Gå til innhold

Beste snelle, #5?


Lars_

Anbefalte innlegg

Loop Trad dry fly. Eneste minus er at bremsen løsner og så liker jeg litt lyd. I år skal jeg kjøpe meg den snella jeg finner med størst spole og mest lyd. Noen forslag?

 

Utraslyden på Dryfly er en av de deiligste jeg vet om!!  :D

Bremsen løsner??? Det har jeg aldri opplevd. Jeg har brukt Trad sneller siden '89. Har du mistet den lille O-ringen som holder skruen på plass kanskje? Uansett fikser de det for deg, kostnadsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det skal jeg sjekke, selv om jeg bestemt mener alle delene er der. Det er ikke sånn at den løsner med en gang heller. Etter ca 25 kast begynner den å skru seg opp. Men takk for tipset. (Jeg trodde faktisk det var en skru som manglet første gang jeg skulle bruke den. Der var jo ingen lyd ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, gutter! Loop Dryfly har verdens vakreste utraslyd  :)

 

 

Kan dere være så snill å ikke skrive akkurat dette flere ganger?

Det blir litt sårt for meg da jeg kom i skade for å selge Dryflyèn min et par år siden  :'(  Savner den ja...

 

Jeg får trøste meg litt med at Gim River og Philbrook/Antique snellene mine fra Ingvar Nilsson også lager lyd  ;)

Har noen sett DVDèn med Lars-Åke Olsson (Flugfiske i rennande vatten) så vet derre hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ordentlig fin gammel Hardy i 5/6 (med litt semi-storspole) som jeg i farten ikke husker navnet på med en aldeles vakker gåsehudfin lyd. Den er dessverrre på det nærmeste pensjonert nå.

 

Når det gjelder "beste snelle #5" så har jeg en Danielsson LW 4-7 og en FW 2-6 og begge er på min "beste" liste.

 

Så har jeg altid hatt sansen for Bauer M snellene (M1), og dagens heter vel MacKenzie SuperLite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Enig, gutter! Loop Dryfly har verdens vakreste utraslyd  :)

 

Kan dere være så snill å ikke skrive akkurat dette flere ganger?

Det blir litt sårt for meg da jeg kom i skade for å selge Dryflyèn min et par år siden  :'(  Savner den ja...

 

Det er bare ei snelle som lager like fin lyd som Dryfly'n,

men jeg sier ikke hvilket merke det er party0038.gif

 

 

post-0-13949853403937_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, gutter! Loop Dryfly har verdens vakreste utraslyd  :)

 

Kan dere være så snill å ikke skrive akkurat dette flere ganger?

Det blir litt sårt for meg da jeg kom i skade for å selge Dryflyèn min et par år siden  :'(  Savner den ja...

 

Det er bare ei snelle som lager like fin lyd som Dryfly'n,

men jeg sier ikke hvilket merke det er party0038.gif

 

 

 

 

lol. nå er jeg ingen rakettingeniør, men er rimelig sikker på at du taler loops sak nok en gang, noe også bildet lett avslører. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop (gamle) / Danielsson Dry Fly er jo fin, men kanskje litt for lite robust for uvørne fiskere som meg :D. Migden har alikevel overlevd stor ørret og noe laks gjennom 5 sesonger, så kanskje?

 

Selv om det er på mote med diskbrems så trenges det bare klikkbrems / overløps brems i denne klassen, i alle fall til ørret. Da er det mye fine tradisjonelle Hardy og Orvis CFO som holder et halvt eller helt fiskeliv (i alle fall med reserve klikkhaker) :-*

 

Til større laks liker jeg alikevel litt mer brems på en #5, og da går jeg for Hardy MLA eller orvis Vortex. Begge disse tåler en del mer enn billig-dritt som f.eks. Charlton  :D. Mye annet fint som eks ULA/Lamson, men disse ville jeg bare stolt på noen få av mine fiskeår. Dersom beste betyr "til å stole på" så er det egentlig bare sneller uten lukket bremsesystem å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...