Gå til innhold

Waterworks ULA Force


Lars_

Anbefalte innlegg

jeg digger mine  :D

 

Super jevn brems å lett vekt. absolutt eneste velikeholdet du trenger er å skylle snella i ferskvann etter bruk i sjøen.

 

Super snelle som jeg anbefaler på det varmeste!

 

Trodde den var saltbestandig??? Jeg skyller ikke min :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg digger mine  :D

 

Super jevn brems å lett vekt. absolutt eneste velikeholdet du trenger er å skylle snella i ferskvann etter bruk i sjøen.

 

Super snelle som jeg anbefaler på det varmeste!

 

Trodde den var saltbestandig??? Jeg skyller ikke min :-[

 

Den er saltvannsbestandig....ikke noe stort poeng å skylle den etter sø-tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg digger mine  :D

 

Super jevn brems å lett vekt. absolutt eneste velikeholdet du trenger er å skylle snella i ferskvann etter bruk i sjøen.

 

Super snelle som jeg anbefaler på det varmeste!

 

Trodde den var saltbestandig??? Jeg skyller ikke min :-[

 

Den er saltvannsbestandig....ikke noe stort poeng å skylle den etter sø-tur

 

 

http://www.waterworks-lamson.com/pdf/care.pdf

 

Ingen sneller er 100% saltvannsbestandige og vil en sikre seg at snella lever så lenge så mulig, er det også viktig med et minimum av Riktig vedlikehold

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en ULA P (Purist). Den har som sagt ingen justerbar brems, men bare denne tappen som hindrer backlash (staves?) ved utras.

Snella er helt utrolig lett og uteseende er jo rått, spør du meg. Kjøpte min fra USA, så prisen ble heller ikke så ille :)

Har den på en 3'er-stang, og kjøring av stor fisk er helt syyykt med en slik snelle. Bruker hånda, fingrene til å bremse, noe som gir maksimal følelse med fiskens bevegelse. Utrolig gøy, men om man skal ha snella på en #5 - #6- stang, ville jeg kanskje valgt Force utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ULA Purist, er for det litt lettere fiske, ca. #3, mens ULA Force er litt mere "allround", ca. #4-6?

 

Forskjellen er som sagt justerbar brems. Bruker ULA Force til #2-stanga selv og ser ikke noe problemer med det. Fordelen med ULA Force er at du f.eks kan kjøpe deg en ULA Force 2x og en 3x og så kan du kjøpe en 2-spole, samt en 3-spole - så har du dekket opp alle klasser fra ca #2-8. Du kan nemlig bruke både 2 og 2x spole på den minste modellen, samt både 3 og 3x på den største modellen.

 

http://www.waterworks-lamson.com/force.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ULA Purist, er for det litt lettere fiske, ca. #3, mens ULA Force er litt mere "allround", ca. #4-6?

 

Forskjellen er som sagt justerbar brems. Bruker ULA Force til #2-stanga selv og ser ikke noe problemer med det. Fordelen med ULA Force er at du f.eks kan kjøpe deg en ULA Force 2x og en 3x og så kan du kjøpe en 2-spole, samt en 3-spole - så har du dekket opp alle klasser fra ca #2-8. Du kan nemlig bruke både 2 og 2x spole på den minste modellen, samt både 3 og 3x på den største modellen.

 

http://www.waterworks-lamson.com/force.html

 

Takk for svar (fra alle)..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har surfet litt rundt nå og sett på denne snella, (Force F2 og F2x).

Men en ting jeg ikke blir klok på er hvor mye de to veier.. Det står litt forskjellig rundt omkring :P

 

Så er det noen som vet dette?

Er det sånn at med snelle og spole veier Force F2, 92 g. og Force F2x, 99 gr?

 

Noen som kan bekrefte dette?   :)   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg digger mine  :D

 

Super jevn brems å lett vekt. absolutt eneste velikeholdet du trenger er å skylle snella i ferskvann etter bruk i sjøen.

 

Super snelle som jeg anbefaler på det varmeste!

 

Trodde den var saltbestandig??? Jeg skyller ikke min :-[

 

Den er helt saltvanns bestandig , men det er ingenting som har vondt av litt ferskvann fra tid til annen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har surfet litt rundt nå og sett på denne snella, (Force F2 og F2x).

Men en ting jeg ikke blir klok på er hvor mye de to veier.. Det står litt forskjellig rundt omkring :P

 

Så er det noen som vet dette?

Er det sånn at med snelle og spole veier Force F2, 92 g. og Force F2x, 99 gr?

 

Noen som kan bekrefte dette?   :)   

 

Ja stemmer det  . F2x spolen er litt tyngre enn F2 spolen .

F2x spolen har samme max diameter som F2 men er litt dypere å rommer dermed  litt mer line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fra http://www.waterworks-lamson.com/norwegian/force.html :

 

Modell  Diameter  Bredde  Vekt  Klasse  Snøre  Kapasitet 

FORCE 2  825 mm  292 mm 92 gr  4,5  WF4  75 yds 20# 

FORCE 2X  825 mm  292 mm  92 gr  5,6  WF6  100 yds 20# 

FORCE 3  889 mm  317 mm  105 gr  5,6,7  WF7  100 yds 20# 

FORCE 3X  889 mm  317 mm  111 gr  7,8  WF8  150 yds 20# 

 

 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Leser på flue.no, at ULA Force F2 veier 224 gram!!?

 

Det er vel rungende feil?

 

Er nok det, men de har bommet litt med bildet også siden det er en Force Saltwater/Spey-snelle og de har en vekt på rundt 224 gram  :-\

 

Vi fikser dette i nåverende øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 5 år senere...
×
×
  • Opprett ny...