Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

ute en tur på "fiskeslovakia" spotten, fine forhold! sol, flo, pålandsvind, og nydelig spot med vademuligheter.

tok vell knappe 30 min før kenneth hadde fast fisk, tipper rundt kiloen, mista den rett før håving.. rimlig surkete kenneth etterpå men kom seg til slutt da det begynte og hogge igjen, jeg selv hadde noe små hogg, et skikkelig hogg på fattiggrisen min, og endte opp med en liten 1/4´ing i håven rett før vi tok kvelden... digg dag, fine forhold.. kommer sterke tilbake!! VÅREN ER PÅ PLASS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en lynkjapp tur i dag (ca. 30 minutter effektivt fiske). Først og fremst for å få ut litt fiskesug og for å teste nytt snøre på femmern. Satt fisk på de første to kasta, største på 7-8 hg. Forøvrig sporadiske take i løpet av resten av økta, men de rakkerungene fant veien av kroken. Uansett deilig å konstatere at komboen nå er komplett i #5 også (det tok jo bare to bomkjøp av snører  :P). Forøvrig drøyt lavt og glassklart vann. Synd jeg ikke får med meg skumringa, for den tror jeg blir livsfarlig med stigende vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom i melsomvik en tur i dag hadde tenkt meg en liten tur ut,men da jeg kom på parkeringen sto det 14 polakker og fisket i elveoset med dupp og agn etter og ha sett de kakka 10-15 fisk under minste målet gikk jeg ned med tommestokk prøvde forklare de sto litt nære gyte område og merket av 35 cm på bryggen de hadde sikkert dratt opp 200-300 fisk til sammen flere med fulle bæreposer. Ble egentlig så grinete at jeg pakket bilen igjen og kjørte videre >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Blir svartsinna når jeg hører slikt. Noen som kjenner oppsynet og har kontaktinfo? Noen burde sveipe nedom og rydde opp i søpla. De fortjener en svømmetur...

Eller ett nakkeskudd. Forbanna PAKK. Neste tur skal jeg seriøst ha med meg paintball geveret og lomma full av klinkekuler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom i melsomvik en tur i dag hadde tenkt meg en liten tur ut,men da jeg kom på parkeringen sto det 14 polakker og fisket i elveoset med dupp og agn etter og ha sett de kakka 10-15 fisk under minste målet gikk jeg ned med tommestokk prøvde forklare de sto litt nære gyte område og merket av 35 cm på bryggen de hadde sikkert dratt opp 200-300 fisk til sammen flere med fulle bæreposer. Ble egentlig så grinete at jeg pakket bilen igjen og kjørte videre >:(

blir type forbanna når jeg hører sånt, uannsett hvor i verden man kommer fra gjør man fa..n ikke slikt!!! noen som snakket samme språk gjrode det samme med 0.70 scene med 30-40 kroker på og søkke i enden i auli for et par år siden! 10-15 sjøørreter på 1-3kg pr kast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom i melsomvik en tur i dag hadde tenkt meg en liten tur ut,men da jeg kom på parkeringen sto det 14 polakker og fisket i elveoset med dupp og agn etter og ha sett de kakka 10-15 fisk under minste målet gikk jeg ned med tommestokk prøvde forklare de sto litt nære gyte område og merket av 35 cm på bryggen de hadde sikkert dratt opp 200-300 fisk til sammen flere med fulle bæreposer. Ble egentlig så grinete at jeg pakket bilen igjen og kjørte videre >:(

