Gå til innhold

Flyttet: Sponset


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

Det måtte skje før eller siden. Rune jobber for Nordic, og andre her inne er sponset av andre merker. En og annen konflikt MÅTTE dukke opp. Rune har mestret dette utrolig bra i flere år nå, men denne gangen sprakk det altså. Og vi ble påminnet om at denne siden er deres, og ikke vår  ;).

 

Personlig så prøver jeg i det lengste å unngå å snakke negativt om produkter jeg ikke liker, og heller fokusere på å rose de jeg liker. Det hender det glipper, men ikke så ofte som før (tror jeg). Jeg tror det kan være en grei holdning å ha, da stanga du "hater" er favorittstanga til veldig mange.

 

Så spør du deg: "Skal jeg ikke få lov til å si min mening om et produkt?"

Hver og en får skrive akkurat det han/hun ønsker. I tidligere år var jeg "flink" til å kritisere ting jeg ikke likte. Men etter å ha møtt menneskene bak produktene, hørt deres tanker og ideer osv. så skjønte jeg at jeg kritiserte på feil premisser. Som Sven Kalmar sier "det finnes ikke dårlige stenger! Utfordrende, ja men ikke dårlige."  :D

 

Det har blitt luftet før, og det bør kanskje adresseres igjen dette med sponsing. Det er lettere å vite hvordan man skal tolke et innlegg hvis man vet hvor forfatteren "står". Det bør kanskje være en del av signaturen, slik som Team Vammen gjør. Som sagt har dette gått veldig greit hittil, men jeg synes dette eksempelet viser at det er på høy tid at vi får ryddet litt opp. Når ressurspersoner av de sjeldne som SVN blir slettet, da er det noe som ikke stemmer  ;).

 

Må selv innrømme at jeg er sponset i "hue og ræ**a", og at jeg også har utnyttet meg litt av de løse reglene her inne på Norges beste fluefiskeforum. Jeg er sikker på at andre har gjort det samme. Og hvis man har en sponsor i signaturen så holder man kanskje litt igjen når det gjelder kritikk av andre merker  ;). Så for ordens skyld vil jeg nå liste opp mine sponsorer i signaturen, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

 

Så for å vri det tilbake til tema: Man kan mene hva man vil om Nordic Outdoor/Aktiv Fritid, men det er ingen andre som har bidratt så mye på utstyrsfronten i Norge. Snekker'n et co. (les: og frue  ;D) har drevet profesjonelt og godt gjennom bransjens "ups and downs" i mange, mange år. De har holdt oss oppdatert på hva som skjer på utstyrsfronten hele veien. Og det var alltid et høydepunkt da den tjukke og fargerike katalogen dumpet ned i postkassa år etter år. Med det omfanget og ryktet de har i markedet, og den erfaringen de har på produktsiden så har jeg ingen bekymringer når det gjelder Guideline sin kvalitetssikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig som vanlig Tmags :)

 

Jeg er på ingen måte sponset, men jobber på Kleven Jakt & Fiske AS i Hammerfest.

I tillegg tillegg til å være en frittstående butikk selger vi også engros.

Da har en mulighet til å ta inn hva man måtte ønske, og får selvfølgelig testet mye forskjellig utstyr.

Dette ser jeg kun som positivt og kunne dele med øvrige forumbrukere.

Likeså når noen med merketilknytning svarer ryddig på andres spørsmål som deres utstyr.

Det jeg reagerer på er snikreklame. Dvs. at noen på liv å død skal nevne "sitt" evt. sponsormerke i nær sagt alle sammenhenger, selv om det måtte være aldri så "off topic". (Det er noen slike her også).

 

Jeg synes at forumansvarlige har opptrådt meget proft her siden forumets spede barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig som vanlig Tmags :)

 

Jeg er på ingen måte sponset, men jobber på Kleven Jakt & Fiske AS i Hammerfest.

I tillegg tillegg til å være en frittstående butikk selger vi også engros.

Da har en mulighet til å ta inn hva man måtte ønske, og får selvfølgelig testet mye forskjellig utstyr.

Dette ser jeg kun som positivt og kunne dele med øvrige forumbrukere.

Likeså når noen med merketilknytning svarer ryddig på andres spørsmål som deres utstyr.

Det jeg reagerer på er snikreklame. Dvs. at noen på liv å død skal nevne "sitt" evt. sponsormerke i nær sagt alle sammenhenger, selv om det måtte være aldri så "off topic". (Det er noen slike her også).

