Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Da har dere kanskje funnet en boks (plass) av det beste slaget. Gratulerer med det også! Det er ikke tilfeldig at sjøørreteen var akkurat der. Fisk der på de samme forholdene til neste år.

Har fått med meg at løken er broren din, så da tåler han å bli kalt en løk etter å ha landet 12 sjøørreter ;)

:)  :)

Må bare rette litt på det her. Jeg fikk 2 till etter patte dro, så det ble 14:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe å rapportere fra Sarpsborg,Fredrikstad eller Hvaler område?  Syns det virker "daut" her altså... :-\

hei og vælkommen til forumet! kan ikke svare for hvordan det er der borte men en ting er sikkert, lønner seg og være meget mobil når det kommer til høst fiske. personlig så flytter jeg meg om jeg ikke har merket noe på 15 min. ikke nødvendigvis langt men fiskene kan fort stå i vika ved siden du fisker. kan også lønne seg og ned på str på fluene.

skulle vist bli guidet i deres "lekegrind" til våren. spennede plasser der.

Takk for det, da skal jeg prøve på det neste gang jeg får sneket meg ut av huset.. 8)

Noen som har noe å rapportere fra Sarpsborg,Fredrikstad eller Hvaler område?  Syns det virker "daut" her altså... :-\

Hei

Har vært endel på Kirkeøy i det siste. Der er det bra over hele linja. Jeg drar som regel dit hvor det er pålandsvind. Paradisbukta har vært utrolig bra, mora mi (som "aldri" fisker) fikk to pene før jeg fikk rigga utstyret her forleden.

Ellers har jeg blitt mer og mer glad i Skjebergkilen og Karlsøy området.

Onsøylandet (Engelsviken, Skjæløy og deromkring) derimot, har vært fullstendig dødt for meg så langt. Kan virke som det er bedre der på våren. ?? ..

Mvh Ole

Hmmm,høres ut som noen plasser jeg skal prøve å lete opp! Om det er bedre på våren aner jeg ikke,siden jeg begynte med dette sent på sommeren.. :P Mangler fortsatt vadere og litt kasteteknikk så noen steder er sikkert litt vanskelig for meg å komme til.. Men skal da fortsatt greie å få min første på flue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe å rapportere fra Sarpsborg,Fredrikstad eller Hvaler område?  Syns det virker "daut" her altså... :-\

hei og vælkommen til forumet! kan ikke svare for hvordan det er der borte men en ting er sikkert, lønner seg og være meget mobil når det kommer til høst fiske. personlig så flytter jeg meg om jeg ikke har merket noe på 15 min. ikke nødvendigvis langt men fiskene kan fort stå i vika ved siden du fisker. kan også lønne seg og ned på str på fluene.

skulle vist bli guidet i deres "lekegrind" til våren. spennede plasser der.

Takk for det, da skal jeg prøve på det neste gang jeg får sneket meg ut av huset.. 8)

Noen som har noe å rapportere fra Sarpsborg,Fredrikstad eller Hvaler område?  Syns det virker "daut" her altså... :-\

Hei

Har vært endel på Kirkeøy i det siste. Der er det bra over hele linja. Jeg drar som regel dit hvor det er pålandsvind. Paradisbukta har vært utrolig bra, mora mi (som "aldri" fisker) fikk to pene før jeg fikk rigga utstyret her forleden.

Ellers har jeg blitt mer og mer glad i Skjebergkilen og Karlsøy området.

Onsøylandet (Engelsviken, Skjæløy og deromkring) derimot, har vært fullstendig dødt for meg så langt. Kan virke som det er bedre der på våren. ?? ..

Mvh Ole

Hmmm,høres ut som noen plasser jeg skal prøve å lete opp! Om det er bedre på våren aner jeg ikke,siden jeg begynte med dette sent på sommeren.. :P Mangler fortsatt vadere og litt kasteteknikk så noen steder er sikkert litt vanskelig for meg å komme til.. Men skal da fortsatt greie å få min første på flue!

