Gå til innhold

Vakkert...


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Måtte bare vise frem et sted vi havnet borti på rundreisen i sommer. Kom tilfeldigvis over dette naustet, ved utløpet av ei elv. Leide det av bonden for en billig peng. Var såppas at jeg nesten ikke greide å fiske, selv om aura vaka konstant. Ble bare sittende å humre over utsikten. Fikk etterhvert rigget markraja til Damen. Spurte om hun ville ha pølser eller ørret på bålet. "Ha-ha, selvfølgelig ørret", var svaret. -Hent da! Og det var faktisk bare å hente!! Hun fikk på hvert eneste kast!! Feit og fin steike-aure på 3-4 hkt. Mulig ryktene om elva, at det bare var denne størrelsen der, er sanne, men dog... Alle andre enn "hardcore" rekordfisk-jaktende fluefiskere ville betegne dette som himmelen... Ikke for det, det var også litt festlig å kunne få så mye på flua også. Tok seff bare opp til maten, der og da! Greide desverre ikke å få tatt bilder som virkelig viser dette stedet.

post-39-13949845121135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiachn:

Bare å sende PM, hvis det blir aktuelt. Har tlf. til bonden, etc. Er visst også planer om å ordne opp i div. grunneier-problemer, og få igang skikkelig kultivering i vannet/elva der. Fiskes visstnok m stormaska fortsatt. Etter bondens forklaring hadde elva vært full av stoor aure for noen få år siden. Ps: Hadde jeg ikke fikla m kamera, så skulle du ha sett ut mot vannet/fjorden, andre veien. Helt utrolig det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dryflyfool!

 

Dette var en meget vakker elv, og med idylliske omgivelser! For en opplevelse det er når en "oppdager" eller kommer til slike steder - da er det faktisk ganske enkelt å helt glemme fisket og bare sette seg ned i stille andakt og bare observere og suge til seg alle inntrykkene!

Herlig!!!!!!

 

Legger ved et bilde av en elv her oppe - "glemmer" ofte å fiske når jeg kommer hit!

post-176-13949845122654_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...