 

Jeg synes at forumansvarlige har opptrådt meget proft her siden forumets spede barndom.

 

snikreklame, ja, det er noe svineri >:( . det har dukket opp mye av det i det siste, og fremstøtene blir bare frekkere og frekkere - med merkenavn og produktbilder utilslørt. enhver anledning blir mer eller mindre snedig(?) brukt til å vinkle inn sine sponsorer på en oppskrytende måte. utrolig at voksne folk oppfører seg på en sånn måte!

 

resurspersoner sine betraktninger er alltid velkomne, såfremt de opptrer med integritet (dvs i tråd med administratorenes rettningslinjer, så at "Hver og en får skrive akkurat det han/hun ønsker", er vel ikke helt riktig). synes at adm stort sett klarer å rydde opp, men glipper vil alltid oppstå. men de har ikke en enkel jobb heller. fluefiskenorge er snever, og man vil vel i det lengste unngå å tråkke sterke aktører på tærna.

 

som en enkel bruker så er det vel ikke mye jeg kan gjøre, annet enn å i ny og ne slenge med leppa når jeg går lei av den stadig tilbakevendende snikreklamen. dessuten lar jeg være å lese disse 'snikselgernes' innlegg og jeg kjøper iaf ikke de produkter de reklamerer for.

 

nb! dette er ikke ment for å 'ta parti' i 'SVN-saken', siden jeg ikke ikke vet hva den dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder

Er innmom forumet 10 ganger om dagen og vinagunner sine meninger stemmer overhodet ikke. Snikreklame og massiv propaganda er bare tull og tøys.

 

Syns de som er sponset oppfører seg fint og ikke glem at de som er sponset faktisk er mere involvert i bransjen og naturlignok vil diskusjoner komme frem. Personer som SVN samt flere her inne som har tilknytning til bransjen sitter inne med erfaring som andre ikke har. Og det er jo en stor fordel for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte skje før eller siden. Rune jobber for Nordic, og andre her inne er sponset av andre merker. En og annen konflikt MÅTTE dukke opp. Rune har mestret dette utrolig bra i flere år nå, men denne gangen sprakk det altså. Og vi ble påminnet om at denne siden er deres, og ikke vår  ;).

 

Personlig så prøver jeg i det lengste å unngå å snakke negativt om produkter jeg ikke liker, og heller fokusere på å rose de jeg liker. Det hender det glipper, men ikke så ofte som før (tror jeg). Jeg tror det kan være en grei holdning å ha, da stanga du "hater" er favorittstanga til veldig mange.

 

Så spør du deg: "Skal jeg ikke få lov til å si min mening om et produkt?"

Hver og en får skrive akkurat det han/hun ønsker. I tidligere år var jeg "flink" til å kritisere ting jeg ikke likte. Men etter å ha møtt menneskene bak produktene, hørt deres tanker og ideer osv. så skjønte jeg at jeg kritiserte på feil premisser. Som Sven Kalmar sier "det finnes ikke dårlige stenger! Utfordrende, ja men ikke dårlige."  :D

 

Det har blitt luftet før, og det bør kanskje adresseres igjen dette med sponsing. Det er lettere å vite hvordan man skal tolke et innlegg hvis man vet hvor forfatteren "står". Det bør kanskje være en del av signaturen, slik som Team Vammen gjør. Som sagt har dette gått veldig greit hittil, men jeg synes dette eksempelet viser at det er på høy tid at vi får ryddet litt opp. Når ressurspersoner av de sjeldne som SVN blir slettet, da er det noe som ikke stemmer  ;).

 

Må selv innrømme at jeg er sponset i "hue og ræ**a", og at jeg også har utnyttet meg litt av de løse reglene her inne på Norges beste fluefiskeforum. Jeg er sikker på at andre har gjort det samme. Og hvis man har en sponsor i signaturen så holder man kanskje litt igjen når det gjelder kritikk av andre merker  ;). Så for ordens skyld vil jeg nå liste opp mine sponsorer i signaturen, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

 

Så for å vri det tilbake til tema: Man kan mene hva man vil om Nordic Outdoor/Aktiv Fritid, men det er ingen andre som har bidratt så mye på utstyrsfronten i Norge. Snekker'n et co. (les: og frue  ;D) har drevet profesjonelt og godt gjennom bransjens "ups and downs" i mange, mange år. De har holdt oss oppdatert på hva som skjer på utstyrsfronten hele veien. Og det var alltid et høydepunkt da den tjukke og fargerike katalogen dumpet ned i postkassa år etter år. Med det omfanget og ryktet de har i markedet, og den erfaringen de har på produktsiden så har jeg ingen bekymringer når det gjelder Guideline sin kvalitetssikring.

