Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Gjest bmathies

takk gutter, bra trøkk i den der.mista en på morran som antakelig var rundt 7-8kg. første kastet for dagen. knuten på flua gikk opp etter 15 min kamp med 80-90m backing ute. fisken var klar for tailing da det slapp.og jeg som bestandig sjekker knuten ???. litt sur etterpå kan man si. kan nevne att fruen har stått i hele sommer uten fangst, for så å få 3 over 2kg på 2 dager.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vilt gitt :o Grattis Bent :)

Det er mye fisk i fjorden nå, masse ørret til og med på høytrykk dagtid ;)

Eneste flua jeg fikk ørret på idag er Bjorni jiggyen. Et lass etter på andre fluer, og nesten irriterende mye makrell :P

Samme settinga igår, Eidangerfjorden er igang for alvor. Sjøørret fiske vil ta helt av om bare uker.

Traff på Micke ute nå, han kjører nattfiske mens jeg måtte hjem til kona ;D ;D Tipper han treffer!!

Bjorni sin jiggy viste seg NOK engang som en flue som leverer når SØ har nesten for mye byttedyr å fråtse i. Spesielt når den jager brisling og større yngel.

Nå gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

da var årets røykafisk berga, 5,2 kg sjøørret. fin og feit gjeldfisk uten rogn. tatt på scott g2 9fot kl 6, lamson litespeed 3, rio selectivetrout snøre, synk 2 polyleader med 0,22 fluocarbon spiss og pattegrisen på krok 6. en plass her oppe i det høye nord 8) 8). kona fikk en på 3,2 kg samme dag ;D. hennes første.

bent

Virkelig bra kompis ;D

Synd for meg at jeg ikke kunne være med :'(

Men vet jo hvor godt hvor plassen er, så stiller straks ryggen er god ;)

Blir sjelden feil med Pattegrisen på større sjøørret 8)

Grattis Bent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

da var årets røykafisk berga, 5,2 kg sjøørret. fin og feit gjeldfisk uten rogn. tatt på scott g2 9fot kl 6, lamson litespeed 3, rio selectivetrout snøre, synk 2 polyleader med 0,22 fluocarbon spiss og pattegrisen på krok 6. en plass her oppe i det høye nord 8) 8). kona fikk en på 3,2 kg samme dag ;D. hennes første.

bent

Virkelig bra kompis ;D

Synd for meg at jeg ikke kunne være med :'(

Men vet jo hvor godt hvor plassen er, så stiller straks ryggen er god ;)

Blir sjelden feil med Pattegrisen på større sjøørret 8)

Grattis Bent!!

du vet hvor tony, skal inn til helga igjen. har bunkra opp med nye pattegriser 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

da var årets røykafisk berga, 5,2 kg sjøørret. fin og feit gjeldfisk uten rogn. tatt på scott g2 9fot kl 6, lamson litespeed 3, rio selectivetrout snøre, synk 2 polyleader med 0,22 fluocarbon spiss og pattegrisen på krok 6. en plass her oppe i det høye nord 8) 8). kona fikk en på 3,2 kg samme dag ;D. hennes første.

bent

grattis :) i sjøen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

da var årets røykafisk berga, 5,2 kg sjøørret. fin og feit gjeldfisk uten rogn. tatt på scott g2 9fot kl 6, lamson litespeed 3, rio selectivetrout snøre, synk 2 polyleader med 0,22 fluocarbon spiss og pattegrisen på krok 6. en plass her oppe i det høye nord 8) 8). kona fikk en på 3,2 kg samme dag ;D. hennes første.

bent

e det nord for nordkjosbotn??

Virkelig bra kompis ;D

Synd for meg at jeg ikke kunne være med :'(

Men vet jo hvor godt hvor plassen er, så stiller straks ryggen er god ;)

Blir sjelden feil med Pattegrisen på større sjøørret 8)

Grattis Bent!!

du vet hvor tony, skal inn til helga igjen. har bunkra opp med nye pattegriser 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei kompis!

sier ikke så mye mer om det nei 8). vi blir også å dra tidlig inn. klarte å tråkke over da jeg stressa i vei for å kjøpe glassøya tell pattegrisen :P.

så jeg er hjemme fra jobb til og med søndag. orker ikke å risikere lengre opphold ved å presse meg på jobb.

vi er nok der inne i 12 tida, fjære kl 1500. har vært best 2 t før og 2t etter fjæra.

blir artig å fiske i lag med deg igjen. nesten 2 år siden sist.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

da var årets røykafisk berga, 5,2 kg sjøørret. fin og feit gjeldfisk uten rogn. tatt på scott g2 9fot kl 6, lamson litespeed 3, rio selectivetrout snøre, synk 2 polyleader med 0,22 fluocarbon spiss og pattegrisen på krok 6. en plass her oppe i det høye nord 8) 8). kona fikk en på 3,2 kg samme dag ;D. hennes første.

bent

grattis :) i sjøen.....

ja i sjøen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kompis!

sier ikke så mye mer om det nei 8). vi blir også å dra tidlig inn. klarte å tråkke over da jeg stressa i vei for å kjøpe glassøya tell pattegrisen :P.

så jeg er hjemme fra jobb til og med søndag. orker ikke å risikere lengre opphold ved å presse meg på jobb.

vi er nok der inne i 12 tida, fjære kl 1500. har vært best 2 t før og 2t etter fjæra.

blir artig å fiske i lag med deg igjen. nesten 2 år siden sist.

bent

Ja er lenge siden nå! Blir trivelig :)

Så får vi bare håpe på litt sjøørret også da, men det er jo ikke lett å forutsi :P

Gleder meg til fredag ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde en artig sjøørret tur idag til Frierfjorden. Brakkvann på dagtid er stas, dro ut ved flo.

