Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Definitivt  ;)

Gleder meg som en guttunge selv om jeg trolig bare får 3-4 timer til disp. Fruen er på purkejakt på julebord i kveld, så jeg har en bang anelse om at jeg må stå opp med jentungen i morgen. Men fra rundt 11 tiden i morgen og noen timer utover dagen så går jeg for de store :) Har trua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj! :D

Forholdene ser lovende ut så det blir #6 føre i dag også. Bare spetakkelet klarer å dra seg ut av dyna så blir det en runde i skjærgården :)

erru itte dratt enda da lars??? ser ut til å bli en lovende dag for dere dette! venter meg en saftig rapport om flate stenger og utretta kroker!!! knekk&brekk!! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble omsider en snartur i nabolaget.

Var høyt vann som ventet. Drøye halvmeteren over normal flo da jeg kom ut. I løpet av en døy time gikk det opp til ca 1,5 meter over normal flo  :o

Fisket var sært i starten. Hadde grovkalibret følgefisk som gjorde flere skinnangrep, men lot seg ikke helt overtale. Barnebarna var mer på hugget, men likevel ikke hva som kan kalles kanonfiske, gode forhold til tross.

Mot slutten av den korte økta så tok det seg opp. Hadde et monstertake av en purke. Godt grep om lina til tross: Snøret ble regelrett røsket ut av henda på meg. Tilbake lå bare et "kummelokk" i vannfilmen og fisken var long gone.

Totalt endte jeg på ca. 6 prikkefanter. Den største var ei frøken på 1,1 kilo, blank og feit som en julegris (Ser ikke slik ut på bilde, men hun var kulerund)! En vakker dame som ble invitert med hjem på middag noe motvillig. Maken til fight fra en fisk på drøye kiloen kan jeg knapt huske. Gikk som en storfisk og sekseren bøyde seg langt ned i korken! Moro ;)

Deilig med litt fisketid, selv om jeg gjerne skulle hatt en heldagstur i dag med de forholdene som var  :)

Edit: fast intermediate, lettfarget vann og hvit/lilla/rosa rekevariant i medium størrelse ;)

[attachimg=1]

post-3598-13949890060106_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig lars! synd purka bare "nappa"!  har hatt fiskefeber fantasier i hele dag, første lørdagen på snart et år jeg ikke har vært ute....

vurderer i ta en svingom med litt tyngere skytts en normalt i morgen, dvs #7 med tung klump i hardt vær :) noen av de normale jentene jeg fisker med som har tenkt seg ut i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med flott ørret, lars 8)

ble en liten tur på meg idag og. kraftig vind og høyt vann.

ga meg i 15 tiden, da vinden ble for kraftig og vannet nesten ble for høyt.

klarte og lure noen fisker, største på rett under kiloen. nest størst var rett over halvkiloen.

hadde i tillegg ganske mange hogg, men som bare ikke ville sitte :-\

vurderer ut imorgen også, men været skal bli ganske brutalt.

PB260488.jpg

PB260486.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ørreter Lars og Dilla! Bare en liten tass på meg idag(kort fisketid)sitter fortsatt med "hoppibølgene-feeling"og skriver dette :P farget vann og metersbølger var imot idag,men heldags med Tony i mrg kan vel rette litt på rævafisket idag...men uler godt i trærne ennå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Da jeg har stedsans som en børstemark kanakas på konsentrert spylervæske så har jeg egentlig ingen anelse om hvor vi var i dag. Toggiland var det jeg fikk med meg, sen bare gaset jeg og fulgte etter Kjetil. Frode S og jeg var med Brokebackbandenrepresentantene Kjetil og Knut. Det begynte stenhardt på en nydelig spot med to ørret på ca 300 gr for Kjetil og meg. Et par lugg og hugg for oss alle, men videre til sted to som var et riktig dritthøl i fjorden. Føltes mer som å fiske gjedde. Stoppet resulterte i 5 raske ørret for meg. Største på kiloen som aldri ville gi seg. Knut hadde på en i fjorten hundredeler som så ganske pen ut. Etter ordinarie pølsepitstop, der vi traff Knut sine brokebackbikersvenner fra en Bandidoshangaroundklubb i Drammen, som spiste lavkarbopølser uten lompe eller brød, dro vi videre til dritthøl nr 2 i fjorden. Foruten å stå klemt inn mellom to digre monsterlastbåter så var plassen ganske pen. Interessante bunnforhold og en strøm som fikk Rena til å virke klein. Her fant Frode en spot, japp en spot, bokstavlig talt, for på presis samme lille prikk i fjorden så tok han rundt 20 småsei og 3 ørret. Den største på rundt 1,5 sølvblanke feite kilo. Det tok ikke lenge før jeg hang over skulderen på han og kastet meg løs og dro opp noen småsei og fire ørret til. Hva de andre gutta gjorde er vi usikkre på men når vi traff hverandre igjen så satt Knut og gråt ved bilen. Jeg fikk love å by på en pose med Gott og Blandat på vei hjem for at han skulle smile igjen.

Dette ble ikke en Shakedown da bandensjefen ikke ga gutta sin godkjennelse til kamp. Så vi ser det som en treningsøkt der snakkegjengen ikke var fyllesyke. Konklusjon; dont drink and flyfish. Resultatet for den uoffisielle kampen ble uansett 13 for Fiskesnakk og 3 for Fluebanden.

Takk for veldig hyggelig springflotur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...