 

 

Her er jeg helt enig, istedet for å pakke det inn med å si at "norske aktører"....burde jeg faktisk si det slik du gjorde her :D.

Siden dette er velfortjent ros, de har alltid hatt den flotteste katalogen :)

Jeg skulle gjerne delt mine gode erfaringer med Nordic Outdoor utstyr, men har rett og slett bare noen gode "gamle" to delte produkter som e utgått på dato :)

Dett må jeg som alle andre få lov til uten at det er snikreklame, sier ikke et eneste ord (omtrent) om stangmerke som jeg kan på en eller annen måte anses sponset av. Jeg vil alltid bruke de produktene jeg finner best til mitt fiske, derfor eier jeg også noen forskjellige produkter.

Sa noen ord om at jeg ble misforstått "med vilje" av administartor i tråden som ble slettet. Denne tråden ble også slettet, kunne ikke Robin bare ha lenket den over her istedet?

Der ble det gjentatt atter en gang i litt klarere ordlag at det var mer skryt av/enn kritikk mot og jeg åpnet faktisk døren på vid gap for at de som kjenner til produktutvikling/kvalitetsskring kunne komme med forklaring/tanker på hvordan de sikret seg (ja, jeg åpnet for masse selvskryt av deres produkter). Men dette ble dessverre ingen konstruktiv greie, mye kan nok jeg ta skylden for når jeg var litt uklar, og Rune sine holdninger og iver etter å endelig "klapse meg på hånden" ??? Ingen grunn til å vise meg lite respekt, på bakgrunn av dine egne relasjoner/forutintatte holdninger.

Jeg har gitt mye ros på sidene, veldig lite ris, og hvis noe(n) nevnt, så kan jeg garantere deg Rune at dette hadde nok du sett også om du hadde stått hvor jeg og mange, mange står. Kanskje en dag står vi å ser det samme ;)

Så ha et åpent sinn når det gjelder meg også.

 

 

Hadde egentlig ikke forventet at jeg skulle bli "klapset på hånden/misforstått", grunnet min "rene sti" i siste "aktive periode på FFS".

Som jeg skrev igår kveld (slettet det også...)så har jeg kommet med min støtte i en skryte/takke tråd til dere som bidrar til denne flotte siden. Ikke et positivt signal om at det var hyggelig å høre ???

HAr "audmjuken" blitt helt borte, eller kom skryt fra "feil" person??

Jeg kommer kanskje ikke til å gidde skjule meg bak annet navn for fortsatt ha rett/ønske om å bidra.

Jeg kan regnes som objektiv person på lik linje med øvrige, så vidt jeg har sett. Men mine valg er subjektive, det forstår nok alle som leser. Heldigvis.

Så til Rune, Nordic Outdoor og alle øvrige produsenter/innvilverte parter: Ta skryt, bearbeid det og la det sige inn.., eller gjør hva dere vil med det. Ydmykhet er en flott ting også for foregangsmenn innen vår flotte hobby/livsstil....

 

Les innlegg uten å ha for mange forutintatte holdninger.

Gjentar med andre ord: Stenger til under 5000.- og produsert i østen, knekker ikke lettere enn andre ting, og er heller ikke utsatt for dårligere kvalitetssikring :)

Kjempe mange kanon bra produkter, som heldigvis grunnet billigere produksjonskostnader er i et mer "tilgjengelig" prispunkt. Er likevel ikke til å komme bort fra at når jeg har knukket en stang 3 ganger, helt vanlig fiske, og flere andre knekt èn gang, så stiller jeg spørsmålet: Er det forskjell på kvalitetssikring i "østen generelt" - eks USA?

Eller, som jeg tror; avhenger dette natuligvis av hvem/hvor i "østen" som produserer (Østen er jo et kjepedigert land?

På lik linje som i eks USA, avhenger sikkert litt på produsent der også, men variasjonene er kanskje ikke like store?

 

Nå, ser du Rune, kom med noe konstruktivt, så er vi på gli igjen, eller tar du prinsipielt avstand fra meg? :)

Alle andre aktører/øvrige fluefiskefrender som måtte finne på å vite noe om dette, er hjertlig velkommen. :)

Selvsagt trenger ikke man føle seg forpliktet til å røpe suksess oppskrifter, eller ting man ikke vil si noe om.