Kom til vak, hadde lugg med en gang på Runars deceiver i grønn.

Hadde enda ett hugg på orange mini pattegris. Fisken jaget, og jeg tenkte yngel.

Skyene dekket for sola og Runars i grønn ble mer fremtredende. Da smalt det to ganger kjapt.

Kaste ut på strømbrekket. Der sto dem, som de nesten alltid gjør. Sola dukker frem igjen, og kun lugg.

Deretter velger jeg dypere kanter, steder hvor sjeldent fiskere gidder å prøve.

Her så jeg MASSE små yngel og større vak. Smeller til dypt SØ på ca 7 hg, settes pent tilbake.

Ser igjen sporadiske vak, grupper med ørret-og den ene skilte seg ut. Sju fisk i en stim, med minste på ca 1 kilo. Mange var oppimot to kilo. Fikk litt sjokk der jeg satt med en 5er stang ;D

Alle villle ha flua mi, men ingen tok skikkelig selv om gapet på kjeften åpnet seg. Lett å se siden jeg satt på huk. Dette skjedde 4 meter fra meg, jeg satt bak en kant.

Etter det hadde jeg igjen flere følgere på ulike mønstre. Yngel skrinet lå hjemme, så det fete imitasjonene jeg hadde var ikke gode nok. Men Runars deceiver meget slank gjorde til at jeg hvertfall fikk fisk. Artig artig!!! Tror jeg har funnet en ny "storfisk" plass :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det kom til å ta lang tid før jeg skulle få en ny sjanse til å pynte på sjøørretrekorden min etter at jeg mangedoblet den for et par uker siden. I formiddag fikk jeg derimot sjansen på en fisk som fikk rekorden min til å ligne på en dverg! Trodde nesten ikke mine egne øyne når jeg så hva som kom glidende langs land. Klarte likevel å legge ut et greit kast, og fisken viste med en gang interesse for den vesle rosa strandreka i enden av fortommen. Et par korte, kjappe inntrekk resulterte i et kontant napp, men etter bare 8-10 sekunder glapp krokfestet :( Krok 8 ble nok kanskje i minste laget i den grove og krokete ørretkjeften...

Vanskelig å si noe sikkert om vekta, men tror ikke jeg tar hardt i hvis jeg tipper 8+ :o Hadde også kontakt med et par andre, og MYE mindre, sjøøret på 2-3 kilo, men ble for het på grøten ved begge anledninger. Som et plaster på såret fikk jeg derimot fire regnbueørreter på drøyt to kilo hver - alle på den samme rosa strandreka. Heldigvis hadde de gått ville lenge, så et par av dem bød på en ganske frisk kamp, og i kveld har vi hatt et herlig fiskemåltid med førsteklasses fersk råvare. Gleder meg allerede til nytt måltid i morgen :D

En slik sjanse jeg hadde i dag er det ikke ofte man opplever i løpet av et liv som sjøørretfisker, men jeg håper på omkamp allerede til neste uke ;D Men da med en strandreke bundet på noe grovere krok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ut en tur idag i fin været og lav vann. E litt kort å har dårlig gang syn så da får æ fiska noen grunner som andre fisker ved høyvann ;D Men den jæ....a fisken vil ikke ta fluene mine. >:( Ka i he... e det æ gjør feil kan det komme av mangel på haill eller dårlig sådan. Ikke fan om æ vet. ??? Så nå drar æ å fisker i ferskvann.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+ er ikke hverdagskost,Sverref :o :o,hvor i landet svømmer disse kingsize ørretene rundt langs land?  8) Finnen;du er ikke alene om dagen.. Toggi;utroskap ang fiskekompiser er helt greit ;D....Skal prøve meg igjen i kveld i Skjebergsystemet med tampongen"nyyydelig vær og litt vind nå ihvertfall...Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+ er ikke hverdagskost,Sverref :o :o,hvor i landet svømmer disse kingsize ørretene rundt langs land?  8) Finnen;du er ikke alene om dagen.. Toggi;utroskap ang fiskekompiser er helt greit ;D....Skal prøve meg igjen i kveld i Skjebergsystemet med tampongen"nyyydelig vær og litt vind nå ihvertfall...Pistus

Er tatt to bass i dag pistus, på plassen nederst på rangstigen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff på Micke ute nå, han kjører nattfiske mens jeg måtte hjem til kona ;D ;D Tipper han treffer!!

Kona til Micke? Eller hva er du har rotet deg inn i nå Toggi?  :D

Bra humor ;D Dårlig formulert! Har vel hver vår kone vi :P

Finnen: Micke og jeg var ute igår, begge hadde lugg og Micke landa en på kiloen.

Veldig artig det, jeg mista en rett før. Micke mistet en tidligere på dagen. På natta sprutvaka det mye pen fisk. Men vi fikk null og testet det meste av fluer. Jeg tipper på mysis.

Noen med en bra oppskrift etter sær "mysis" ørret på natta?

Sverreff, hvor pokker fisker du? :o (he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...