Gå til innhold

Discovery Channel


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

Typisk....

 

Dette er tidspunkt for fiskeprogrammene på Discovery i natt:

 

04.45 Ekstreme fisketurer: Havabbor

Dokumentarserie. I fortsettelsen av sine utfordringer besøker Henry Gilbey sørkysten av øya Jersey, på jakt etter den lynkjappe havabboren som holder til her.

 

05.10 Ekstreme fisketurer: Fluefiske

Naturdokumentarserie. Denne uken fisker Henry etter gjedde og karpe med flue, for å finne ut hvor anvendbar denne populære men uvanlige redskapen er i forhold til mer vanlige metoder.

 

05.35 Ekstreme fisketurer: Elver og rev rundt Plymouth

 

 

Det hele starter altså kvart på jævla fem..... Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe bra innimellom. Problemet er att det går i reprise hele tiden.

Heldigvis pause med Rex Hunt.

 

Takk og lov for det...Rex Hunt må vel være verdens 3. mest slitsomme menneske,kun slått av Ivar Hoff og Dan Børge Akerøe.

 

Nå glemte du visst Tande P...

 

Rol f j. F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var med kompisen min når han passa huset til tanta si på åfoss en gang. Har ikke mer enn fire kanaler hjemme så jeg øynet muligheten til å rule med en haug av kanaler ;D Endte med at jeg ble oppe til klokka 6 om morgen hver dag hele uka. Første dagen endte jeg med å våkne kl. 13 om ettermiddagen. Dag 2: våknet kl. 14. Dag 3: våknet kl. 15.45. Dag 4: våknet kl. 17.15. Og til slutt dag 5: våknet kl. 18!!!!! :o Snakk om å snu døgnet på hue, legge seg kl 6 og våkne kl 18 ;D

 

Men det var vel egentli fiskeprogrammene på Discovery Channel jeg skulle si litt om. Fiskeprogrammene som gikk den uka var Rex Hunt`s Fishing Adventures og Jungelfever eller no sånt. Det jeg tror het Jungelfever var egentlig veldig rått selv om programstjerna fisket med forskjellige "tackles and lures", gud forby. Han dro langt inn i flere forskjellige jungeler med guide, ofte tok reisen til fiskestedet mange dager i små elvebåter. Han jakta på de sykeste fiskene i verden! Blant annet kan jeg jo for eksempel nevne at guiden på en av turene sa at han måtte agne en diger haikrok med råtnende sau for så å vente og se om han var så heldig å få fisken til å ta på natta. Disse fiskene han jakta på var fisk som aldri var tatt på sportsfiskeutstyr før. Programlederen fikk denne fisken til slutt og det var søren meg et beist av en fisk! Den veide 120kg og hadde en kjeft du kunne nærmest gått og lagt deg i (men vil på det sterkeste fraråde dette ;D). Fiskeren måtte slite i 2,5 timer og når den slutt kom inn til land var det så vidt han klarte å skyve fisken opp på søla. Du undrer kanskje på hvordan han klarte å få opp en fisk på 120kg med sportsfiskeutstyr, men d skal sies at han brukte havfiskestang og diger havfiskesnelle med pianotråd på.

 

En annen gang fisket han etter en fisk som var blitt observert å fått tak i en vannbøffel og slukt den hel + en av de inføtte mennene hadde en gang vært nede ved vannkanten med en av sønnene sine, og mens far satt på land og slappa av ble den badende sønnen dratt ut på dypet og slukt levende av denne fisken :o :o Den infødte mannen gråt da han fortalte d, så virka faktisk som om dette var sant. Programlederen fikk fiskearten til slutt og dette var virkelig et beist, men var ikke denne fisken som hadde spist både det ene og det andre. Men man så at om hadde fisken vært større er dette ingen umulighet. 

 

Edit: tyrkkleif  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ser på fiske program på discovery jeg også ;D... morsomt og se på men det er synd at de begynner så tidig... :'( I ukedagen går fiskeprogrammene kl ca 08 30 og 09 30 men da er det jo skole :'( så det er enten når en har fri eller ferie at jeg se på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...