 

PS!

Jeg har ingen forpliktelser ovenfor Streamstix iår eller ifjor, annet enn at jeg fremdeles står som "ressursperson" i forhold til noen av deres produkter.

Jeg bruker det jeg vil, og gir skryt av det jeg vil. Føler meg ikke "kjøp"/"Utleid" på noen måte.

 

Jeg gjør det jeg kan for ikke å være i en bås, men fortsatt må jeg få lov å skrive:

"...anbefaler SA Wet Cel internediate Clear LAke til #7 stangen din, dette bruker jeg selv etter noe prøving og feiling"......"vet også at bla Airflo høster mye skryt for sine synkeliner..."

To produsenter/leverandører nevnt, de jeg ikke vet noe om er natuligvis glemt.

 

Jeg skal ikke finne på å skjule min identitet for å fortsatt ha rett til å mene/ytre dette. Hvem vet, kanskje en dag er det et nordic outdoor produkt jeg skryter av. Det gjorde jeg forresten mye av ifjor...hadde en Ridgeline jeg synest kastet veldig godt..la mer fokus på det enn hvordan jeg opplevde deler av mitt fiske med den. :-X

 

God bedring til oss alle, vi må ikke være tøvete å krangle for så lite...ihvertfall ikke krangle bare for å krangle :)

Enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte skje før eller siden. Rune jobber for Nordic, og andre her inne er sponset av andre merker. En og annen konflikt MÅTTE dukke opp. Rune har mestret dette utrolig bra i flere år nå, men denne gangen sprakk det altså. Og vi ble påminnet om at denne siden er deres, og ikke vår  ;).

 

Personlig så prøver jeg i det lengste å unngå å snakke negativt om produkter jeg ikke liker, og heller fokusere på å rose de jeg liker. Det hender det glipper, men ikke så ofte som før (tror jeg). Jeg tror det kan være en grei holdning å ha, da stanga du "hater" er favorittstanga til veldig mange.

 

Så spør du deg: "Skal jeg ikke få lov til å si min mening om et produkt?"

Hver og en får skrive akkurat det han/hun ønsker. I tidligere år var jeg "flink" til å kritisere ting jeg ikke likte. Men etter å ha møtt menneskene bak produktene, hørt deres tanker og ideer osv. så skjønte jeg at jeg kritiserte på feil premisser. Som Sven Kalmar sier "det finnes ikke dårlige stenger! Utfordrende, ja men ikke dårlige."  :D

 

Det har blitt luftet før, og det bør kanskje adresseres igjen dette med sponsing. Det er lettere å vite hvordan man skal tolke et innlegg hvis man vet hvor forfatteren "står". Det bør kanskje være en del av signaturen, slik som Team Vammen gjør. Som sagt har dette gått veldig greit hittil, men jeg synes dette eksempelet viser at det er på høy tid at vi får ryddet litt opp. Når ressurspersoner av de sjeldne som SVN blir slettet, da er det noe som ikke stemmer  ;).

 

Må selv innrømme at jeg er sponset i "hue og ræ**a", og at jeg også har utnyttet meg litt av de løse reglene her inne på Norges beste fluefiskeforum. Jeg er sikker på at andre har gjort det samme. Og hvis man har en sponsor i signaturen så holder man kanskje litt igjen når det gjelder kritikk av andre merker  ;). Så for ordens skyld vil jeg nå liste opp mine sponsorer i signaturen, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

 

Så for å vri det tilbake til tema: Man kan mene hva man vil om Nordic Outdoor/Aktiv Fritid, men det er ingen andre som har bidratt så mye på utstyrsfronten i Norge. Snekker'n et co. (les: og frue  ;D) har drevet profesjonelt og godt gjennom bransjens "ups and downs" i mange, mange år. De har holdt oss oppdatert på hva som skjer på utstyrsfronten hele veien. Og det var alltid et høydepunkt da den tjukke og fargerike katalogen dumpet ned i postkassa år etter år. Med det omfanget og ryktet de har i markedet, og den erfaringen de har på produktsiden så har jeg ingen bekymringer når det gjelder Guideline sin kvalitetssikring.

 

Veldig  enig i det du sier her tmags og det spørs om vi ikke nå fremover vil høre om endel utfordrende stenger :).

