Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Hei Tørrføuepurister!

Dette er en tråd for INNMELDELSE i denne gjeve foreninga :D

 

Opptakskrevet er veldig enkelt.

 

Du må kunne si med rak rygg og handen på hjertet at du fisker KUN med tørrfluer! dvs fluer som fisken må vake for å ta, og at du ikke tyr til nymfe fordi om det ikke er vakaktivitet! Har du desse kvalifikasjonene, er du hjertlig velkommen i dette fantastiske foretaket :)

 

Medlem nr 1 Vil jeg da utrope med stor selføgelighet.....TERJE/TØRRFLUEPURISTEN !

Medlem nr 2 (forhåpentligvis ikke den siste) Blir da Henning.

 

Bare å melde seg inn vist du/dere har rent mel i posen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Kan jeg melde meg inn, og bli eksludert umiddelbart! Vil liksom ha det med på merittlisten og for bøkene, litt sånn som Martin Luther vs. katolske kirken. ;)

 

Desverre JB, du har ikke det som kreves for å bli opptatt i klubben. Det har du desverre avslørt i tidligere innlegg, så gleden av å bli tidlig utmeldt den får du ikke.

Du kan melde deg inn om en ca 10 års tid, under forutsetning av at du kan dokumentere at du har vært nykter (fri for nymfer og andre undervanns greier) i denne perioden.

Velkommen tilbake om en 10 - 20 års tid. ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

HALFORD`S  DISCIPLES - a union of new Incomplet flyfishers!!

 

oh, envy. Pure envy.  ;D

Vi lar oss ikke vippe av pinnen med sånne små men akk så patetiske stikk ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn et innlegg kun så dere kan se forskjellen på en fluefisker som lykkelig søker mer kunnskap og utvikling, og en som tror han har funnet svaret på alt. Poenget er da å sammenligne avatarene våre  ;D.

Legg også merke til at jeg har faktisk fått fisk, noe om også er typisk  ;D.

 

Lykke til med den nye klubben. Vær vennlig å lage slike filt merker til å sy på vesten. Kjekt å vite om jeg treffer på en av dere langs elva, på samme måte som det er praktisk at Jehovas Vitner alltid har "uniform".

 

Ah...I could go on... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Får håpe Fluefiskesiden også er oppegående om, la oss si 5-10 år ! Kan bli interessant å se om noen har endret syn på hva som er "greia" i løpet av de årene  ;)

Ser ikke bort ifra at "Tørrfluepuristen" da jobber med å få innført, ikke fluesone, men tørrflue-sone i rena  ;D

Må innrømme jeg har et veldig avslappet forhold til om det jeg knyter på fortomsspissen flyter, ligger i overflatefilmen eller synker ! Det lar jeg forholdene og hva jeg fisker etter bestemme !

Som vi sier her på toten ; Choose ya poison  ;D  ;D  ;D

Kan ikke nekte for at jeg stort sett fisker brun-ørret og da stort sett med tørrflue !

Når det gjelder nymfe-fiske så er jeg elendig både på å binde fluene og å fiske dem, og kan dermed skylde på de begredelige fluene når jeg ikke får noe  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - med tanke på at Halford (i motsetning til en søkende og tenkende mann som Skues) sannsynligvis var fluefiskehistoriens mest selvhøytidelige, arrogante og dogmatiske størrelse, en selvutnevnt "guru" som mente han hadde alle svar uten å ha grunnlag for å mene det, tror jeg faktisk at jeg gjør som Tore og avstår. Så kan jeg heller ha det artig med PT, Woodcock & Harelug, Lady Caroline OG alskens tørrfluer... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være nummer 6 :rolleyes:.

Etter brunørret så fisker jeg kun tørfluer.

Men jeg fisker med streamer hvis det er etter sjøørret i saltvann(telles det da)

Ikke at jeg sitter i juryen, eller har noe med det, men du er nok allerede ute å kjøre med den siste innrømmelsen din  ;D

Men se ikke bort fra at det blir dannet ei prospekt-gruppe, og at du ved å brenne streamerne dine (og evt synkeliner)  kan komme inn den veien  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Jeg vil gjerne være nummer 6 :rolleyes:.

Etter brunørret så fisker jeg kun tørfluer.

Men jeg fisker med streamer hvis det er etter sjøørret i saltvann(telles det da)

 

Sjøørret fiske i saltvann er greit bare det utføres på et tidspunkt da det ikke er mulig å fiske tørrt :) jeg fisker også sjøørret men bare i vintermånedene og tørrt dersom det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

Jeg vil gjerne være nummer 6 :rolleyes:.

Etter brunørret så fisker jeg kun tørfluer.

Men jeg fisker med streamer hvis det er etter sjøørret i saltvann(telles det da)

 

Sjøørret fiske i saltvann er greit bare det utføres på et tidspunkt da det ikke er mulig å fiske tørrt :) jeg fisker også sjøørret men bare i vintermånedene og tørrt dersom det lar seg gjøre.

 

Da ryker nok medlemskapet ditt å, det er mobbing på gang når det fiskes med blingfluer etter gjedda om våren ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg vil gjerne være nummer 6 :rolleyes:.

Etter brunørret så fisker jeg kun tørfluer.

Men jeg fisker med streamer hvis det er etter sjøørret i saltvann(telles det da)

 

Vær velkommen som medlem nr. 6 Morten1991.

Så lenge du kun fisker tørt etter brunørret og er nøye med å styre unna streamer og nymfe helvete  etter brunørret og harr

i den perioden av sesongen dette fisket foregår så lar vi dette passere. Vi velger å se på sjøørretfisket ditt som ren kastetrening

og øvelse før den gode sesongen begynner. Siden du er en ung mann Morten 1991, så godtar vi dette. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

På grunn av din unge alder, regner vi med at du i løpet av noen år har lagt dette sjøørret fisket bak deg. Vi har alle vært på det stadiet. ;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...