Gå til innhold

karlovka og litza


Ruffen

Anbefalte innlegg

noen som har vært på kola og fisket i litza og karlovka?

skal dit uke 30 hadde vært fint med noen giftige "tips" fy fa### som jeg gleder meg

begynner å bli bra lei av den ###### vinteren nå men det nærmer seg med stormskritt nå "steinfluer i mars" får  det til å dirre i boggien nå kjenner jeg

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset flyalf god kaffe er en av grunnbasene her i livet slik som oxygen-vann-mat og snus.  ;) bruker du store pupper ? har hørt at grønne skal være bra. hva med døgnfluer? gjore dere noen erfaringer utenom det vanlige med de? skal til big trout karlovka og mystic litza, noen spesielle plasser som merket seg ut? mygg får være mygg det er det verd (håper jeg)hva kan jeg vente meg? er det like bra som folk sier? har forventninger som en unge før julaften  ;D er noen spesielle ting jeg bør tenke på/ha med meg?(er ikke helt fersk selv om det høres slik ut) prøver bare å forberede med best mulig til min livs opplevelse (forhåpentligvis) har fisket litt i finnmark tror det er ganske likt.

takker og bukker for alle som gidder å skrive en linje eller to  ;D ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Big Trout Karlovka og Mystic Litza  i uke 30 er det vel B gruppa.

Se link

 

http://www.kharlovka.com/trout_fishing.html

 

Var i Big Trout Kharlovka uke 32 i 2004, skulle gjerne vært der en tur igjen  ;D

Har 3 turer til Kharlovka og Litza 2001, 04 og 05, uke 32 alle gangene.

Her er dagbøker fra tidligere turer til elvene.

 

http://www.ecofilm.se/tundra_web/index.htm

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen...

Har aldri vært på big trout, men derimot mystic i 2006. det er en KANONPLASS!!! ;D ;D kanskje det beste strekket i Litza sammen med Running pool...Ta med deg samme fluene du bruker i Finnmark + STORE vårfluer og noen buggy madam X. Det du skal på nå er kanskje det kuleste fiskeeventyr du kan få! SÅ DU GJØR RETT I Å GLEDE DEG ;D.

Har masse bilder fra Mystic som kan sendes på mail hvis det er ønskelig?

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset flyalf god kaffe er en av grunnbasene her i livet slik som oxygen-vann-mat og snus.  ;) bruker du store pupper ? har hørt at grønne skal være bra. hva med døgnfluer? gjore dere noen erfaringer utenom det vanlige med de? skal til big trout karlovka og mystic litza, noen spesielle plasser som merket seg ut? mygg får være mygg det er det verd (håper jeg)hva kan jeg vente meg? er det like bra som folk sier? har forventninger som en unge før julaften  ;D er noen spesielle ting jeg bør tenke på/ha med meg?(er ikke helt fersk selv om det høres slik ut) prøver bare å forberede med best mulig til min livs opplevelse (forhåpentligvis) har fisket litt i finnmark tror det er ganske likt.

takker og bukker for alle som gidder å skrive en linje eller to  ;D ;D 

 

Kola er sinnsykt bra, og jeg synes det er passe vanskelig fiske. Noen har urealistisk forventninger til det å hive uti noe og øse på land fisk. Slik er det hedigvis ikke, men det er svært stor tetthet på mega ørreter (slik det kunne ha vært i deler av Norge dersom vi hadde tatt vare på bestandene).

 

Mine vårflue pupper er i str 10 - 14 i kola farger. Har prøvd mindre også, men synes ikke de fisket like godt.  Jeg fisker de dead drift så lenge de flyter, og svømmende når de synker. Men nesten all min fisk er tatt på tørrt uansett forhold :).

 

Jeg har ikke vært de tidligste ukene, og har hatt begrenset med døgnfluer. Jeg har ikke inntrykk av at fisken er veldig nøye på flua, men heller på presentasjon. Heldigvis en det plasser med vanskelige småstrømmer som gjør presentasjon vanskelig. Ellers er jo døgnfluer ikke så spennende da :-*, og heller ikke så vansklig som noe av det vårflue fisket jeg har opplevd der.

 

Enig med hagen, tenk på det som en Finnmark tur, og du må derfor ha med tropetøy og noe tre-sesongs klær. Husk på å ta med nok fortomsmateriale, og kraftig nok. Du bør ha en del rundt 0,25 - 0,28 på grunn av at ørreten hele tiden går med fortom ned mot store steiner. Spiss er vanligvis utslitt etter en fisk.

 

Mystic er en kanon plass, og plassene er svært lett tilgjengelige og nær campen. Neste camp ovenfor holder i grunnen like stor fisk, men her er plassene litt mer kronglete og man må gå litt lengre (heter ikke Bush uten grunn). Vann nedenfor og ovenfor ville ikke jeg bruke tid på, muligens med unntak av strømmen midt nede på vannet nedenfor. Hovedregel er at uttos bestandig fisker bedre enn innos, med noen få unntak hvor det ser ut som vannstrømmer presser sammen/opp vårflue pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Til dere som skal til Kola, er itte misunnelig je *plystre* ;)

 

Et bilde fra Running pool Litza.

[attachimg=#]

flott bilde, har du vært der ?

 

Jepp ;):);) sjekk http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5883.0 fra turen.

å fy fa..... for noen bilder. Flott tråd. Håper jeg er like heldig med fiske  :)

Må prøve å ikke tenke på det hele tiden. ???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som gleder oss ;D Reiser opp i uke 33.

 

det nærmer seg sakte men sikkert fly banditt ;D skal du på samme sted som meg?

vi får nok litt å prate om etter dette hvis vi treffes i innlandet  ;);D

 

Reiser til Kharlovka - "Oset" og Litza - "First Knee".

mystick litza og dream pol kharlovka her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som gleder oss ;D Reiser opp i uke 33.

 

det nærmer seg sakte men sikkert fly banditt ;D skal du på samme sted som meg?

vi får nok litt å prate om etter dette hvis vi treffes i innlandet  ;);D

 

Reiser til Kharlovka - "Oset" og Litza - "First Knee".

rettelse: mystic litza og big trout kharlovka ikke dream pol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystic Litza og Oset Kharlovka, uke 35. Blir gildt!

 

Helmer, takk for sist. Tror jeg snakka med deg om Kola på TFL3-releasen. Selvfølgelig rota bort kortet, men fant hjemmesiden deres og har sett videosnuttene. Gode greier!

 

Ørret > Røye  ;)

 

Stemmer det, takk for sist !  Jeg ønske dere god tur, og skitt fiske.

Du får ta noen store ørreter, så skal heller jeg sørge for stoore røyer  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...