 

Jeg har bare lyst til å påpeke at jeg tror en sponsorliste i signaturen kan bidra til å skape en uønsket rangering av forummedlemmene. Personlig ville jeg da foretrekke at man i stedet gjorde oppmerksom på sin habilitet/inhabilitet i det øyeblikket man uttaler seg.

 

Integritet er viktig og dersom noen føler de vil sette sin integritet på spill for å promotere et produkt de ikke kan stå inne for så vel bekomme. Slikt avsløres over tid. Dessuten bombarderes man med "objektive" produkttester hele tiden og det må derfor også kunne forventes at mottageren er i stand til å sile litt og gjøre sine egne vurderinger. Jeg tror også man lett overvurderer enkeltpersoners inflytelse og dermed de negative/positive uttalelsenes reelle kraft.

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne siden har aldri vært noen side for no. Du og andre vet hvor mange det er i no sitt system som jobber med kurs, guiding og annet. Jeg kan love deg at det klør godt i mange etter å si noe om utstyr når spørsmål har dukket opp. Men, det må de holde seg unna. Her har det vel heller vært slik at de andre har fått lov til å boltre seg litt. Og pekefingeren har kommet mange ganger. Mange velger å fortsette til tross for at jeg har gitt en advarsel en eller helst flere ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne siden har aldri vært noen side for no. Du og andre vet hvor mange det er i no sitt system som jobber med kurs, guiding og annet. Jeg kan love deg at det klør godt i mange etter å si noe om utstyr når spørsmål har dukket opp. Men, det må de holde seg unna. Her har det vel heller vært slik at de andre har fått lov til å boltre seg litt. Og pekefingeren har kommet mange ganger. Mange velger å fortsette til tross for at jeg har gitt en advarsel en eller helst flere ganger.

 

 

 

Selvsagt ser jeg "at det også kan klø" i deres fingre, Rune.

Jeg mottok en advarsel i min spede begynnelse innpå her, tråkket litt vel hardt til i forhold til min den gang veldig tydelige sponsoravtale. Jeg har intet å tjene på/ intet involvert i produktutvikling av noe merke.

At jeg står på sidene til Streamstix, er kort og godt som et resultat av at jeg var heldig å få bli tildelt noe utstyr fra en "felles sponsing av VM laget".

Siden jeg ikke har på noen som helst måte vært overivrig i å si mye om dem, men alle andre produkter, så tror jeg nok at de (SS) føler seg mer fortvilet over at jeg omtrent bare uttrykker glede over noe de ikke har i sortimentet.

 

Hvis du likevel føler behov for å sidestille meg med dere (som er feil i mine øyne), så vil jeg aldri finne på å arrestere deg hvis du eller andre i Nordic skulle si: "Den nye Zpey- stangen #4 er kanon, spesielt glad ble jeg da jeg matched den med en Rio Gold i samme klasse".....wow, hadde vært gøy for deg å kunne si, helt sikkert. Jeg kan si det uten å få konsekvenser for min inntekt/arbeidsforhold, og likeledes kan jeg pr def derfor oppfattes som troverdig og noenlunde objektiv. :)

Og slik vil jeg like å ha det i fortsettelsen også. Om jeg digger den nye linen og stangserien til Streamstix som kommer, så vær du sikker på at det ikke vil bli hørt/lest på disse sidene. Det skaql andre få ta seg av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg slettet innlegget ditt så var det fordi det var rimelig utenfor emnet. Vi sletter mange slike innlegg. Jeg

Synes også det var litt lite pent å skrive at stenger til 3-4k knekker lett og er ikke verdt å satse på. Ikke er alle disse produsert i kina og flere enn no har slike. I ettertid har du skrevet mer nyansert og pyntet på det. Jeg er ikke ute etter stig eller andre. Det orker jeg ikke, gleden med fisket og interessen rundt det er langt viktigere. No hard feelings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne skrevet mange sider opp og ned om no's og andres utstyr. Jeg har prøvd Mye utstyr på mine 20 år som fluefisker. Men, det kommer ikke til å skje med det første. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke snakke om eget og andres varer. Det er min egen linje. Så stoler jeg på at andre har sine linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å grave i hvem som er sponset av hvem. Hvem som jobber i butikk eller har andre goder. Det er massevis av slike personer her og på andre forum. Skulle jeg ha fulgt dette opp 100 til enhver tid så hadde jeg blitt møkk lei forumet og antakelig fått mer lyst på å legge det ned.

