Gå til innhold

Innendørsfiske


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Kan jo komme med MIN mening :)

Jeg hadde brukt nøyaktig NULL minutter, penger eller tanker på et slikt fiske om vinteren......for ikke self snakke om sommeren. Men for DE som digger regnbuer, og put`n Take fiske, så må vel dette være toppers..... Eller hva sier dere Flemming og Nico :) :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det der er noe av det dummeste jeg har sett :D........latmannsfiske på sitt verste......snakker om å legge til rette for at vi mennesker skal ha

det så bekvemt som mulig :D :D..........ut i fra bildene ser det jo til og med ut som om man er storfornøyd med fangsten :D :D...for en bragd ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hvis dere noen gang ser meg fiske i en slik innendørshall så skyt meg, eller i det minste kjør meg til et mentalsykehus. For da har det gått en sikring i skallen min! (eller som noen sikkert vil si: enda en sikring...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere noen gang ser meg fiske i en slik innendørshall så skyt meg, eller i det minste kjør meg til et mentalsykehus. For da har det gått en sikring i skallen min! (eller som noen sikkert vil si: enda en sikring...)

 

Hehehe, skal huske på å få med stokken din..  ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Kan jo komme med MIN mening :)

Jeg hadde brukt nøyaktig NULL minutter, penger eller tanker på et slikt fiske om vinteren......for ikke self snakke om sommeren. Men for DE som digger regnbuer, og put`n Take fiske, så må vel dette være toppers..... Eller hva sier dere Flemming og Nico :) :) ?

Har fisket på regnbue Henning som hadde utkonkurert en hvilken som helst brunørret anytime både på selektivitet, skyhet, særhet og kampstyrke. Ta deg en tur opp hit så skal jeg vise deg :) Med fare for å virke på lag med oppdrettere og andre miljøskurker vil jeg gjerne påpeke at regnbuefiske inngår i ca 1% av mitt totale fiske pr år og at P&T fiske ikke er miljøskadelig. Og husk at neste gang du fisker i et vann med stor fisk 1400 meter over havet uten gytemuligheter så er faktisk også dette P&T fiske :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Kan jo komme med MIN mening :)

Jeg hadde brukt nøyaktig NULL minutter, penger eller tanker på et slikt fiske om vinteren......for ikke self snakke om sommeren. Men for DE som digger regnbuer, og put`n Take fiske, så må vel dette være toppers..... Eller hva sier dere Flemming og Nico :) :) ?

Har fisket på regnbue Henning som hadde utkonkurert en hvilken som helst brunørret anytime både på selektivitet, skyhet, særhet og kampstyrke. Ta deg en tur opp hit så skal jeg vise deg :) Med fare for å virke på lag med oppdrettere og andre miljøskurker vil jeg gjerne påpeke at regnbuefiske inngår i ca 1% av mitt totale fiske pr år og at P&T fiske ikke er miljøskadelig. Og husk at neste gang du fisker i et vann med stor fisk 1400 meter over havet uten gytemuligheter så er faktisk også dette P&T fiske :))

 

Jeg fikk faktisk snev av dårlig samvittighet når jeg skrev Flemming og Nico bak mitt forrige innlegg :) Men jeg håper at dere tok det som et minispark i leggen, og det var kun for å erte litt :)

jeg tror oppriktig ikke at du nico vil bruke din tid på å fiske regnbuer inne i en hall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med de har afterfish bar der også  ;D

Innendørs kastetrening vinterstid er helt ok, put 'n' take fiske er ikke ok, enten det er ute eller inne.

 

 

Afterfish høres helt konge ut! Trenger ikke fiske i det hele tatt, bare sitte i baren ;D

 

Men sitter man da i fullt Simms utstyr med vadere, vadestøvler, gravelgards (for de som har det), polabriller, ristebokser, fortomsspoler, fluebokser, håv, peang og det hele? Jeg blir liksom litt forvirra  ;D skifolkene viser vel sitt siste skrik, så da må vel vi også?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Kan jo komme med MIN mening :)

Jeg hadde brukt nøyaktig NULL minutter, penger eller tanker på et slikt fiske om vinteren......for ikke self snakke om sommeren. Men for DE som digger regnbuer, og put`n Take fiske, så må vel dette være toppers..... Eller hva sier dere Flemming og Nico :) :) ?

