Gå til innhold

CDC fishing in Norway.


Anbefalte innlegg

  • Svar 555
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja du kan spøke du din spjæling, men pass deg.........hvis ikke så skal jeg teste om kjøkkengølvet ditt tåler at jeg tar kula fra toppen loftstrappa med festkula proppfull av æljhakk! ;D!

 

For guds skyld ikke prøv det Tore. Det ender vel bare med at jeg blir shanghaiet inn som ubetalt konsulent for oppbyggingen, og det har jeg ikke tid til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig Sven Erik, det var vel 12 av oss pluss en 50 liter's kjele med elghakk, steikovn, kombiskap, bord , stoler, jøtulovn OG meg innpå det gølvet under fluebinderkvelden i våres.......så det holder! :D

 

En Jostein i solnedgang, noe å varme seg på til alt regnværet som synes å komma har sklidd forbi...?

40137_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/16334/40137.jpg

 

 

En liten illusjon av hva vårfluene egentlig holder på med når vi ikke ser døm så lett.......passer jo bra til årstia det.

32695_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nye turer i Renaelva har gitt få fisk, men naturopplevelsene har vært prima. Var en tur i elva med Slettengen i går kveld, og jeg har aldri i min lange karriere som fluefisker sett ei slik teppeklekking av yndlingsdyret på jord. Når det elva samtidig var totalt belagt med spinnere etter ei tidligere klekking, var dette en stor naturopplevelse. Leit det var så mørkt at det var umulig å ta bilder av det.

 

Tore og jeg var så heldige at vi fikk se to forskjellige rovfugler i går kveld. Den ene klarte jeg ikke å ta bilde av. Det var en falk av et eller annet slag. I størrelsesorden 2X spurvehauk kanskje? Den andre klarte jeg å få festa på minnebrikka, men også her var avstanden STOR. Jeg ser det er en våk, heller til fjellvåk, men tar kanskje feil?

Som vanlig en deilig kveld ved elva til tross for null fisk. Får liksom ikke blitt annerledes når jeg har Tore som selskap.

 

Jostein Berg

32593_s.jpg

 

Flotte bilder gitt...og den våken... mørke vingeknoker, lyst belte over brystet, mørk buk og lys hale...lite forbehold pgs skygger og siluettpreg på bildet, men fjellvåk etter alle solemerker ja. Mest sannsynlig en voksen hann ;)

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke synd på deg jeg Jan Erik, bare rett og riktig at du må slite litt med et lite flyttesjau etter Kolaturen! ;D

Gla du liker bilda våres, "CDC fishing in Norway" må væra den mest rotete avsporingstråden jeg noengang har starta....hmmm, er det helt sant det der tru....?...., ja blås nå i det da ditt surrehue jeg sitter her....KOM TIL SAKEN!!! >:(

..........Hadde jeg bare huska hvilken sak det var nå så...... ???.......var det ikke noe om stedet vi var på, Rødsbakken altså.......jaaaaa, HEST!!!

 

Hadde jeg hatt en hest hadde jeg kalt den Rødsblakken!!! ;D

 

Rødsblakken!

32766_s.jpg

 

Her er det foresten ei fasanfrøken som er så jublende gla over å ha rumpa full av CDC-fjør att'a spreller i løse lufta! :)

32767_s.jpg

 

Avsporingstråd ja, når jeg ser etter spora den vel av i forhold til tittelen allerede i første sving inn på forumet!

Får vel pynte på med litt fler CDC fluer slik at tittelen på tråden blir litt mer meningsfyllt for de med litt større krav til saklighet! :D

32758_s.jpg

 

32759_s.jpg

 

32762_s.jpg

 

32761_s.jpg

 

32760_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CDC er et ganske lett og flyktig matriale med en litt uberegnelig faktor som også er rene bonusen hvis du lar fjærfibra bestemme litt sjøl David, ofte nesten et tilfeldig virrvarr som ivertfall i mine øyne blir bortimot vakkert!

Bunter enten bindt rett på som døgn og vårfluevinger eller i små tettere løkker gir fallskjærmhackle eller bustevinger ala comparadunvinger og viftende vinger, eller i mer sparsomme løkker bindt inn som ribb som illuderer både bein og det som er feks et tomt nymfeskinn som henger igjen, som om ikke det er nok kan det blandes med alle mulige matrialer ellers........helt mætt i muligheter, alt for mange til en kjapp gjennomgang fra meg som slett ikke er veldig bevandra med CDC! :)

 

Tar med noen fluer til for å befeste trådtittelen litt til!

 

32807_s.jpg

 

32808_s.jpg

 

32809_s.jpg

 

32810_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke jeg Øretten.....Henning har rett, det er kjøpefluer! :P

Neida, det er vel en universalflue som kan fiskes som nymfe, klekker og spent (til og med som vårfluepuppe), og vingesekken på denna som kansje mest av alt er ment som Aurivillie her er foam.

På mindre fluer er sort raffia, nymfh-skin eller mørk Medalion sheting ganske fint!

 

Om fluene er så fine så det gjør noe veit jeg ikke helt, det er jo i grunnen de fineste det blir fotomodeller av, og baksia pluss alle missfostra i flueboksene vises selvsagt ikke fram! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke jeg Øretten.....Henning har rett, det er kjøpefluer! :P

Neida, det er vel en universalflue som kan fiskes som nymfe, klekker og spent (til og med som vårfluepuppe), og vingesekken på denna som kansje mest av alt er ment som Aurivillie her er foam.

På mindre fluer er sort raffia, nymfh-skin eller mørk Medalion sheting ganske fint!

 

Om fluene er så fine så det gjør noe veit jeg ikke helt, det er jo i grunnen de fineste det blir fotomodeller av, og baksia pluss alle missfostra i flueboksene vises selvsagt ikke fram! :D

 

 

Nei alt kan nok ikke vises! 

 

Jeg har funnet ut at Ole marius og Terje har bundet spent spinneren som jeg gjør! (altså en av mange metoder)

Jeg fikk leita meg fram og da er ikke jeg den eneste som har lavd den ihvertfall ;D  Fikk en liten ide om når jeg har tatt bilde av Favoritt fluene jeg bruker skal jeg lage en ny tråd for BARE favoritt fluer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...