Regelen på ffs er enkel: ikke snakk om det du blir sponset med eller arbeider med. Nå er jeg møkk lei av å skrive innlegg med mobil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innmom forumet 10 ganger om dagen og vinagunner sine meninger stemmer overhodet ikke. Snikreklame og massiv propaganda er bare tull og tøys.

 

:)

 

hva som oppfattes som snikreklame, er opp til den enkelte å detektere. noen 'ser' slike lettere enn andre, og det kan godt hende jeg er litt mer 'hårsår' for snikreklamer.

 

men sånt vil alltid forekomme der mennesker samles; noen er der for å lære og for å bidra, mens det igjen vil finnes enkelte som ser en agenda til å promotere seg selv og sin sak (feks sponsorer). hvor skal grensen gå? se, det er heldigvis ikke opp til enhver å definere (siden vi neppe blir enige om det likevel), men en jobb for de som eier/drifter stedet.

 

(jeg skal se om jeg får tid til å lete opp noen eksempler der jeg mener folk driver med reklamer og sender til deg, trønder (ikke enkelt i havet av innlegg, og ikke minst ettersom disse, fornuftig nok, ofte blir slettet). selvsagt på pm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg kan vel ikke si annet enn at jeg er inhabil i stort sett alle diskusjoner. Så her sitter jeg og veier alle mine ord på gullvekt. Et lite feiltrinn og det kan gå utover min egen arbeidsplass. Ikke bare firmaet, men også min egen jobb som jeg er like avhengig av som andre er av sin. Ikke rart at f.eks. Vidar Paulsen i BIOS Norge holder seg langt unna slike forum. Det kan mye lettere skade firmaet enn det kan gavne. Hvorfor? Ganske enkelt fordi svært mange griper lettere fatt i det negative enn i det positive. Eksempelvis er det nesten ingen som stiller spørsmål om bransjetilhørighet hos en som snakker negativt om et produkt. Derimot letes det med lys og lykte etter dette dersom han måtte finne på å skryte av et. Da må personen som skriver bekrefte at han ikke har noen tilknytning til bransjen og i tillegg stå frem med fullt navn så alle er sikre på at dette er sant. En som skriver "drit" kan stort sett bruke nick og skrive akkurat hva han vil uten at det får konsekvenser for andre enn de som lever av produktene. Og de er det jo ikke så farlig med. Det er viktigere å få sagt sin mening når noe ikke er perfekt tilpasset eget bruk kan det se ut som.

 

Jeg vil selv aldri snakke negativt om konkurrerende produkter. Jeg har selvfølgelig ikke alltid god nok erfaring med disse produktene og utstyret vil uansett passe for en annen enn meg. Dessuten er det langt fra god folkeskikk. Dette burde gjelde alle. At Rune skriver positivt om Guideline skader da vel heller ingen. Syns det er fint jeg. Det samme gjelder andre med lignende tilknytning til bransjen.

 

Så var det altså dette med selve inhabiliteten da. Slik det er nå så sitter de aller fleste av de med høyest kompetanse innenfor fluefiske og leser uten å skrive. Disse personene er som regel knyttet opp mot bransjen på en eller annen måte og blir derfor uglesett uansett hva de skriver om. Jeg syns dette er synd. Hvor er landslagsfolket? Kan de ingenting? Jo! Problemet er at medlemmene av forumet skyver kunnskapen de besitter vekk fra seg ved å fokusere på hva disse måtte jobbe med eller være sponset av. Jeg kan garrantere at dere går glipp av svært mye ved at slike som Vidar holder seg unna! Hvor er Skyrud, Pedersen, Roksvåg, Grøthe, Syversbråten, Hagen, Fosser(rne) osv.? Vivelid-Nilssen og Andersen frekventerer innimellom, men det stilles da spørsmål som igjen skyver dem ut så fort de dukker opp. Mitt forslag er at dere heller spør dem om teknikk, oppsett, fluer og taktikk enn om hva eller hvem de representerer. Det er faktisk ikke farlig. At de nødvendigvis må nevne ett eller annet merke fordi det er deres referanse til deres fiske må man vel kunne godta? F.eks. er det ingen som stiller meg spørsmål om hvorfor jeg nevner SA Tippet Material hvis jeg snakker om fortomsoppsettet og hvorfor jeg vil bruke akkurat det merket. Men dersom fortommen hadde hatt navnet S med x til slutt så hadde jeg fått pm fra admin og blitt sensurert. Jeg kan da ikke juge på meg bruk av utstyr for å formidle min kunnskap heller? I så fall hvor er logikken?

