Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

he he

 

I Rena så blir det nok 100% tørt for min del, jeg liker absolutt tørrfluefiske best i innlandet. Så juletreet skal du få et eksemplar av meg Terje som du kan henge opp på veggen.

 

Du kan se på den å vite at sesongen fortsatt er igang når du ser tørrfluelandet for 182 gang ;D

 

JB, jeg gleder meg virkelig til turen :) Gleder meg også til å se TØRRFLUEPURISTEN blant brennmaneter, tang og tare ;D Dette har han nemlig lovt for en tid tilbake. Kankje han angrer nå! ;)

 

Har jeg lovt det, så har jeg lovt det :) :)

Men det blir ikke aktuellt før på vårparten. Da våkner nemlig tørrfluepuristen til liv igjen etter vinterdvalen ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hi-hi..kan virke som det blir rene treffen i Rena på denne tida da. Gleder meg som en unge jeg også.  ;D

 

Jeg prøver å ikke tenke på det, det gjør for vondt akkurat nå ;D ;D ;D

fra spøk til alvor, det kommer til å bli helt suverent å treffe så mange fluefiskesiden folk.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja, og en del av oss treffes allerede 8. november på TFL3-premieren. Kan bli litt stemning det! ;D

 

 

Det er jeg overbevist om, Jørn. ;D

Den premieren ser jeg virkelig frem til.

 

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ja, det er feil Toggi. Jeg var i Rena 5-8 september, og det var fantastisk godt fiske med masse døgnfluer. Jeg kan sette på et og annet som synker, men av respekt for Tørrfluepuristen som med vennlighet fristet meg til å prøve Rena så lar jeg det definitivt være der.  ;D

 

Dessuten er innsektslivet såpass vitalt der inne i skauen at jeg knapt kan se at det blir aktuelt. Det er litt annerledes i noen fjellelver jeg trakterer i løpet av sommerhalvåret.

 

Uka før St. Hans er det Tisleia, og uka etter er det Rena. Gleder meg som en unge til de to siste ukene i juni!  ;D ;D ;D

 

Skal til Rena på samme tiden som deg, så jeg håper vi møtes der. Det hadde vert morro :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

Skal til Rena på samme tiden som deg, så jeg håper vi møtes der. Det hadde vert morro :D :D

 

Hvis det da ikke viser seg at vi er asosiale autister alle sammen, som bare blir sittende å sture i mangel på et tastatur.  ;D ;D

Det kan jeg låve deg at vi andre iallefall ikke er....Og skulle det vise seg at du er det, så skal vi nok få deg med vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal til Rena på samme tiden som deg, så jeg håper vi møtes der. Det hadde vert morro :D :D

 

Hvis det da ikke viser seg at vi er asosiale autister alle sammen, som bare blir sittende å sture i mangel på et tastatur.  ;D ;D

Jeg ler mye av innlegga dine JB...... ;D  Men....vi kan vel alltids ta med pc'n..her inne glir det godt synes jeg.  Og enkelte har truffet bedre med smurninga enn andre.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fant noe for medlemene i Halfords fanklubb, det er også litt å lære for for folk som tror at Loop fant opp storspolen hehe.

 

http://clarksclassicflyrodforum.yuku.com/topic/8561/t/Frederic-M-Halford-s-Reel-Recommendations-of-1913.html

 

Ps. Skal ha en sånn snelle!

 

Må jo være perfekt for cane stanga di, Øystein :) :)

Kjøper en sånn selv, den dagen Thomas har laget stanga mi.........om et par år......

 

Kombinasjonen splitcane og gammel klassisk snelle, må jo være som skapt for en tørrfluepurist.

