Gå til innhold

Min nemesis


Gjest øystein

Anbefalte innlegg

Gjest øystein

Var ute en tur i dag i ett av vårens vann og hilste på en gammel kjenning, den beitet i samme vika som i fjor, like aktivt og like irriterende nært land som alltid.

 

Steady som fy og sky som bare faen, jeg må snike meg helt inntil fisken for å i det hele tatt ha muligheten til å legge flua foran fisken( jeg må sitte like bak steinen i bildet) jeg vader meg nærmere og nærmere for hver gang fisken sveiper innom vika bak steinen for så å ta bilder når den vaker utenfor steinen. jeg klarer å komme meg i posisjon bak steinen mens fisken fortsatt vaker men driter meg ut ved å henge flua opp i grantrærne på første kastet hehe, fisken vaker seg sakte men sikkert lenger og lenger bort for så å bli borte :P.

 

Brukte 2 timer på å komme innpå denne fisken i dag, brukte enda flere timer på den i fjor, fikk den til å ta flua i fjor men den ville ikke sitte fast, i år skal jeg klare å lure den(tror jeg).

 

fisken er stor :D og den bjeffer hver gang den vaker :D herregud denne fisken vil jeg ha!

post-0-13949854954713_thumb.jpg

post-0-13949854955271_thumb.jpg

post-0-13949854955762_thumb.jpg

post-0-13949854956323_thumb.jpg

post-0-13949854956821_thumb.jpg

post-0-13949854957256_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an å bruke to timer på å komme innpå en fisk? :o Jeg hadde fått utålmodighets-sammenbrudd etter 10 minutter :rolleyes:

 

Forøvrig regner jeg med at vi får jevnlige rapporter om hvordan det går i din tvekamp mot gromørreten. Hva skal du forresten gjøre med han dersom du får han? Det blir vel litt for bestialsk og ufølsomt å putte en såpass god følgesvenn i panna...?!?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Takker for skriveskryt Sommer, første gang det har skjedd hehe.

 

De 2 timene er veldig spennende timer Sixpack, brukte ikke 2 timer på de 5 metrene fra skauen til steinen men prøvde å komme innpå fisken fra forskjellige possisjoner for så å skremme den til å slutte å vake noen lange minutter, vente å prøve på nytt når den begynner å vake igjen er herlig hehe, hjertet mitt har fått trimm i kveld ;)

 

Ps. Ingen av mine våte venner havner i panna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for skriveskryt Sommer, første gang det har skjedd hehe.

 

De 2 timene er veldig spennende timer Sixpack, brukte ikke 2 timer på de 5 metrene fra skauen til steinen men prøvde å komme innpå fisken fra forskjellige possisjoner for så å skremme den til å slutte å vake noen lange minutter, vente å prøve på nytt når den begynner å vake igjen er herlig hehe, hjertet mitt har fått trimm i kveld ;)

 

Nøyaktig sånn går en ekte purist frem, Øystein.... ;D ;D.....han bruker god tid.....han studerer vakrytmen....han legger taktikken..........han sniker seg frem som en indianer på jakt etter bytte...........han har god tid........han evner å observere hva som skjer............han er en sann jeger.............

Dette er tørrfuefiske sånn det skal være, JAKTEN PÅ "THE RISE".......... ;D ;D ;D

 

Takk for inspirerende bilder og en historie som vekket meg opp av vinterdvalen, Øystein............puristen i meg begynner så smått å våkne til liv......innstinktene skjerpes......øynene observerer............DETTE ER FLUEFISKE SÅNN DET SKAL OG BØR VÆRE....JAKTEN PÅ DEN VAKENDE STORØRRETEN :D

...........om ikke lenge kommer de første "seilbåtene" drivende ned Renaelva, mens ørreten retter blikket stivt opp mot overflaten og da...........da er jeg der..... ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Hehe, du ta min brunaure hehe.