 

Men kanskje dere ikke vil ha noe med oss å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garrantere at dere går glipp av svært mye ved at slike som Vidar holder seg unna! Hvor er Skyrud, Pedersen, Roksvåg, Grøthe, Syversbråten, Hagen, Fosser(rne) osv.? Vivelid-Nilssen og Andersen frekventerer innimellom, men det stilles da spørsmål som igjen skyver dem ut så fort de dukker opp. Mitt forslag er at dere heller spør dem om teknikk, oppsett, fluer og taktikk enn om hva eller hvem de representerer. Det er faktisk ikke farlig.

 

absolutt mye kunnskap å hente fra disse gutta, ja :D! synes forslaget ditt er bra, hr eikre. de som er opptatt i hva slags utstyr de bruker, burde ta det på pm istedenfor, slik at de ikke blir satt i en vanskelig situasjon. verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder
Det orker jeg ikke, gleden med fisket og interessen rundt det er langt viktigere. No hard feelings

 

Samme feeling her.

 

jeg skal se om jeg får tid til å lete opp noen eksempler der jeg mener folk driver med reklamer og sender til deg, trønder (ikke enkelt i havet av innlegg, og ikke minst ettersom disse, fornuftig nok, ofte blir slettet). selvsagt på pm

 

Hei

 

Vi tar heller en fisk eller to hvis vi møtes en plass i elva. Ikke bruk tid på det. Mulig jeg var litt krass :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fjernet sponsorene mine igjen og fortsetter som før  ;).

 

Merkelig runde det her.... :-\

 

;D

 

et godt eksempel på hvor forskjellig vi oppfatter ting og tang. ikke rart det finnes lovens håndhevere i ethvert samfunn!

 

Hei

 

Vi tar heller en fisk eller to hvis vi møtes en plass i elva. Ikke bruk tid på det. Mulig jeg var litt krass :)

 

den er god. mulig jeg var litt krass selv :). (har sendt deg en pm likevel, men du trenger seff ikke være enig med meg for det. fair enuff!).

 

men nå skal jeg prøve å lure sø 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig innhold. Sett utenfra blir nok denne tråden svært intern. Selv er jeg uhyre skeptisk til allt som skrives på "forbruker", og stoler kun på de jeg virkelig kjenner.

 

En tilsvarende diskusjon har gått på Norges største fluefiske forum (he, he), og der er det lagt inn i retningslinjer at brukere skal ha signatur som flagger ev. tilhørighet til bransjen. Selv hadde jeg håpet på at dette ikke dukket opp her, ikke fordi det ikke trenges, men for å observere forskjellene i adferd på de to sitene  :P.

 

Noen driver bevisst eller ubevisst snikreklame, de som gjør det på en lur måte fortjener kanskje å få det igjennom?

 

Selv ville jeg hatt bare en regel: Ikke vær idiot  :D Synd jeg ikke klarer å følge den selv hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke alt dette jaget om å bli sponset. Er det fordi du skal kunne si det til en eller annen fluefisker at du er så flink at noen ville sponse deg. Jeg tror ikke det trekker mer damer eller at mannen i gata blir så forferdelig imponert av den grunn. Det er jo alltid hyggelig å få noe gratis men å betale med "sjela" er vel litt høy pris. Særlig når jeg ser hvor upopulær du kan bli av å krangle om merker på diverse forum. En annen ting som jeg lurer på. Hvor mye må man jobbe for, la oss si 50000,- i sponsormiddler? Hvis du teller antall timer så kan man vel regne ut timelønnen? Og da synes jeg man skal telle reisedøgn og. Jeg er en veldig aktiv fisker og har en del timer på nakken i løpet av et år. Jeg koser meg hvert sekund. Kansje mest fordi jeg har friheten til å velge hvor og når jeg skal fiske og ikke minst hva jeg skal fiske med.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke alt dette jaget om å bli sponset. Er det fordi du skal kunne si det til en eller annen fluefisker at du er så flink at noen ville sponse deg. Jeg tror ikke det trekker mer damer eller at mannen i gata blir så forferdelig imponert av den grunn. Det er jo alltid hyggelig å få noe gratis men å betale med "sjela" er vel litt høy pris. Særlig når jeg ser hvor upopulær du kan bli av å krangle om merker på diverse forum. En annen ting som jeg lurer på. Hvor mye må man jobbe for, la oss si 50000,- i sponsormiddler? Hvis du teller antall timer så kan man vel regne ut timelønnen? Og da synes jeg man skal telle reisedøgn og. Jeg er en veldig aktiv fisker og har en del timer på nakken i løpet av et år. Jeg koser meg hvert sekund. Kansje mest fordi jeg har friheten til å velge hvor og når jeg skal fiske og ikke minst hva jeg skal fiske med.