Bare tenk på den grusomme tanken på nymfefiske (beklager bruken av det ordet ;D ;D) med slikt utstyr.......uææhh...jeg får frysninger og blir uvel ;D ;D

Splitcane og klassiske sneller=TØRRFLUEUTSTYR ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Det er en perfekt snelle til splittcane ja, men utrolig vanskelig å få tak i og dersom jeg noen gang finner en så komer det til å bli usansynelig dyrt :-\, må man så må man hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja, ja, her har vi gutta som går baklengs inn i framtida. ;D  Øystein og Terje, dere minner meg litt om Vangsgutane. :D :D

 

Baklengs du gitt ??? ??? ;D ;D

Skal vi se :rolleyes:, her er litt av mitt gadget:

Waterworks, Danielsson, Scott, Diamondback (får`n om noen dager ;D), Patagonia waders etc etc.................Baklengs inn i fremtiden ??? ??? å nei du gutt ;D ;D ;D

jeg ønsker bare å toppe det hele med å supplere med litt nostalgi, feeling og historisk sus, that`s it ;D ;D ;D

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jo jeg påstå at Hardysneller og splittcanestenger passer til langt fler enn bare inngrodde pultoster.....eeeh, purister! :)

Har sjøl 3 Marquis-sneller.....ikke så påkosta og skjeldne akkurat, men Hardy godt nok.........helt fine til nymfer er døm også!

I alt 6 splittcanestenger har jeg eid i mitt liv også, og jeg kan ikke på mitt bare liv huske at noen av dem var dedikert for en slags tørrfluepuristisk trangsynthet.........definnitivt ikke de to to-hånds fluestengene og den ene to-hånds spinnstanga ivertfall! :P

Etter god gammal splitt-og-hersk-ånd synes jeg også at Øystein virker mer gjennomført og ekte i sin puristtanke enn min gode og knusktørre venn Terje, som inntil for kort tid siden fnyste ut både Rappala og foraktfulle fnys mot den "hype'n" splittcanestenger var! ;D

 

Jørn, jeg har en Scott G i #3 på 7 fot.......teller det? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Ja, ja, her har vi gutta som går baklengs inn i framtida. ;D  Øystein og Terje, dere minner meg litt om Vangsgutane. :D :D

 

Jeg har alt om er nytt dyrt og fansy, nå prøver jeg å kjøpe alt som er gammelt og dyrt og lekkert ;).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå vil jo jeg påstå at Hardysneller og splittcanestenger passer til langt fler enn bare inngrodde pultoster.....eeeh, purister! :)

Har sjøl 3 Marquis-sneller.....ikke så påkosta og skjeldne akkurat, men Hardy godt nok.........helt fine til nymfer er døm også!

I alt 6 splittcanestenger har jeg eid i mitt liv også, og jeg kan ikke på mitt bare liv huske at noen av dem var dedikert for en slags tørrfluepuristisk trangsynthet.........definnitivt ikke de to to-hånds fluestengene og den ene to-hånds spinnstanga ivertfall! :P

Etter god gammal splitt-og-hersk-ånd synes jeg også at Øystein virker mer gjennomført og ekte i sin puristtanke enn min gode og knusktørre venn Terje, som inntil for kort tid siden fnyste ut både Rappala og foraktfulle fnys mot den "hype'n" splittcanestenger var! ;D

 

Jørn, jeg har en Scott G i #3 på 7 fot.......teller det? :)  

 

Fisker ikke du egentlig bare tørt a, Tore ??? ??? ;D ;D ;D ;D

KVERULANT ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Tore...og du som har vært et forbilde og ..ja nær sagt..en farsfigur for meg helt siden du dukka opp her på Fluefiskesiden.no.  Og så viser det seg at du er av den typen som ikke skyr noe middel for å få kroka en stakkars fiskepinne....hmmmmmm... ??? ??? ???  Miljøbevisst trodde jeg du var også, og så viser det seg at du omgås bly på et særdeles tvilsomt sett.  Men jeg kan jo alltids håpe på at du bare køddær.

