Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Liten tur i engelsviken område nå med lite action.....

Hvor i Engelsviken er/var du Rolf? Har selv nedlagt utallige timer der, men i år har det vært så å si dødt for min del. Helt fra Saltnes til Flåtavika og Haviken... I fjor derimot, var det helt rått! Lurer på om det er tilfeldigheter..??

De siste par månedene har jeg vært veldig (!) mye ute på Hvaler, i hovedsak Kirkeøy, og har hatt gode resultater.

Ble en tur i går også, da på nordsiden av øya siden det blåste kuling fra sør. Begynte å fiske på max fjære i høljregn.

Fikk en pen SØ på første kastet  :) Tok på en egen variant av en sølvfarget og hvit dubbingreke. Deretter var det stille en lang stund. Etter å ha fisket gjennom "hele" flueboksen satte jeg på reka igjen og da var showet igang! Hadde napp/følgefisk/og fast fisk kast etter kast. Mye smått, men utrolig moro! Fikk desverre ikke tatt noen bilder pga heftig regn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tur i engelsviken område nå med lite action.....

Hvor i Engelsviken er/var du Rolf? Har selv nedlagt utallige timer der, men i år har det vært så å si dødt for min del. Helt fra Saltnes til Flåtavika og Haviken... I fjor derimot, var det helt rått! Lurer på om det er tilfeldigheter..??

De siste par månedene har jeg vært veldig (!) mye ute på Hvaler, i hovedsak Kirkeøy, og har hatt gode resultater.

Ble en tur i går også, da på nordsiden av øya siden det blåste kuling fra sør. Begynte å fiske på max fjære i høljregn.

Fikk en pen SØ på første kastet  :) Tok på en egen variant av en sølvfarget og hvit dubbingreke. Deretter var det stille en lang stund. Etter å ha fisket gjennom "hele" flueboksen satte jeg på reka igjen og da var showet igang! Hadde napp/følgefisk/og fast fisk kast etter kast. Mye smått, men utrolig moro! Fikk desverre ikke tatt noen bilder pga heftig regn...

Har vært litt fisk der i år også ;)

Mye fisk der i våres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk trodd det skulle være kaldere. Ja, kan hende vi gjør det. Jeg fisker mye på vestsida.

Et par bilder fra de siste to dager.

Det første bildet er fra innerst i fjorden. Usikker på vekt, men artig fisk å kjøre ihvertfall.

Bilde nr 2 er fra midtre fjord igår. Sprek jævel, ikke i nærheten så stor som den første men jeg kan tippe 1,2-1,5kg kanskje?

Meldt fin vind idag, tropr jaggu jeg lurer meg ut en snartur nå, mens alle sitter på jobb og sturer  ;D ;D ;D

post-2247-13949889821388_thumb.jpg

post-2247-13949889821993_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur idag også, 2 små ørreter ble det, og en større mista. Hadde tidenes take på den første. Var ferdig med inntrekk og flua lå stille i vannet, det er brådypt der jeg stod, så idet jeg begynner å løfte flua opp av vannet (fører flua helt inn til kanten) så kommer den inn fra sida, og går i luftsvev med flua i kjeften... utrolig grom opplevelse når dette skjedde ca 1 meter fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur idag også, 2 små ørreter ble det, og en større mista. Hadde tidenes take på den første. Var ferdig med inntrekk og flua lå stille i vannet, det er brådypt der jeg stod, så idet jeg begynner å løfte flua opp av vannet (fører flua helt inn til kanten) så kommer den inn fra sida, og går i luftsvev med flua i kjeften... utrolig grom opplevelse når dette skjedde ca 1 meter fra meg.

herlig action! man lever lenge på så korte øyeblikk! ;D flott og se fisket er bra innerst i fjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakende artig lesning den bloggen. Jeg ser at Per var i sitt sedvanlige gode humør... med mindre man kommer for sent til middag?!?  ;D ;D ;D

Har lyst på Bornholm til året jeg også, mulig det blir nedover med nfisk, men får se hva lommeboken tillater haha.

Regner med at det blir ny tur på dere karer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakende artig lesning den bloggen. Jeg ser at Per var i sitt sedvanlige gode humør... med mindre man kommer for sent til middag?!?  ;D ;D ;D

Har lyst på Bornholm til året jeg også, mulig det blir nedover med Runar, men får se hva lommeboken tillater haha.

Regner med at det blir ny tur på dere karer?

Ja, vi er skodd for en ny runde i 2012; sykt gøy å fiske på øya!  8) Per er litt av en skrue ja... men middag tuller man ikke med!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Pættis, javisst gjør man det. Syns det er kult å fortsatt bli overraska, eller bare bli stående å le av forskjellige stiuasjoner.

Kjapp tur idag også, 2 små ørreter ble det, og en større mista. Hadde tidenes take på den første. Var ferdig med inntrekk og flua lå stille i vannet, det er brådypt der jeg stod, så idet jeg begynner å løfte flua opp av vannet (fører flua helt inn til kanten) så kommer den inn fra sida, og går i luftsvev med flua i kjeften... utrolig grom opplevelse når dette skjedde ca 1 meter fra meg.

herlig action! man lever lenge på så korte øyeblikk! ;D flott og se fisket er bra innerst i fjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså du martin, så du driver og fisker på samme trakter som meg..

kjenner meg alt for godt igjen på første bildet ;)

akkurat der du står har jeg aldri fått en sjøørret, men både foran og bak har levert masse pene eksemplarer.

fikk du den inni det grunne bassenget, eller kastet du ut mot litt dypere vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...