Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Grattis ! ingen som tok på Rosa Reke Lars ?

Mini pattegris var det som fungerte best på dagtid, men i skumringen var det loppene som gjaldt ;) Faktisk ikke ulikt det fisket vi hadde på kveldstid i Tanumstrand, bare mindre visuelt. Fins flere fluer enn bare rosa reke Harald  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis ! ingen som tok på Rosa Reke Lars ?

Mini pattegris var det som fungerte best på dagtid, men i skumringen var det loppene som gjaldt ;) Faktisk ikke ulikt det fisket vi hadde på kveldstid i Tanumstrand, bare mindre visuelt. Fins flere fluer enn bare rosa reke Harald  ;D

Helt enig! fins rosa lopper også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Når jeg så ditt navn på "Sjøørretfiske i sjøen" på hovedsiden ble je glatt overrasket og tenkte at Staffan har hatt et gjestespill i sjøen, men ikke.

hvem av dere står utvada her og pådrar seg prostataproblemer  ;D ;D[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogaland har hatt storm som ellers rundt om i landet i uka men nå til helga har det vert ok.

Lørdag ble det 3 små blanke i håven ca 3 - 5 Hg

idag (søndag) var det kombi sjøørret tur å sel jakt tur som var planen men både selen å sjøørreten glimtet med sitt fravær.

Noe som forsåvidt er helt ok når man har bål og kaffe og niste pakke i fin været i fjæra :)

post-4785-13949890738328_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins flere fluer enn bare rosa reke Harald  ;D

hæ?

Bare fleiper litt med Harald ;)

Vi er jo i familie, men får holde meg til PM med køddingen  ;D Gutten har jo gått fra dørgende slukfisker til å bli en fullkommen fluefisker i høst, og jaggu tror jeg ikke han har blanka enda. Respekt ;)

hvem av dere står utvada her og pådrar seg prostataproblemer  ;D ;D[attachimg=1]

hehe  ;D

Lurer du deg nedover til Vestfold igjen til sommeren Staffan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Har ikke blanka enda med flue, men den dagen kommer garantert. For øyeblikket nyter jeg bare fisketurene og tilfører ny kunnskap via dette forumet og folk man snakker med.

Selve kastingen er ikke noe å skrive hjem om, men får da flua ut 10-15 meter... Men igjen.. vakkert er det nok ikke  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Fins flere fluer enn bare rosa reke Harald  ;D

hæ?

Bare fleiper litt med Harald ;)

Vi er jo i familie, men får holde meg til PM med køddingen  ;D Gutten har jo gått fra dørgende slukfisker til å bli en fullkommen fluefisker i høst, og jaggu tror jeg ikke han har blanka enda. Respekt ;)

det tror jeg neppe..... sommeren bruker man ikke ved kysten i sør serru!

hvem av dere står utvada her og pådrar seg prostataproblemer  ;D ;D[attachimg=1]

hehe  ;D

Lurer du deg nedover til Vestfold igjen til sommeren Staffan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt besøk av Mr. Noro (virus) siden torsdag var det med lettelse jeg så at bajsen hadde blitt hardere enn fromasj igjen da jeg våknet i dag :) Da var det bare å kaste bleia og komme seg ut! Årets første tur gikk til Vestby/Kjøvangen. Litt i ulage etter tre dager i fosterstilling, men det gikk fort over da jeg kom ned til vika!! ;D Ferdig rigga med 2x i spissen og en liten grå cdc reke str. 10 var det bare å begynne denginga. Stelte meg ut på en odde og fikk fisket av 180 grader, men ingenting skjedde.. Jobbet meg strategisk bortover og fisket vifteformen flere ganger på et 100 meter langt strekke. Ingenting. Etter en times fisking var jeg tilbake til utgangspunktet. Jeg bestemte meg for å ta ett kast til før jeg tok en lenger forflytning. Jeg legger ut reka, teller til 10 og begynner trekkene. NAPP! Men jeg er jo altfor treg i avtrekkern! Heldigvis!! Skuffa dro jeg til neste spot uten sø, skuffa dro lomvien til en ny spot med ekte reker!

Da jeg kom fram til nye spotten lot jeg reka synke enda litt lenger før jeg begynte trekkene. På det tredje kaste satt den! En sprek og blank sø på 5hg! Yes! Etter noen mageplask satte jeg flyveørreten pent ut igjen, strakk lina litt og kasta ut igjen. PANG! En blankis til! Denne gav en tilsvarende fight som den første, men var 6 hg! Den gikk uti den også! Det skjedde ting på hvert eneste kast nå, men det var ikke like greit å kroke den småsære januarfisken. 5 minutter til gikk før jeg klarte å kroke en skikkelig igjen. Denne hadde til og med et par brukbare utras! 8 hg!! Da den blødde som den gjorde valgte jeg å ta den som middag. For en god start på det nye fiskeåret!! En herlig dag i Vestby!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil, Trond Egil og meg har vært ein tur etter SØ i dag, vi

var på plass i ei vik ca kl 09.00 i dag og da var det masse

liv, det hoppa og spratt over alt :)

Dette pågikk ca ein times tid, men så begynte vika å fryse igjen ???

Det dukka opp meir og meir isflak, det kommer ned ein bekk her, så

det er nok dette som virker inn på saltinnholdet..

Vi fekk to små SØ og var borti fleire.

Da det begynte å fryse på så slutta og fisken å vake.

Vi flytta oss da til ein plass som sola fekk tak og her var

det eit fantastisk "påskevær", men ingen fisk å sjå.

Totalt sett så var dette ein flott start på året....

Bjørnen.

[attachimg=1][attachimg=2]

post-652-13949890738808_thumb.jpg

post-652-13949890739163_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble to korte økter med 7-åringen i huset, han fikk en blankis på 8hg - sin første ;D

Selv hadde jeg bare et realt tak på flua før den forsvant.  Veldig klart vann, fisket i bukten rett nedenfor huset.

Superfornøyd guttunge   ;D

Moro Haldor!

Er enkleste vei til mer fisketid det der  ;D

Grattis med respektabel debut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...