Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

I dag var det svinhøyt vann og vi var to som fisket aktivt 2 timer i melsomvik og fikk 14 fisk i forsjellig str 1,5 og nedover jeg fikk 12 st og den største ;D ;D

Grattis påsan!  ;D

Skulle gjerne fiska i dag, men har én time til disp i morgen. Håper jeg rekker å få på vadebuksa før spetakkelet returnerer fra byen. Blir lett jogg ned i skjærgården for å se om det er noen prikkefanter som er sugne på en saltvannskrok. Alt er bedre enn ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom er det sykt moro å overse værmeldingene.

I dag skulle jeg tydeligvis forvente meg orkan/storm/svevende hamburgere, og det meste...

Så, i og med at formen slo til, så ga jeg beng, og fant kysten.

Da jeg kom ned dit, så ble jeg nesten skuffa.

-Det var meldt slitsomt vær, men her var det bare behagelig.

Så jeg testet dette "40+"-snøret.

OK. Det gir ingen tilbakemelding.

Men man kan kitte ut overraskende mange meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur med Smiley idag nydelig vær ble det etterhvert også. Fikk 3 ihåven på første plassen 2 små ørreter, og årets første bånnulke :o Hadde mye lugg og følgefisk men ville ikke sitte, mye på grunn av saaakte intrekk tror jeg. Mega høy vannstand var det også. Smiley dro til en annen plass og fikk ett par til, en på over 1kg. Han kommer vel sikkert med en rapport på denne etterpå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur med Smiley idag nydelig vær ble det etterhvert også. Fikk 3 ihåven på første plassen 2 små ørreter, og årets første bånnulke :o Hadde mye lugg og følgefisk men ville ikke sitte, mye på grunn av saaakte intrekk tror jeg. Mega høy vannstand var det også. Smiley dro til en annen plass og fikk ett par til, en på over 1kg. Han kommer vel sikkert med en rapport på denne etterpå ;D

Ja da, det ble en fin fin fisketur, været var perfekt for min del også. fikk noen småtasser og en større cognac på over 1 kg sånn ca. det er ikke stort mer å si etter Atle sin rapport det. takk for turen Atle.

en ting til ja: Grattis med dagen Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Var ut en tur i dag. Høøøyt vann. Var nesten umulig å komme til på gromplassene. Fikk improvisere mye. Var forbi Thomas og hentet en ny cdc-reke for test. To kast så satt en knert på 300 gr. Sånn så det ut en god stund. Byttet plass etter fem fisker mellom 300-600 gram. Nada på nyplassen. Gikk tilbake til gromplassen og håpet på litt lavere vann. Men ikke. Det gikk litt tregere. En kraftig strøm med masse dritt, stokker og grass og alt mulig dro igjennom bukta. Vannet gikk fra te til Sjokko og jeg ga nesten opp. Spiste en skiva og dro på det i nesten en time og besluttet meg for dristig vading ut til gromplassen. Fikk snu halvveis med vannet oppe ved brystet. Var rimelig irritert. Begynte å improvisera og rørte meg mot et område jeg fisket på men aldri fått noe. Vadet dypt! Der ble det action. Det smalt på 1.6, 1.5, 1.5, 1.1, 1.1, og tre fire torsk på 1.5-2kg. Jeg sto å balanserte på en liten sten med vann opp over magen. Men morsomt ble det. De tok langt ut på sakte/synkende inntrekk. Bare snille takes og lugg. I alt ble det rundt 15 ørret og noen torsk. De siste tok på den danske varianten av pattegrisen. Den ga god uttelling i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ut en tur i dag. Høøøyt vann. Var nesten umulig å komme til på gromplassene. Fikk improvisere mye. Var forbi Thomas og hentet en ny cdc-reke for test. To kast så satt en knert på 300 gr. Sånn så det ut en god stund. Byttet plass etter fem fisker mellom 300-600 gram. Nada på nyplassen. Gikk tilbake til gromplassen og håpet på litt lavere vann. Men ikke. Det gikk litt tregere. En kraftig strøm med masse dritt, stokker og grass og alt mulig dro igjennom bukta. Vannet gikk fra te til Sjokko og jeg ga nesten opp. Spiste en skiva og dro på det i nesten en time og besluttet meg for dristig vading ut til gromplassen. Fikk snu halvveis med vannet oppe ved brystet. Var rimelig irritert. Begynte å improvisera og rørte meg mot et område jeg fisket på men aldri fått noe. Vadet dypt! Der ble det action. Det smalt på 1.6, 1.5, 1.5, 1.1, 1.1, og tre fire torsk på 1.5-2kg. Jeg sto å balanserte på en liten sten med vann opp over magen. Men morsomt ble det. De tok langt ut på sakte/synkende inntrekk. Bare snille takes og lugg. I alt ble det rundt 15 ørret og noen torsk. Freiste tok på den danske varianten av pattegrisen. Den ga god uttelling i dag.

Jösses....härlig tur det!!...måste ut i morgon känner jag;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kan fortelle at det alltid sto to tre fisk på samme spot. Så fikk jeg en ørret på en spot så kastet jeg tilbake på samme sted og det høgg igjen, Unntagsløst. Men huggen var veldig forsiktige. Det var mer nafsing i fluen. En hel del følgefisk.

Glemte skrive at jeg mistet en på ca 2 kg rett etter at jeg bestemt at jeg måtte få en "fotoørret". Så jeg sto å kløna med linen og ga slakline, strammet opp, ga slakline samtidlig som jeg hele tiden tenkte "fotoørret". Kløneørret ble det i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i dag igjen ;D Starta opp ved 10 tida og ble møtt av et tynt isbelegg klarte alikevel å finne noen åpninger å fikk etterhvert en 4hg. Måtte dyppe stanga mye får å bli kvitt isen i stangringene. Dro til ett nytt sted uten is. der fikk jeg to på 5hg, og mista 2 av samma sizen. Hadde masse lugg i tilegg alle ble tatt på orange og hvit semigris på sakte inntrekk. Selv om det var kaldt og ikke akkuratt noen str så er det alltid like artig med skikkelig blankfisk ;D

post-4163-13949890305747_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en snartur i dag med en kompis. Starta treigt så flytta oss til en ny spot og tok ikke lang tid før det ble bøy men i go Nielsen tradisjon glapp den etter en kort fight. Var ikke den største rakkern men kjipt med tanke på min fisketørke denne høsten. Tørsten var at Ola som nylig har lagt fra seg slukstanga fikk en fin på 800 gram. Jeg endte opp med en feit torsk og en mini sei til slutt. Alt tatt på rosa pattegris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det fisk å snakke om for min del også, tre sjøørret i løpet av helga. Største var 1,3, men med sine 56 cm var det ikke akkurat en tjukkas. Skikkelig krokkjefta også, tydelig at den hadde vært oppe og gytt. Alle tatt på lakserosa pattegris i Vestfold. Ruskete vær, men overraskende varmt vann. Tydelig at nordavinden fikk rørt opp i vannlagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...