Gå til innhold

Juni i Renaelva


Anbefalte innlegg

Da var Juni måned historie for denne gang, og nå venter to uker i sydligere strøk.. Vanligvis hadde jeg brukt halve turen på å sørge over tapt fisketid, men denne gangen tror jeg faktisk alt skal gå helt greit! Har omtrendt bodd i elva, med eneste aber -at jeg ikke har hatt mulighet for å overnatte..

 

Her er noen bilder fra den siste uka.

 

0207200702182STceQSpLDy8JUUshb.jpg

 

020720070256qn4HN4DSDNofMX8x5E.jpg

 

020720070200XgUlMHSP52tq8UuzRy.jpg

 

020720070259fW9gZ7Jf49G68Xhn31.jpg

 

020720070241DRWSQjqvgW2JEvJIyg.jpg

 

020720070214osy2TMTG7bT55pztPw.jpg

 

020720070231hakAXosNrcwc7SQvOr.jpg

 

0207200702519x3EIWSc9AARzLdIOy.jpg

 

0207200702457ALebE6tG14WZ66Yq4.jpg

 

020720070256homJrZlNifUysBaYZ7.jpg

 

020720070219bUvVvhfkcCXC7O2WyY.jpg

 

0207200702395OSh9uBG7CD77clLxW.jpg

 

Og sistemann ble tatt for omkring 4 timer siden på "dyret" krok 14...

Måtte til slutt kaste meg utover for å få hova ørreten, om jeg ikke skulle kjørt`n til døden. Tryna jo selvfølgelig ;D Ikke nok med det så mista jeg også etterhvert pusten.........

 

020720071854SeahgGJk5uWhBS2r8U.jpg

 

020720070234ECxSjUEiICILyZROIH.jpg

 

:o

 

Nå drar jeg til syden for å ....

 

020720070219yxo5fELVgXhQIsmdz1.jpg

 

.. ja :D

 

Shitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Hei OME

 

Fy Fa.. a en pen ørret, grattis  :D

 

Har finni ut at det finnes en negativ ting med å dra til renaelva; at en må dra hjem igjen engang  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hvorfor du skal til Kola OME........er det ikke like greit om jeg får den billetten...?

Jeg veit du har jobba og slitt for den turen, men da er det vel enda mer tilfredstillende å gi den bort til good old "Onk".........og det er jo ikke slik at du ser ut til å trenge den særlig mye akkurat! :D

GRATTIS!!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for grattis`ene :) Glemte forresten å skrive at vekta stoppa på (litegrann over) to kilo. Veide`n kjapt og prioriterte bilder.

 

...brutalt... skalv under hele hjemturen :)

 

Veldig få av fiskene som var steady der jeg endte opp i går, så lå og venta i lange tider av gangen. Vaka ofte i en kort periode for så å ta en lang pause, så det gjalt å finne en fisk og som sagt vente. Vakene den store ørreten lagde var vanvittig små, og hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg gitt faen og stempla`n som liten. Fisken sto 30 cm fra land, og ellers ganske vanskelig til. Utrolig nok så landa flua to cm fra land på første kastet, så alt jeg hadde å gjøre var å dra`n litt ut.. bildet av at`n muligens var bitteliten forsvant jævlig fort da fisken tok snøret og backing som bare f og stilte seg midt i elva ;D Faen å glad jeg er jeg ikke hadde igjen mer 0,14, og kjørte 0,17! Fisken kjørte seg såvidt fast i vegetasjon et par ganger, og kroken satt forøvrig like ovenfor gjellene (dvs langt nede i gapet). Fortommen hadde tydlige merker  :o

 

 

Det andre selvutløserbildet litt ovenfor ble tatt etter å ha søtti (i kajakk) omkring 4 og en halv time på samme fisken. Den var tydligvis sjefen av bakevja og beveget seg i et ganske stort område. Tok etter tredje timen og satt så vidt, men rista av seg kroken. Det rare var at`n begynte å vake igjen etter 30 sekunder! Slukte til slutt en ignita imitasjon, fallskjerm dun krok 16. Må være den mest forløsende fisken jeg noen gang har tatt..  :)

 

 

Hallo Ole M,

 

Grattis med kjempefangsten i går  syyyyyyyykt fin ørret. Ja du kan ta deg en velfortent sydentur nå.

 

Hilsen Jan Erik........som angrer litt på at han var for lat til å slenge kajakken på vannet i går  ;)

 

Ja fy fan Jan Erik! Hadde vert artig å hatt noen å dele det kvarteret med :) Han går der ennu, og om ikke annet så står`n å vaker igjen om ikke så alt for lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ole Marius!

Gratulerer så masse! Du har blitt en sabla god fluefisker! ;)

 

Jostein Berg

 

Hei!

 

Takk for det Jostein, selv om det siste du skriver er direkte feil.

 

Bare nevne at hadde det ikke vert for en viss historie du har fortalt meg, så hadde jeg muligens ikke brydd meg om å kaste på`n i det hele tatt den kvelden. Så`n vake tidligere på dagen, men brydde meg ikke da. Det var først mot kvelden da det begynte å skumre... satt der i kajakken i nærheten av ørreten, da jeg blandt en haug av annet dilldall kom til å tenke på den med far din og deg ;) Ække tull!  :D "bittesmå vak.. bare gørsilda"! Det værste var jo at det jeg et lite øyeblikk trodde var hodet på fisken som brøt vannflata viste seg å være den vannstråla som ble sendt opp da fiskekjeften lukka seg  :D

 

Et bilde like før`n pilte ut i elva; Ikke rart det tar tid å få opp noe sånnt! Litt av en halefinne!

 

030720070248lpidNobHFfUqYvJmXJ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hei, og takk for sist :)

Tok den på samme flua som du fikk den andre store på et par dager før? :)

Fytti katta for en fisk.

Gratulerer så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, og takk for sist :)

Tok den på samme flua som du fikk den andre store på et par dager før? :)

Fytti katta for en fisk.

Gratulerer så masse :)

 

Takk for sist Henning, og takk for gratulasjon :)

 

Glemte å svare deg! Nei, ørreten jeg tok noen dager før lot seg lure på en ignita imitasjon :) Den ville overhode ikke ha vårfluer.

 

Så slipper du å gruble mer på det.. ... :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

HEhe....Du viste meg ignitaen, og jeg lurte på om denne tok den samme :)

Bedre med sent svar en å ikke få svar i hele tatt. ............................savner Rena jeg :)

 

Ha en fin tur til Kola forresten....misunner dere ikke!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...