Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei

 

Nei for all del, jeg er alt annet enn hårsår. Mulg jeg misforsto noe av det som ble skrevet, jeg synes TØRRFLUEPURISTEN, Tore på sporet, Henning.. ja heile "bunchen" virker som en fin gjeng.

 

Jeg tolket nok trådene til Slettengen vs PURITSTEN litt feil pluss muligens svanne sitt. Derfor satt jeg og grublet en stund før jeg skreiv et innlegg om at jeg var redd tråden kunne skli litt ut hvis det "tok av".

 

Men dettte er nok feiltolkning fra min side, jeg har faktisk kost meg veldig med tråden frem til nå ;)

Selv om jeg ikke deltar i den så er det svært sjelden jeg ikke får med meg dagens humor bit.

 

Slettengen, JB, Tørrflupuristen er liksom de som får en ræva start på dagen til å snu fullstendig på hodet bare med noen linjer.

 

Så jeg kan poengtere at jeg hverken er hårsår, eller at jeg er noe "troublemaker" av den grunn.

Derfor legger jeg heile saken dau og sletter mine innlegg som kan tolkes veldig feil.

Det var faktisk IKKE ment som noe negativt. Men allle kan vel feiltolke innlegg eller hur?

 

Saken er "closed"

Og march brown silver dobbelt-kroka er fortsatt ei fantastisk god flue ;D

 

Ha en fin dag folkens! (Jeg har sletta mine innlegg som ble feil) Legger meg flat. Hurra for Toggi!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei

 

Nei for all del, jeg er alt annet enn hårsår. Mulg jeg misforsto noe av det som ble skrevet, jeg synes TØRRFLUEPURISTEN, Tore på sporet, Henning.. ja heile "bunchen" virker som en fin gjeng.

 

Jeg tolket nok trådene til Slettengen vs PURITSTEN litt feil pluss muligens svanne sitt. Derfor satt jeg og grublet en stund før jeg skreiv et innlegg om at jeg var redd tråden kunne skli litt ut hvis det "tok av".

 

Men dettte er nok feiltolkning fra min side, jeg har faktisk kost meg veldig med tråden frem til nå ;)

Selv om jeg ikke deltar i den så er det svært sjelden jeg ikke får med meg dagens humor bit.

 

Slettengen, JB, Tørrflupuristen er liksom de som får en ræva start på dagen til å snu fullstendig på hodet bare med noen linjer.

 

Så jeg kan poengtere at jeg hverken er hårsår, eller at jeg er noe "troublemaker" av den grunn.

Derfor legger jeg heile saken dau og sletter mine innlegg som kan tolkes veldig feil.

Det var faktisk IKKE ment som noe negativt. Men allle kan vel feiltolke innlegg eller hur?

 

Saken er "closed"

Og march brown silver dobbelt-kroka er fortsatt ei fantastisk god flue ;D

 

Ha en fin dag folkens! (Jeg har sletta mine innlegg som ble feil) Legger meg flat. Hurra for Toggi!

 

 

 

Godt å høre at vi er ferdig med den saken. :)

Jeg vil derfor også nok engang benytte anledningen til å be Toggi om unskyldning for å ha skrevet slik

at det kunne oppfattes som om jeg rakket ned på kastemiljøtråden. Det var aldri ment sånn.

Jeg oppfatter Toggi som genuint opptatt av sitt fluefiske og det står det stor respekt av. :)

 

........selv om du selvfølgelig fisker med alt annet enn fluer da, Toggi ;D ;D ;D ;D ;D ;D........he he he......here we go again.... ;D ;D ;D  ;D.......

 

Terje!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

God natt, og ha en blytung søvn alle purister ;D

 

Regner med at du ikke sover akkurat nå, Gunnar :)

Måtte bare gratulere med nye avatar ;D ;D

Ser du har ikledd deg kostymet til han der Ubåtkapteinen over alle Ubåtkapteiner, SKUES tror jeg det var han het.... ;D ;D

Flotte saker ;D ;D men jeg frykter vel egentlig at det er du som kommer til å ha en "blytung" søvn fremover ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bra du ikke har farger på avataren din, da hadde du fått bakoversveis når du oppdaget av kostymet du har manipulert deg inni, er KNALL ROSA ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

God natt, og ha en blytung søvn alle purister ;D

 

Regner med at du ikke sover akkurat nå, Gunnar :)

Måtte bare gratulere med nye avatar ;D ;D

Ser du har ikledd deg kostymet til han der Ubåtkapteinen over alle Ubåtkapteiner, SKUES tror jeg det var han het.... ;D ;D

Flotte saker ;D ;D men jeg frykter vel egentlig at det er du som kommer til å ha en "blytung" søvn fremover ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bra du ikke har farger på avataren din, da hadde du fått bakoversveis når du oppdaget av kostymet du har manipulert deg inni, er KNALL ROSA ;D ;D ;D

 

Terje!

