Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Jeg fikk knapt fisket, men det lille jeg fikk dengt så var det ikke et napp en gang. Kjetil var den eneste som var i kontakt med ei feit purke, men mista fotfeste og ga slakk i stanga så da var den gone  :P Frode hadde et røsk som returnerte en WB uten hale.

Drøyt å stå på den siste plassen og se bølger på 15-20 meter ute mot havgapet! Sykeste jeg har sett på lenge  :o

Fikk et par gromdønninger over oss som fukta capsen greit. Den som treffer Frode i bildet var av det lille kaliberet  :D Må vurdere et vanntett kamera for da hadde det blitt noen heftige bilder  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAADAAA, ute i et par timer i dag fra ca 12 tida, i bunnefjorden. var på en spot først der var det en kar som hadde fått to flotte mat torsk jeg fisket meg nedover spotten og flytta meg etter 10 kast.

på andre kastet på 3 spotten klinka det på en! hadde lite utras men mest skikkelig kraftig lugg og nektet og komme inn. etter 3-4 min hadde jeg fortommen så og si inne men den ga seg ikke før en skikkelig slutt fight og prøvde og stikke under en "molo". 5 min senere lå den i håven! persa, men hadde ikke vekt men tipper rundt 1.3? 1.5? Uansett var det helt synykt konge! og Jeg fikk også en mindre rakker 15 kast senere! og mot slutten hadde jeg følgefisk helt inn mot land da jeg skulle løfte flua kom beistet ut av mørket og hoppa opp rett foran meg! max 1 meter, det var en helt synsyk sjøørret jeg tipper 4-5 kg! jeg skvatt nesten og tok tilslag, satt den i fisken, fisken rulla og plaska sykt så slapp den etter 3-4 sek! HELT SYNSYKT!!!

bilder kommer snart! KONGE DAG I BUNNEFJORD1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro langt ut for å finne klart vann, men der var det tilsvarende forhold bare med litt større bølger. Denne er liten (de store kunne jeg ikke ta bilder av uten at mobilen hadde blitt våt). Frode fikk seg noen trøkker  :D

Et sted ute på østsiden av "fjorn" kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det alltid høyvann om dagen? Fjæra virker å være totalt fraværende.. :o

Stavern i dag - klart vann, iaf blankere enn gårdagens frustrerende gråfarge - null action ut mot havgapet, så vi måtte lenger inn i vikene og langs strendene for å treffe på fisken. Både jeg og kompisen kom ut av tellinga når vi først fant dem, men det var mye småfisk, hvor størstemann/kvinne veide ca 600.

Jeg klarte forresten å rive av 5cm med coating godt inn på skytelina, samt miste en pattegris, en zonker og to småreker. Lenge siden jeg har mista/ryki fire fluer og ødelagt ei flueline iløpet av en kort fiskedag ;D Til tross for den til tider stive vestavinden, og tapt utsyr, var dagen helt kanon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det alltid høyvann om dagen? Fjæra virker å være totalt fraværende.. :o

Stavern i dag - klart vann, iaf blankere enn gårdagens frustrerende gråfarge - null action ut mot havgapet, så vi måtte lenger inn i vikene og langs strendene for å treffe på fisken. Både jeg og kompisen kom ut av tellinga når vi først fant dem, men det var mye småfisk, hvor størstemann/kvinne veide ca 600.

Jeg klarte forresten å rive av 5cm med coating godt inn på skytelina, samt miste en pattegris, en zonker og to småreker. Lenge siden jeg har mista/ryki fire fluer og ødelagt ei flueline, alt iløpet av en kort fiskedag ;D Til tross for den til tider stive vestavinden, og tapt utsyr, var dagen helt kanon :)

Er den harde vinden over lang tid som skaper det høye vannet, men blir vel nordlig snart og helt motsatt :P

Syns det er bedre det egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha surret rund på egenhånd uten peiling på SØ-fiske var jeg ikke vond å be når Stig spurte om jeg ville være med på tur.

Hadde store forhåpninger om at jeg kanskje skulle klare å sette ny pers... skal ikke mye til siden enest SØ jeg har fått veide i underkant av 100g   :P

Det begynte med forferdelig kasting i en times tid uten napp. Troen forsvant så da var det bare å ta en lengre kaffepause. Etter at varmen var tilbake i skrotten og motivasjonen var stigende skred jeg til verks igjen. Etter få kast satt første sjøørreten. En liten kar på 200g. Ikke rare greiene, men alikevel ny pers og dobbling av antall SØ jeg har fanget.  :rolleyes:

Skiftet plass og flue (liten teppesild). Kort tid etter fikk jeg et bra lugg i flua.. Heite! her er det fisk. Får ut flua i en fart. noe få inntrekk...pause..Bang! Dette var noe annet en lyr som jeg vanligvis drar på. Etter en fin fight ligger en feit SØ på 1 kg i håven  ;D Forhåpningene var infridd til de grader!

Avsluttet dagen med illsint plugg på 500g.

Takk for turen  :)

[attachimg=1]

post-3377-13949890196956_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...