Har fisket på regnbue Henning som hadde utkonkurert en hvilken som helst brunørret anytime både på selektivitet, skyhet, særhet og kampstyrke. Ta deg en tur opp hit så skal jeg vise deg :) Med fare for å virke på lag med oppdrettere og andre miljøskurker vil jeg gjerne påpeke at regnbuefiske inngår i ca 1% av mitt totale fiske pr år og at P&T fiske ikke er miljøskadelig. Og husk at neste gang du fisker i et vann med stor fisk 1400 meter over havet uten gytemuligheter så er faktisk også dette P&T fiske :))

 

Jeg fikk faktisk snev av dårlig samvittighet når jeg skrev Flemming og Nico bak mitt forrige innlegg :) Men jeg håper at dere tok det som et minispark i leggen, og det var kun for å erte litt :)

jeg tror oppriktig ikke at du nico vil bruke din tid på å fiske regnbuer inne i en hall :)

 

Jeg bli ikke provosert av slik Henning :D Jeg tar heller ikke mot spark i leggen pga jeg liker å fiske regnbueørret. Ja til vill regnbueørret i norske elver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Ja kunne faktisk tenkt meg en slik hall, men gjerne uten fisk, kun til litt kastetrening. Det hadde vært kult 

Det kuleste hadde jo vært en hel haug med undervannspumper rundt omkring i plaskedammen som simulerte ørretvak så man kunne kaste på de. (ikke seriøst ment bare tuller ;) ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... :rolleyes: trur ikke de får et fiske kikk hvertfall, ikke noe klekking, vakende fisk og ikke sjangs til og binde fluer etter hva fiske spiser... :(

hadde sikkert hvert morsomt for barna.. ;)

 

Ville heller hvert ute i en elv eller vann og kastet etter hoppende ørret, klekkinger og opplevd stilleheten og opplevlese.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fisker,les;tørrfluefisk-purist med snev av galskap,

så skal jeg ærlig innrømme at alt er egentlig basert på en temmelig egoistisk tankegang.Har jeg muligheten til å påvirke en bestand i god retning ved å ta opp 1000-brødre,gjør jeg mer enn gjerne dette.Og jeg føler meg veldig bra da.. Skulle  jeg muligheten til å ta opp en virkelig sværing,med viten om at denne fiskens død ikke ville ødelegge for framtidig populasjon,hadde jeg heller valgt å sleppe den ut igjen.Det mest humane ville vært å dratt den opp og knekt nakken fort som f..  Men, jeg ville følt meg mye bedre ved å slippe den ut igjen,såsant dette var forsvarlig.Hvorfor?

Det er vel mange grunner,men når jeg fisker,er det veldig mye utslipp av fisk(selvfølgelig ikke skadet fisk) der jeg egentlig kunne tatt de opp til mat,men jeg velger å slippe de ut igjen.Hos meg skjer dette nesten ubevisst.Og jeg tror/vet at dette kun går på en egoistisk tankegang:Jeg føler meg bedre.

Hadde jeg hatt behov for matfisk,hadde jeg brukt garn.

Hadde jeg ikke hatt noe form for egoisme og vært inne i behandle-andre-som-du-selv-vil-bli-behandlet,hadde jeg ikke fisket.

(Må vel i tillegg føye til at naturopplevelsen også stiller sterkt når jeg fisker..)

 

Allikevel,hadde jeg fisket i en slik setting som tråden handler om,må jeg sitere Herr Eikre:

Skyt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. skulle hatt en sånn dam i hagen, fin å trene tilslag på gjennom vinteren da gitt! :) Eneste fornuftige med en sånn dam, kanskje teste noen produkter i den og sånn, men nei.. hehe, betale penger for å fiske der.. jesus..  :o Fikk litt lyst på en sånn dam hjemme jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...