 

Hva!!!! mobber du avataren min, selve symbolet på et utvidet fluefiske syn :P ,

og når vi først er inne på avatarer, så skjønner jeg godt at Herford likte tørt,

han ser da ut til å være så stutt i beina, at han måtte da fly rundt konstant

blaut i ræva ;D , i sin generel BRUNE bekledning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå har døm jammen begynt å kritisere hverandres FORBILDER å`nå! ;D ;D ;D

Å skal detti ende hen! Je trur pinadø det ender med en real slosskamp på Kvaren til sommer`n,je! ;D ;D ;D Der døm denger hverandre i hue med "ikonbildene" sine! ;D ;D

 

LarsG

 

;D ;D ;D ;D.....full møljemælings.....i brun og rosa bekledning ;D ;D ;D ;D ;D

Vi duellerer med noen gamle cane stenger....... ;D ;D ;D

 

Overskriften er:

Halford vs Skues - the final battle ;D ;D

Sted: Kvarven St.Hansaften kl. 21.00

billetter til kampen kjøpes på Texaco Rena i forbindelse med

treffen i Renaelva ved st.hans tider 2008 ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

FLYTENDE NYMFER - hvordan forholder disiplene seg til det ???

 

Sitter å leser "Tying small flies" av Ed Engle. Hva dukker så opp i kapittel 12 - jo

FLYTENDE NYMFER.  Nå kan jo ikke nymfer være et fy ord lenger for disiplene ;D

 

 

 

Det har de bare freidig endret navnet på til, klekkere, generelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLYTENDE NYMFER - hvordan forholder disiplene seg til det ???

 

Sitter å leser "Tying small flies" av Ed Engle. Hva dukker så opp i kapittel 12 - jo

FLYTENDE NYMFER.  Nå kan jo ikke nymfer være et fy ord lenger for disiplene ;D

 

 

 

Venter i spenning på Terjes respons på dette. Vil tro at ordene flytende og nymfe satt sammen må være det nærmeste han kommer et mareritt i våken tilstand ;D ;D

 

Sven Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

FLYTENDE NYMFER - hvordan forholder disiplene seg til det ???

 

Sitter å leser "Tying small flies" av Ed Engle. Hva dukker så opp i kapittel 12 - jo

FLYTENDE NYMFER.  Nå kan jo ikke nymfer være et fy ord lenger for disiplene ;D

 

 

 

FLYTENDE NYMFER ??? ???.....har jeg aldri hørt om før. Er det noe nytt som en eller annen nymfefyr har funnet opp ??? ??? ;D ;D

Gunnar påpeker at man "freidig" har endret navn til klekkere ???:rolleyes:;D, mulig det men som sagt flytende nymfer er helt ukjent for meg og vil forbli

det "for the rest of my life" ;D ;D ;D.......mye rariteter disse nymfefolka finner på gitt......ja ja ........ ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften er:

Halford vs Skues - the final battle  

Sted: Kvarven St.Hansaften kl. 21.00

billetter til kampen kjøpes på Texaco Rena i forbindelse med

treffen i Renaelva ved st.hans tider 2008  

 

 

Disse billettene blir revet bort i reneste "Bruce Springsteen-billettfart" ;D ;D Jeg kommer til å overnatte ved pumpe 3 natta før salget starter!! Må ha.... bare MÅÅÅÅ ha!! ;D ;D

 

Lars G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

FLYTENDE NYMFER ??? ???.....har jeg aldri hørt om før. Er det noe nytt som en eller annen nymfefyr har funnet opp ??? ??? ;D ;D

Gunnar påpeker at man "freidig" har endret navn til klekkere ???:rolleyes:;D, mulig det men som sagt flytende nymfer er helt ukjent for meg og vil forbli

det "for the rest of my life" ;D ;D ;D.......mye rariteter disse nymfefolka finner på gitt......ja ja ........ ;D ;D

 

Terje!

 

Hehe Terje strekker strikken maksimalt, siden nymfer er ett fy ord... så heter heretter alt som ligger i eller rett under hinna "klekkere" Da er det stuerent ;D

Uansett hvor i syklusen det stakkars insektet måtte befinne seg. Klekker er det okkesom Jiii ha ;)

Ikke lenge før Terje binder inn en lang polyfiber på metern på nymf..... ehh klekkerne sine, slik at den kan stikke opp som ett periskop  ;D kanskje det kan hindre purristens prinsipper fra og drukne 8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

PÅL KROGVOLD:

"I don't think I would have become a flyfisherman, if it wasn't for the fact that browntrout rice to dryflies..."

Dette er musikk i mine ører. ;D

Lurer igrunn på hvor mange som hadde vært fluefiskere, hvis det ikke var for at brunørreten steg opp mot tørrflua vår.............

jeg tror Pål Krogvold er inne på noe der gitt....... :) :)

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅL KROGVOLD:

"I don't think I would have become a flyfisherman, if it wasn't for the fact that browntrout rice to dryflies..."

Dette er musikk i mine ører. ;D

Lurer igrunn på hvor mange som hadde vært fluefiskere, hvis det ikke var for at brunørreten steg opp mot tørrflua vår.............

jeg tror Pål Krogvold er inne på noe der gitt....... :) :)

 

 

Terje!

Men Krogvold er langt ifra noen purist  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

PÅL KROGVOLD:

"I don't think I would have become a flyfisherman, if it wasn't for the fact that browntrout rice to dryflies..."