Fy faan ass, de må være sultne eller fullstendig KOKKO!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til og kontakte stokke jeger og fisk og høre med båtforeningen om og sette opp type slike plakater som står andre steder i vestfold. Denne plassen har tatt seg bra opp siste årene og om de får holde på der noen uker til vill plassen så og si bli ødelagt i løpet av kort tid! problemet er vel nå at dette fort sprer seg blant disse gjestearbeideerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det gjennomsnittsholdningen til folk fra østblokken",enda verre er det at snuten ikke gjør en dritt med det,ikke om de blir tatt på fersk gjerning engang ??? ??? Hva med å sette opp skilt på forskjellige språk på slike steder,da veit de ihvertfall at de gjør noe galt. Man kan lage slike skilt selv og laminere det med gj.siktig folie feks. God kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til og kontakte stokke jeger og fisk og høre med båtforeningen om og sette opp type slike plakater som står andre steder i vestfold. Denne plassen har tatt seg bra opp siste årene og om de får holde på der noen uker til vill plassen så og si bli ødelagt i løpet av kort tid! problemet er vel nå at dette fort sprer seg blant disse gjestearbeideerne.

Veldig bra!

Hvis noen kan skrive polsk så kan jeg printe vinylskilt på jobb... 

Genialt Haldor!

Burde vel holde med norsk og engelsk antar jeg? Uansett viktig å få opp skilt fremover, og forsåvidt over alt. Dette er nok noe som bare blir mer vanlig med tiden. Kjipt, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hvis noen kan skrive polsk så kan jeg printe vinylskilt på jobb... 

Polsk

Fiskeförbud! Zakaz połowów!

Fiske forbudt! Wędkarstwo zabronione!

No Fishing! Zakaz połowu!

Fishing prohibited! Wędkowanie zabronione!

Straffbart! Karze!

Latvia

Fiskeförbud! Slēgšana!

Fiske forbudt! Zveja aizliegta!

No Fishing! Nezvejot!

Fishing prohibited! Zveja aizliegta!

Straffbart! Sodāms!

Ser ut som at den engelske No Fishing og svenskvarianten ligner. Noe slike da? Eller smell opp alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom i melsomvik en tur i dag hadde tenkt meg en liten tur ut,men da jeg kom på parkeringen sto det 14 polakker og fisket i elveoset med dupp og agn etter og ha sett de kakka 10-15 fisk under minste målet gikk jeg ned med tommestokk prøvde forklare de sto litt nære gyte område og merket av 35 cm på bryggen de hadde sikkert dratt opp 200-300 fisk til sammen flere med fulle bæreposer. Ble egentlig så grinete at jeg pakket bilen igjen og kjørte videre >:(

Skulle brukt de svina som agn selv.... Finnes det oppsynsfolk i det hele tatt ?

Kun èn tur dit burde jo dratt inn mye penger i kassa, samt fjernet uønskede individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har oppsynet, hvis det finnes noe slikt en jobb å gjøre ! Desimering av gytere / utgytt Sø er faunakriminalitet !!!!

Opplevde det samme første året på bornholm, hvor russere hadde lagt opp flere undermålere på veien (!!) .....

Ps : Synes vi alle skal være på utkikk etter ulovlige garn , by the way !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde være noe for bekkeutvalg i jeger og fisker foreninger, Jeg er med i klekkeriutvalget i Halden. Der er det bare Laks og brunørret vi holder på med der, iogmed at reproduksjon av Sjøørret er bra. Vet at bekkeutvalgene bortover gjør en helt utrolig god jobb. Så slike skilt burde vært ved vær gytebekk\elv. Kanskje snakke med Norges jeger og fiskerforening i fylkeslagene å få til noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandefjord JFF har en del skilt stående på de mest populære plassene, disse viser bilder av gytefisk og overspringere samt informasjon om minstemål.

Har sett et par av disse og ser dem for meg.  De termoprinterene vi fører er ikke laget for fargetrykk ala "foto", rødt blir rødt liksom  :rolleyes:  

Ideelt hadde det vært korrekt å la de ansvarlige JFF administrere dette mtp antall/format/innhold etc - litt for å ikke tråkke grunneiere på tærne og litt for å gi skiltene riktig myndighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Std. skilt - eksempelvis 10x25cm for bruk ved freda soner?  Se vedlegg..

Burde også vurdere opplysningsskilt ifht minstemål - forslag? 

BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...