Det er bare spørsmål om tid, ikke gi deg  ;)

Var en liten tur på nordsiden av Kirkeøy i dag, blåste altfor mye sydpå. Jeg fikk ingenting, men de to andre som var med fikk hver sin lille  :P

Blir å dra før sola står opp i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Rosa løken og pættis  ;D

Var forøvrig ute en tur idag. Det ble 2 brukbare sjøørret på rekeimitasjon, men ellers var det ikke noe som minnet om gildet før fullmånen. Fine forhold med passe høst farge på vannet, fin vind fra syd og sol. Brukte endeltid i fjæra for å titte på bøstemark som skjuler seg under stein på lavvann. De er noen raske krakrapyler selvom de er på land!   

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis tok turen til Hvaler idag. Lite kjent der, men norgeibilder.no og litt snusing etter plasser ift vindretning osv, førte oss til det perfekte stedet (etter vanvittig mye gåing i vanvittig terreng!!).

Ble ikke så altfor mye fisking på oss, ettersom kompisen hadde sin første fluefisketur noensinne. Ble mye snakking om ting og tang etc, men tror dere ikke han dro opp en liten blank en på sitt aller første fluekast i vann?!! Makan! :P (PS! jeg MÅ være en god lærer) :)

Det endte med 3 i håven på henholdsvis 1 kg, 400g og 400g + enormt med hugg og følgefisk! En superdag, tross "turen" i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder vi oss også til å ta fatt i sjøørretfiske her borte i vest...

Vanntemperaturer har falt så mye at havabbor sannsyligvis er over for i år.

Tjuvstartet litt med flott kilos ørret forrige gang CR og jeg var ute...på #8 "bassbomse" stangen ble til og med denne karen en artig fangst...mer som bifangst å regne, men likefullt gledelig å se at de også liker Runars Deceivere som bukter seg gjennom vannet.

Nå er det frem med lillebrødre stenger og sneller...men linene til fisket som snart tar fokusen vår er nok fremdeles Airflo Clear Ridge i slow og fast intermediate...gode å kaste, super minnefrihet i det kjølige været vi har foran oss snart.

post-1338-13949889641579_thumb.jpg

post-1338-13949889642079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk en tur idag også. Fine forhold med vind fra syd, sol og fin temperatur. Etter en treg start løsnet det og det ble tilslutt 2 sjøørreter på land. En brukbar og en liten. Også noen makrell.

Ellers var det 2 sjøørreter som jeg så tok flua og slapp før jeg rakk å gjøre tilslag. Det er alltid viktig å kontakt med flua! Mistet også 2-3 fisk, men det kan like gjerne ha vært makrell.

Dagens største. Denne skulle nok ikke gyte, men var heller ikke knallfeit:

[attach=1]

:) :)

post-0-13949889644749_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i dag med Thomas (Razorsharp) for å riste løst litt etter bonanza'en i Larvik  8)

Vi brukte noen timer på leten etter nye plasser før vi returnerte til kjente jaktmarker. Plassen leverte direkte og vi fikk totalt 9 SØ; mistet 4-5 fisk samt en rekke takes. vekt mellom 6-900 gram.

Selv om ingen bikket kiloen i dag var det fortsatt en kanon tur med mye action i sterk vind og møkkavær til tider!  ;D

Gleder meg allerede til helgen med mer fisking!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en helg fyllt med fisking og filming har jeg nå satt mye av det sammen til en liten film. Mye tullsnakk, til tider høy bård og lars faktor og merklige teorier, men sånn er det på fisketur, hvertfall våre. Må bare si at dette er første gang jeg har satt meg ned med redigeringsprogram, så ikke skyt meg. Selv om det ikke ble så mye fisk, har jeg prøvd å gjøre det beste ut av det.

Det skjedde noe bug når jeg skulle komprimere filmen, skulle gjerne hatt filmfilen litt større for litt bedre kvalitet, men det funker.

http://vimeo.com/30689403

enjoy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...