 

Sigve

 

Deler ditt syn fullt ut, jeg har det på akkurat samme måte. Totalt uavhengig. At mitt navn er blitt dradd frem som "sponset/kjøpt sjel" er helt feil. Noe jeg etterhvert som mine inlegg har nådd frem sannsynligvis har klart å redgjøre for :)

Livet er for kort til å "måtte" fiske med det ene eller andre uansett betaling. Er ting bra, og man kan stå inne for det, og ikke minst ønsker å stå inne for det, ja da gjør man selvsagt det.

Som sponset under "VM flagget" har det heller ingenting med å si at vi er så flinke at vi blir sponset.

Vi har bare uttrykt vår glede av å ha godt tilpasset utstyr for vårt "sære" og mer allmenne fiske.

Skulle bare mangle, viktige detaljer i et opphetet mesterskap.

 

Jeg mener faktisk å ha sagt navnet til en stangprodusent som jeg har brukt under spesifikt VM fiske, og som ikke tilhørte "sponsorpakken". Vår sponsor har aldri lagt seg borti dette, og har hele tiden sagt:

"Bruk det dere finner hensiktsmessig, er det våre produkter; KJEMPE.

Har vi ikke noe i vårt sortiment som dekker ulike behov, gi tilbakemelding og vi prøver på utvikling av sådan"

 

Således kan jeg ikke få skamrost dem godt nok. Dette kaller jeg "Fair Play" og i aller høyeste grad troverdig.

 

 

"Uavhengige Stig" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydeligvis et litt vanskelig tema.. Jeg har stor forståelse for en streng linje når det gjelder bransje og produkttilhørighet, samtidig vil det som tidligere nevnt i tråden være slik at man kan gå glipp av interessant informasjon.  Rune holder en svært tydelig "straight" linje, og balanserer ved å gi saklig informasjon på direkte spørsmål som jeg synes har vært til hjelp, blant annet ved kjøp av liner, hvor jeg ikke opplevde å få tilstrekkelig informasjon fra butikker.  Han bruker ikke forumet til å selge egne produkter. Om alle andre med bransjetilhørighet klarer samme balanse, tviler jeg på, og da blir det lett å skjære alle over en kam.

 

Jeg har heller aldri reagert på at tmags har en sponsing på et varemerke, jeg opplever han bruker dette merket for han mener det er "best", og i og med at han er tydelig på tilhørigheten kan vi også ta hensyn til linken. 

 

Noen av oss er såpass trygge og kritiske at vi "drøvtygger" ganske mye på informasjonen vi får, og "kjøper" ikke all info, men jeg synes det er interesant å få vite hvorfor noen mener at en ny stangserie er revolusjonerende, så kan jeg ta hensyn til den infoen i min egen vurdering ved neste utstyrskjøp.  For noen "nye" fluefiskere kan det være lett å bli revet med når etablerte "skryter" uhemmet, og jeg har selv i begynnelsen gjort innkjøp som jeg aldri ville gjort da jeg fikk mer erfaring ( denne stanga drar du lett 5 meter ekstra, ja særlig)

 

Jeg ville likt et system hvor de med produkttilhørighet deltok aktivt, men hvor det var tydelig for oss andre, som betaler for eget utstyr, at de var tilknyttet og sponset.  Jeg tror i liten grad på menneskets evne til å være totalt objektiv, men vet jeg "linken" kan jeg selv vurdere informasjonens verdi. 

 

Jeg er i perioder mye på forumet, og har ikke inntrykk at vi er overøst med "sponseprat", men så vet jo jeg også i liten grad hvem som er sponset.. Det som ville gjort meg "pisst" er dersom jeg handlet på anbefaling et produkt som jeg ikke ble fornøyd med, og så viser det seg i ettertid at personen var linket til et produkt.. dersom det hadde vært tydelig i forkant, ville jeg tatt høyde for det.

 

Åpen reklame er for meg helt OK, snikreklame er helt uaktuelt og forkastelig.

 

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...