 

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere Halford-disipler altså......med deres så nyanserte syn på hva nymfefiske er, at alt som heter nymfer liksom bare er rosa og stappfullt av bly, skal rett ned på bånn, og skal brukes for på død og liv liksom måtte ta fisk hele tia i et slags jag og mas som ikke ligner "ekte fluefiske"......?......er det eneste trøsta dere har når dere står der å kaster 50-70-100 kast på en eneste fisk i et helsprøtt forsøk på å liksom tvinge stakkar'n til å ta ivertfall en av de ti fluene dere bytter underveis......bare fordi at dere liksom er så rolige og ikke maser så mye....? :P

Dere burde i alle fall bli flinkere til å skjule sutringa da vinden og været setter en stopper for klekkingene eller fisken ikke tar etter kast nr 100! :rolleyes:

Toppen av bånn nås så etter alt det der, med å koble alt som heter nymfefiske sammen med at det er fordi nymfefiskera liksom ikke tåler å ikke få fisk.......HÆÆÆ....?....., å joa, så kort går det ann å væra for en purist, fisker ikke med skyggelapper for ingenting! :o;D

 

Åsså lager dere klubb da.....et sted dere kan bytte glansbilder og kan utveksle himmel-løftende ku-sleik en ekte Halford-stut værdig for å sleike værandre opp mot det sol-lyset dere har skapt sjøl, og som kun er en illusjon av det aller fineste glansbildet som det ville blitt sett igjennom et stangrør med høl i begge ender............ÆRE VÆRE HALFORD ropes det i kor men det høres dempa bjelleklang bak tweed-gylfen! :D

Joa....hill deg Halford, din gamle nazi, sier jeg......hill deg til du blir blå i trynet.........disipla dine, som du helt sikkert hadde underkjent på flekken hele gjengen bare fordi døm ikke var kledd som deg (for ikke å snakke om alt anna), kan ikke true den statusen du så rått og hensynsløst jakta på med blodskutt blikk og teaterfakter en real nazi værdig gjennom livet alikavæl........det toget har gått! :P

 

Gusjelov for det, hvis ikke hadde vi sannsynligvis masjert rundt i takt og brun tweed med en risteboks tredd nedover hue så pulverskya sto alle samma!

Gusjelov også for folk som Skues og Sawyer, som førte den totale vitenskapen fram slik at den ble komplett, og fikk oss som er utstyrt med et 180 gradersyn til og få lov til å se døgnfluenes ca 363 dagers lange liv i elva før den klekker og dør som punktum finale i en full symfoni, mens nytt liv pumpes ut og sakte synker ned mot den av Halford bannlyste bunnen der dag 1 starter på ny! :)

 

Stort bedre er jeg ikke sjøl heller, mesteparten av tia er jeg like overflatisk som mange andre i bølingen, men å klatre opp på en vaklevorn pidestall i grådig iver etter mest mulig sollys samtidig som jeg mer enn overvillig skygger for andre og alt annet.......nei det vil jeg ikke, det blir FOR Halford'sk! :D

Dessuten er det mye morsommere å stå med begge beina godt planta på bakken, med et solid tak i et av pidestallbeina og riste det litt! ;D

Men......jeg er glad for at dere finnes, kjekt å ha noen purister med et totaltforvrengt speilbilde av seg sjøl og resten av værden å småærte når klokka bikker 4 om natta uten at Oline Lukkøye lokker fra sengehalmen! :)

(Og bare så det er sagt enda en gang, Øystein er nok den mest vaskekte puristen, han har da ikke Hardy-lyd bare i mobilen han da ivertfall! :P)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere disipler er noen raringer ; Her higer man etter å ta'n helt ut med fiskeutstyr fra 1800 tallet, mens selve symbolet på en tørrfluepurist, tweed-outfit'en, den forbigåes i stillhet  :o

Blir det ikke voldsom kulturkrasj å stille med stang/snelle fra tiden da hjulet ble funnet opp i kombinasjon med moderne gore-tex  ;D

En real sixpence burde i det minste vært obligatorisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...