjas!

Den som intet frykter, vet ikke hva han går glipp av!

Skitt fiske videre, og gled deg til Bassen biter på en vakker dag :-). Da er du hekta, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det :) jeg begynte med flue i våres og har iallfall lært med og kaste såpass at jeg kan fiske.. og gud så moro det er og få fisk på flua altså.. hehe. og det gir en viss tilfredstillelse og klare og få ut flua dit en vil :) men det viktigste er som du sier, og komme seg bort fra alt det dagligdagse tjas og mas :) med 2 små unger og jobb og det som hører med, så er det utrolig delig å komme seg bort og slappe av litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute to timer i går i kastbar vind. Har hatt 7-12 m/s hele Juli noe som har gjort fisking vanskelig. Mye sprut vak både laks og ørret var oppe og slo av seg lus. Hadde på en fisk som glapp, og en følgefisk. Ellers har det vært veldig dødt her oppe, mye nedbør gjør sitt til at fisken har fått tidlig oppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kom hjem fra nattens fiske, ble magisk SØ fiske i Eidangerfjorden i natt. Fikk ikke mer enn 3 stykker, mistet et par. En på sort reke og to på wolly. Noget sært. Virket som SØ bytta på modus loppe/yngel i variasjon med vind og bølger. Uansett masse liv i mørten.

Tidligere på dagen i sola mistet jeg en bass som dro sånn passe perverst :rolleyes:

I år har jeg mista nok bass. Denne tok en orange/hvit teppesild fra Fiskeren 35.

Ellers to hornis på teppesild. Ble kaldt i natt, 11,5 grader og lett nordadrag. Så null bass aktivtet på natttid. Kun et par vak på kveld. Brukte clear line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...