Dette er musikk i mine ører. ;D

Lurer igrunn på hvor mange som hadde vært fluefiskere, hvis det ikke var for at brunørreten steg opp mot tørrflua vår.............

jeg tror Pål Krogvold er inne på noe der gitt....... :) :)

 

 

Terje!

Men Krogvold er langt ifra noen purist  ;D

 

Det er jeg fullstendig klar over, men poenget var hvorfor vi fisker med flue, hvorfor vi ble trigget av dette og da tror jeg svaret i 95% av tilfellene er VAKET - THE RISE.  :)

Vi i Halford`s Disciples har valgt å rendyrke det vakre og estetiske rundt "the rise", derfor forholder vi oss fortsatt til det visuelle nemlig "dry fly fishing"......

hva andre gjør er ikke vårt problem :) :)

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig klar over, men poenget var hvorfor vi fisker med flue, hvorfor vi ble trigget av dette og da tror jeg svaret i 95% av tilfellene er VAKET - THE RISE.  :)

Vi i Halford`s Disciples har valgt å rendyrke det vakre og estetiske rundt "the rise", derfor forholder vi oss fortsatt til det visuelle nemlig "dry fly fishing"......

hva andre gjør er ikke vårt problem :) :)

 

Terje!

 

 

Dette irriterer meg grenseløst!!!  >:( >:(>:(  For her må jeg bare være ærlig, og si at jeg er helt enig (!) med Tørrfluepuristen  :o :o ???:rolleyes:;D;):D: JA VAK ER NYDELIG OG DET VAR DERFOR JEG BEGYNTE MED FLUEFISKE. JEG ELSKER SELVSAGT VAKENDE FISK OG I MÅNEDENE FRA NOVEMBER TIL MARS SÅ DRØMMER JEG MINST EN GANG I UKA OM ET PERFEKT VAK OVER FLUA MI!

 

VAK ER BEST, VAK ER BEST!

 

 

EDIT; Og så på en slags annenplass kan vi vel si, fikk jeg se at man kan fluefiske med rosa nymfer, og da var jeg helt solgt altså.  :-*  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Dette irriterer meg grenseløst!!!  >:( >:(>:(  For her må jeg bare være ærlig, og si at jeg er helt enig (!) med Tørrfluepuristen  :o :o ???:rolleyes:;D;):D: JA VAK ER NYDELIG OG DET VAR DERFOR JEG BEGYNTE MED FLUEFISKE. JEG ELSKER SELVSAGT VAKENDE FISK OG I MÅNEDENE FRA NOVEMBER TIL MARS SÅ DRØMMER JEG MINST EN GANG I UKA OM ET PERFEKT VAK OVER FLUA MI!

 

VAK ER BEST, VAK ER BEST!

 

Her har vi et godt eksempel på en skap purist.

 

Men bare en gang i uka? jeg drømmer om perfekte vak minst 5ganger i timen hele året hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nydelig Øystein:)

 

Dette med flytende nymfer velger jeg å kalle klekkere :D.....Så lenge fisken må bryta vannhinna for å ta flua mi, så er jeg fornøyd..DVS en klekker er en tørrflue, så lenge den har noe av fluekroppen sin OVER vannhinna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er jeg fullstendig klar over, men poenget var hvorfor vi fisker med flue, hvorfor vi ble trigget av dette og da tror jeg svaret i 95% av tilfellene er VAKET - THE RISE.  :)

Vi i Halford`s Disciples har valgt å rendyrke det vakre og estetiske rundt "the rise", derfor forholder vi oss fortsatt til det visuelle nemlig "dry fly fishing"......

hva andre gjør er ikke vårt problem :) :)

 

Terje!

 

 

Dette irriterer meg grenseløst!!!  >:( >:(>:(  For her må jeg bare være ærlig, og si at jeg er helt enig (!) med Tørrfluepuristen  :o :o ???:rolleyes:;D;):D: JA VAK ER NYDELIG OG DET VAR DERFOR JEG BEGYNTE MED FLUEFISKE. JEG ELSKER SELVSAGT VAKENDE FISK OG I MÅNEDENE FRA NOVEMBER TIL MARS SÅ DRØMMER JEG MINST EN GANG I UKA OM ET PERFEKT VAK OVER FLUA MI!

 

VAK ER BEST, VAK ER BEST!

 

 

EDIT; Og så på en slags annenplass kan vi vel si, fikk jeg se at man kan fluefiske med rosa nymfer, og da var jeg helt solgt altså.  :-*

 

 

Jeg visste det, jeg visste det, jeg visste det ;D ;D ;D

Det er forøvrig ingen andreplass når vi snakker om fluefiske, Jørn. Du får heller kalle det "plaster på såret" ;D ;D

 

forøvrig drømmer jeg om vakende fisk sånn ca 15 timer i døgnet.....sukk......  :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Gå inn på Google og skriv "Floating Nymph". Du vil bli overrasket ;D

 

Sorry Trygve, no can do ;D. Sliter voldsomt med å få fingra til å skrive ny...nym...n..n....nym......fanken å, går ikke ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...