Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hadde en flott tur i Hvaler skjærgården ... Prøvde et par av godbuktene mine,vi fikk vel 2 fisk der..og mistet 3-4.

Dro ytterst mot havet,men måtte igrunn kapitulere pga vind. Var fresht der ja.

Reiste tilbake mot lunere områder,og vi angret vel ikke på det. Selvom det blåste bra der au:)

Totalt fikk vi vel et 2sifra antall,og hvor mange som smånøp i fluene....tja,ikke godt å si...

Takk for turen guttær...

5 grader i vannet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute noen timer fra morningen med robin og mats, kom til yber sære forhold med helt bleike a type 0-2 sek meter fralands vind og gin klart vann.... tok 2 minuter før første satt, en 8 hgs blanking. mats mistet en pen fisk fisk som fort kunne vært opp mot to kilo og robin hadde fler bortpå som ikke ville sitte. etter 3 timer satt fisken for robin! mats perset med 9hg og deretter 1,2kg. jeg landet 7 stk med minste på 7hg og største på 1kg. de fleste fiskene ble tatt etter kast på vak. de andre er fremdeles ute og regner med at det dukker opp fler fisk fra rapporten dems  ;D en knall dag som ble brukt mer til å sitte og prate piss og grille pølser i sola en fiske!

post-5004-13949891460967_thumb.jpg

post-5004-13949891461417_thumb.jpg

post-5004-13949891461837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grattis med fine fangster alle sammen.

Var uten en tur i går kveld, kjempe forhold bra vind og strøm gjennom kulpe. Nabon tok en kjempe på 2,4 kg pågamle gode stingsil. Rett etter fikk jeg ny pers på flua 9hg(ikke vanskelig med pers når tott på flue er bare 5stkl), men utrolig gøy.

Tokk en tur til i ved lunsj tiden i dag. Og da satt faktisk nr 6 og 7. Så er letter sagt i himmelen.

Gleder meg til en hel dags fisking i morgen med grillen og sol kos, er jeg heldig sitter nr 8 og 9 ;D (jinx)

post-16330-13949891463226_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fremragende tur på jakt etter de blanke... de er litt småkødne å få til å ta skikkelig.

Men etter x ant fisk som ikke satt,så fant jeg trikset:) Og resultatet ble 11 blanke,største på ca 1,5kg..

Mista fremdeles mye fisk,men johoo så gøy det er å kjenne fisken ta igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bra fiske folkens ;)

Har vært ute i hele dag, ikke merket en dritt. Vannet var på det laveste en time etter ankomst i tillegg til at det var glassklart. Fin bris da hvertfall. Fisket på forholdsvis grunne områder: 0,5-2 meter, typisk leopardbunn, skjær, fine strømmer enkelte steder. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp de plassene der Næsset det løsner på de stedene iløpet av uka tenker jeg ;D Dersom du vil ha mye fisk nå kan det være lurt å oppsøke slike mudderflater jo jævligere det er å gå der jo mer fisk får du ;)

Mye vårkåt SØ 8) grattis alleihop, og Son grattis med pers ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig nox! gratulerer med vårløsning :) fikk en "hissig" pm istad og håper ikke folk har inntrykk av at jeg drar med mye fisk hjem.. tatt 2 mat fisk i år og landet 130-140 stk....  :rolleyes:

Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg om sånt. Det har ingen verdens ting å si om man tar med seg en matfisk eller to hjem fra fisketur. Er ikke Hemsila vi snakker om her. Har jeg lyst på fisk, har jeg ingen problemer med å ta med meg et par stk. hjem fra tur. Så lenge det ikke er mer enn det jeg klarer å spise opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

herlig nox! gratulerer med vårløsning :) fikk en "hissig" pm istad og håper ikke folk har inntrykk av at jeg drar med mye fisk hjem.. tatt 2 mat fisk i år og landet 130-140 stk....  :rolleyes:

Hehe.. Folk er vel kanskje litt misunnelige?:P Stå på Frode! Ikke la jante-lov pisset gå inn på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig nox! gratulerer med vårløsning :) fikk en "hissig" pm istad og håper ikke folk har inntrykk av at jeg drar med mye fisk hjem.. tatt 2 mat fisk i år og landet 130-140 stk....  :rolleyes:

Det der er det bare å ta som vann på gåsa ;)

Jeg tar vel med ca. en håndfull fisk hjem i løpet av året med særdeles god samvittighet. Heller det enn å gå i ferskvaredisken på butikken og støtte oppdrettsnæringen og utfisking av vitale arter (og alt det andre som hører til). Dersom noen ser oss to i bar overkropp så tror jeg de kjapt skjønner at vi er noen jækler på å kakke kuer, ikke fisk  ;D

Grattis med fine fangster! Skulle gjerne hatt litt fri i disse dager  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Dette er egentlig et tema som fortjener en egen tråd. Det er ikke lenge siden min innstling var 100 % C&R. Over de siste årene har jeg helt endret fokus - ikke helt, men jeg tar med en matbit i ny og ne. Presis som Vegas skriver så tar jeg heller med egenfisket fisk enn å støtte en gjennomrotten oppdrettsnæring. Finnes ikke noe i meg som vil støtte oppdrettsnæringen. Fiske med ansvar er det eneste rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...