Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ingen rykter om slippet av Tørrfluelandet 3 blant puristene? Begynner å lengte etter noen nye og gode fiskefilmer. Det såkalte novembersyndromet. Klarer meg faktisk med to-tre gode filmer en hel vinter. En god fluefiskefilm kan man se 30 ganger uten å bli lei, en jækla god en kan man se 30 ganger hver vinter. Pleier for øvrig å sovne i en forflyttings- eller stangmonteringssekvens da jeg som regel ser filmene midt på natta. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tørrfluepurist kan jeg nesten ikke sitte rolig med tanke på at Tørrfluelandet 3 nærmer seg med stormskritt.

Bare tanken skaper sitringer og forventninger langt inne i sjela, i denne akk stå triste tid for tørrfluepurister.

 

Er det noen der ute som vet om det kommer til å bli et release party i forbindelse med

Tørrfluelandet 3 eller kommer den ut på dvd uten et releasy party.

 

Bare lurer på saken.

 

 

Terje!

He-he . . . Ut ifra rykter jeg har hørt kan kan tørrfluepuristene ligge an til å få seg et skudd for baugen når denne filmen lanseres  ;D

Jeg er nemlig ikke overbevist om at det kun fiskes med tørt i denne utgaven  :o

Tittelen "Gi meg to march brown" vil jeg også tro skaper en viss angst blant puristene, selv om denne klassikeren også bindes som tørrflue !

Den som lever får se . . . Releasedato er 8. Nov  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Som Tørrfluepurist kan jeg nesten ikke sitte rolig med tanke på at Tørrfluelandet 3 nærmer seg med stormskritt.

Bare tanken skaper sitringer og forventninger langt inne i sjela, i denne akk stå triste tid for tørrfluepurister.

 

Er det noen der ute som vet om det kommer til å bli et release party i forbindelse med

Tørrfluelandet 3 eller kommer den ut på dvd uten et releasy party.

 

Bare lurer på saken.

 

 

Terje!

He-he . . . Ut ifra rykter jeg har hørt kan kan tørrfluepuristene ligge an til å få seg et skudd for baugen når denne filmen lanseres  ;D

Jeg er nemlig ikke overbevist om at det kun fiskes med tørt i denne utgaven  :o

Tittelen "Gi meg to march brown" vil jeg også tro skaper en viss angst blant puristene, selv om denne klassikeren også bindes som tørrflue !

Den som lever får se . . . Releasedato er 8. Nov  :D

 

Skremmede rykter, med tanke på at filmen heter Tørrfluelandet 3 ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja, ikke sant, Terje  ;D

Nå håper jeg bare at dere gutta isåfall ikke kjøper hele opplaget og brenner dem før vi andre får sikret oss et eksemplar  ;D  ;D  ;D

 

Vi må vel gå igjennom filmen med argusøyne først, så får vi se ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Tenkte jeg skulle komme ut med PITTELITT fakta om puristen vå :D.....Sikkert ikke så bra at nettop jeg gjør det, men det dere ikke vet om puristen er at han er MEGET utstyrfreak.  ;D ;D

Skal bli en fonøyelse å lese hva svar han rakkeren har på denne påstanden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det er vel ikke noe krav at man må være puristisk på utstyrsfronten? Håper du blander korta litt nå Henning, ellrs må jeg jo gjemme unna Simms-vesten min..... ;D 

 

Hehe, neida...Simmsvesten kan da bare gå men.......vist ikke får jeg trøbbel :D

Dette gjelder for det meste stenger............. ;D;):rolleyes: ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tenkte jeg skulle komme ut med PITTELITT fakta om puristen vå :D.....Sikkert ikke så bra at nettop jeg gjør det, men det dere ikke vet om puristen er at han er MEGET utstyrfreak.  ;D ;D

Skal bli en fonøyelse å lese hva svar han rakkeren har på denne påstanden :)

 

Utstyrsfreak, ja helt klart.  ;D ;D I den grad jeg har råd til å være det.....

To nye stenger (en ny og en brukt) på noen få dager er i overkant, men vi snakker om ultimate tørrfluestenger for pokker ;D ;D ;D.......

...forøvrig del finansiert ved salg av andre stenger :rolleyes: ::)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har du endelig fått kjøpt deg den Diamondback stanga nå Terje, den de beskrev på sin hjemmeside som den perfekte nymfestang ;D ;D ;D

 

Sven Erik

 

Du a gitt...... ;D

Nei det ble denne:

CTR864-4 4pc: Designed for downy light presentations of very small flies on small to medium size waters.

Legg merke til ordet "flies". Altså små fluer, ikke små blylodd. ;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig stille i foreninga for tiden. Rekrutteringen synes også å være elendig. Tror det må gjøres noen grep. Kontakt en merkevareekspert! Meg f.eks.  ;D Foreslår følgende:

 

Skift navn til: Hal's Anglers. Underskriften "A union of new dryfly..." kan være som før.

 

Tenk hvilke muligheter dette gir til å lage tøffe skjorter og emblemer som dere kan eksempelvis kan feste på ryggen av fiskevesten. Tøffe caps m.m. 

 

Dessuten marginaliserer dette grepet bekymringene for bjørn. Det blir verre å møte nærsynte og dyslektiske medlemmer av fiskegruppa til Bandidos  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det virker veldig stille i foreninga for tiden. Rekrutteringen synes også å være elendig. Tror det må gjøres noen grep. Kontakt en merkevareekspert! Meg f.eks.  ;D Foreslår følgende:

 

Skift navn til: Hal's Anglers. Underskriften "A union of new dryfly..." kan være som før.