 

Det verste er at denne fisken helt garantert bare venter på at noen som kjenner meg skal komme slik at den kan spise flua deres, kun for å irritere meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Knakende flott historie Øystein :)

Kjenner meg igjen som bare det her, og ser INGEN problem med å bruke to timer på denne fisken ( Enste jeg ikke kjenner meg igjen i er størrelsen på fisken :) :) )

 

 

Det er imponerende at dere klarer å være så disiplinerte. Personlig så kjenner jeg tidsklemmas klamme hånd stramme grepet rundt pungen hvis det går mer enn 30 minutter uten at jeg har flua på vannet... :-[

 

Det er dette som skiller puristene fra resten av rælet :) Om du bruker to timer på 5 fisker, eller to timer på en og samme fisk, har vel ingenting å si....du "fisker" jo i to timer uansett. Det er "jakten" som gjør at jeg gidder å være fluefisker, og hvor mangen ganger jeg har vært på tur uten å løsne flua fra "ringen" har jeg ikke tallet på, men det er ikke få.

 

Har hørt at Øystein her er på grensen til ekstremt tolmodig.... ;)...Så vi to kan GLATT gå på fisketur uten at det blir bråk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Brukte 2 timer på å komme innpå denne fisken i dag, brukte enda flere timer på den i fjor, fikk den til å ta flua i fjor men den ville ikke sitte fast, i år skal jeg klare å lure den(tror jeg).

 

fisken er stor :D og den bjeffer hver gang den vaker :D herregud denne fisken vil jeg ha!

 

 

;D Det er opplevelser med slike fisker som "Fido" her, som gjør ørretjakt så morsomt..

 

Hvor lang tid man bruker på å lure ørreten er egentlig uvesentlig, for i hodet er man på fisketur også når man observerer fisken og planlegger taktikk. Ofte vil glede og iver øke proporsjonalt med vanskelighetsgraden på fisken, og det ser ut til at du har funnet en verdig motstander her... ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det er "jakten" som gjør at jeg gidder å være fluefisker, og hvor mangen ganger jeg har vært på tur uten å løsne flua fra "ringen" har jeg ikke tallet på, men det er ikke få.

 

Hmmm, det har jeg aldri prøvd... :rolleyes:

Men det er det som er så fint :) Vi kan ikke være like alle sammen. Denging/ blindfiske osv er ord jeg IKKE bruker i fluefiskesamenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du ta min brunaure hehe.

 

Det verste er at denne fisken helt garantert bare venter på at noen som kjenner meg skal komme slik at den kan spise flua deres, kun for å irritere meg ;)

 

 

Hmmm. Mener å huske at du skylder meg X-antall kg`s ørreter i år Øystein ??

Bare send kartutsnitt på PM du.... ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott historie der Øystein. Det er nok mange som kjenner seg igjen i spenningen ved å oppsøke gamle kjenninger på den måten  :) Gleder meg til å se bildene dine igjennom sommeren. Forstår det slik at fotoapparatet er blitt en god følgesvenn for deg?

 

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Hmmm. Mener å huske at du skylder meg X-antall kg`s ørreter i år Øystein ??

Bare send kartutsnitt på PM du.... ;D ;D ;D

 

 

Hmm hehe, send meg en melding neste gang det er fine forhold og du har tid så skal jeg gi deg muligheten til å få en tjangs for fiskene jeg skylder deg hehe.

 

Ronny, kameraet har blitt fast inventar ja det gir en ekstra dimensjon til fisket og det gir meg noe å fikle med når jeg ikke venter på fisk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest øystein

Har jakta litt i helga ;D, har sett Fido ett par ganger men han har ikke vært spesielt aktiv de siste dagene så jeg måtte nøye meg med en av hans naboer.

 

Ikke verst naboen heller ;D

post-0-13949855201656_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Har jakta litt i helga ;D, har sett Fido ett par ganger men han har ikke vært spesielt aktiv de siste dagene så jeg måtte nøye meg med en av hans naboer.

 

Ikke verst naboen heller ;D

 

 

Var meget flott naboen spørr du meg :)

Men hvorfor har du bare en svømmefot!?  ???

 

Jeg har en fot som ikke liker svømmeføtter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Flott fisk Øystein!

 

Fint at du har en hvit hval i livet ditt. Men du må passe deg for å ikke ende opp som kaptein Ahabs! ;D

 

Mvh Sjur

 

Det er ikke Fido som har spist svømmefoten og jeg skal bare jakte på Fido i 17 dager til hehe ikke stor tjangs for å ende opp som Ahbas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...