 

Tenk hvilke muligheter dette gir til å lage tøffe skjorter og emblemer som dere kan eksempelvis kan feste på ryggen av fiskevesten. Tøffe caps m.m. 

 

Dessuten marginaliserer dette grepet bekymringene for bjørn. Det blir verre å møte nærsynte og dyslektiske medlemmer av fiskegruppa til Bandidos  ;) 

 

Stille ??? ???

Er da liv i denna tråden fra tid til annen, i motsetning til FFEO sin tråd. De har vel gått under vann............ ;D ;D ;D

Vi skifter ikke noe navn nei..........

 

Sitat JB fra en annen tråd: (skriver`n her for ikke å kødde til Tørrfluelandet 3 tråden)

Det er fortsatt ikke utsolgt. Lurer jammen på om vi ikke følger USA, og ser en dalende interesse for fluefiske etter en hype som har vart noen år. Og skal vi være helt ærlige så er det Rapala som ruler når den drar seg ned mot brekket og blir stående noen sekunder å stange i strømmen. Det gir fangster det

 

Trudde du hadde sett den skremmende trenden for lengst jeg, Jørn. ;D ;D

Tørrfluelandet 3 handler jo i bunn og grunn om fluefiske sånn det er ment, mens her på forumet kryr det jo av FFEOère og andre slukfiskere :o :o :o;D ;D ;D ;D ;D som sikkert bare går å venter på at "SLUKFISKELANDET 1" eller "KULEHODELANDET 1" eller "JULETREGLITTERLANDET 1" skal ha Norgespremiere. Da skal du se salen fyller seg opp da..............blir nok den nye hypen det skal du se...........grøss og gru...... :o :o :o :o........å så gjemmer døm seg bak fluestenger i tillegg.........det er til å grine av....... ;D ;D ;D ;D

 

Fytte katta som jeg gleder meg til å se TØRRFLUELANDET 3..................

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant psykologisk studie dette. Her ser vi at Tørrfluepuristen ikke skriver til meg og ikke til deg, men for seg selv. Han prøver innstendig å overbevise sitt eget jeg om at tørrfluefiske er det eneste rette, mens Rapala-spasmene river i hele kroppen. Akkurat nå tenker jeg han står med hodet inne i et skap eller nede i en skuff og leter etter noen gamle wobblere, mens gliset brer seg om munnen. " My prescious!" Puristen har vært pur eller skal vi si nykter lenge, men nå er det nok like før han sprekker. ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Interessant psykologisk studie dette. Her ser vi at Tørrfluepuristen ikke skriver til meg og ikke til deg, men for seg selv. Han prøver innstendig å overbevise sitt eget jeg om at tørrfluefiske er det eneste rette, mens Rapala-spasmene river i hele kroppen. Akkurat nå tenker jeg han står med hodet inne i et skap eller nede i en skuff og leter etter noen gamle wobblere, mens gliset brer seg om munnen. " My prescious!" Puristen har vært pur eller skal vi si nykter lenge, men nå er det nok like før han sprekker. ;D ;D

 

Sprekker, ja jøss ;D ;D ;D

Når du sier at jeg "ikke skriver til meg og ikke til deg" så kan det ha en sammenheng med at jeg har hatt eksamen i dag og gamle Sigmund Freud

var en del av oppgava...........jeg`et, superego, psykoanalysen og hele den pakka ;D ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Hihi, tenkte jeg skulle bidra litt i denne tråden med noen gamle sitater fra glommaguiden ved gamle fiskerapporter jeg fant mens jeg kikket gjennom gamle rapporter i dag..  ;D ;D

Hentet fra: http://www.glommaguiden.com/fiskerapporter/fiskerapporter_2002.htm

 

Navn: John Terje Refsahl

Elv: Glomma

Dato: 26.10.02

Fiskerapport

 

Tok en tur til Glomma nedenfor Strandfossen på Lørdag. Ankom elva ca 15.00. Hadde ikke regnet med vakaktivitet, men mildværet gjorde sitt til at det klekket noen fjærmygg og noen steinfluer. Det var faktisk også noe vakaktivitet, og da spesiellt inne i noen viker nedenfor demningen. Fisket stort sett med palmermygg og superpuppa. Fikk en harr på ca 500 gram og hadde flere etter flua, både tørt og druknet. Ikke værst til å være i slutten av oktober. Terje Refsahl!

 

 

Navn: John Terje Refsahl

Elv: Glomma

Dato: 08.03.02

Fiskerapport

 

Fredag 08.03.02 tok jeg min første tur med fluestanga i glomma. Prøvde meg nedenfor strandfossen. Det var relativt vindstille når jeg dro og litt sol. Etter å ha vasset i snø til knea, i 25 minutter kom jeg ned til elva. Vanskelige forhold da isen fortsatt lå noe langt ut i elva sett fra land.

 

Som forventet var det ikke noe vak å se, men jeg benyttet anledningen til å teste ut flyteevnen til noen nye fluer jeg har laget i løpet av vinteren. Disse fungerte iallefall meget bra. Dunka også noen streamere uten resultat. Allikevle godt å være igang igjen.

 

Minuset var at jeg dro på meg en kraftig forkjølelse som slo ut i full blomst dagen etter.

 

Nå venter jeg til månedsskiftet for å begynne tørrfluefiske.

 

Terje!

 

Hmm, noen som må skifte navn??  ;D ;D ;D ;D

Sorry, kunne ikke dy meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...