Gå til innhold

Ny fiskeside - tisleia.NET


Anbefalte innlegg

Takk for det kremnils.

 

Det er vel ingen hemmelighet (da bilder og film kan avsløre ett og annet) at enkelte av turene våre blant annet har gått til forskjellige deler av Hallingdalselva, når det har vært for kaldt på fjellet.

 

Men, gjedde? Det har vi ikke sett noe til. Det interesserer oss heller ikke så mye. Men, vi har vært borti noen lokale som har snakket om at det er en del gjedde rundt Nesbyen der.

Fått et par sik, og en del fin ørret. Og, ørret er jo det vi er på jakt etter, på tørt må vite :)

 

Bare å stoppe og si hei om du skulle se oss, men fremover nå blir det nok mest Tisleia på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppover til villmarkstunet for fuglehundtrening i slutten av neste uke. Tenkte å legge inn et par dager med fiske i tisleia samtidig.

Hva kan man forvente seg av klekkinger på denne tiden av året ?

 

Nå ligger temperaturen på fjellet her oppe på rundt 4-5 grader om kvelden/natta pga dårlig vær så da kan man vel ikke forvente så mye. Og vannstanden er forholdsvis stor enda. Venter forgjeves på en varmeperiode.

Men skulle det bli varme så er det jo noen døgnfluer i startfasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppover til villmarkstunet for fuglehundtrening i slutten av neste uke. Tenkte å legge inn et par dager med fiske i tisleia samtidig.

Hva kan man forvente seg av klekkinger på denne tiden av året ?

 

Vi hadde noen sporadiske klekkinger i helga som var. Nok til å få ørreten interessert i fluene våre.

 

I helga lå vannstanden på rundt 21 kubikkmeter per sekund, i dag ser jeg den ligger på 44. Da begynner det å bli tungvint.

Vannstanden må nok i alle fall ned mot 20-23 igjen, og gjerne ha litt stabil vannstand noen dager før det blir noe særlig å rope hurra for igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppover til villmarkstunet for fuglehundtrening i slutten av neste uke. Tenkte å legge inn et par dager med fiske i tisleia samtidig.

Hva kan man forvente seg av klekkinger på denne tiden av året ?

 

Sulphurean har etter hva jeg hører ikke kommet skikkelig i gang, så den kan plutselig dukke opp med litt varme. I tillegg kan vårfluene gi bra aktivitet.

 

Tisleia kan være lunefull, og selv om det er rolig kan man finne en enslig vakende fisk. Ikke sjeldent er dette også pen fisk. For et par år siden på veldig lav vannstand, stod det en gigant pent plassert foran en stein på et brekk og vaket med jevne mellomrom. Rolige hodevak, og vi så bare en svart trekant av et diger ørrethode. Den var imidlertid uhyre selektiv og lot seg bare lokke opp av store vårfluer (Grandis). Det var vanskelig å få flyt over, og vi klarte ikke å lure den - men morsomt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra filmer!! Og takk for sist. Det eneste jeg ønsker meg mer av er flere VIF-effekter i filmene deres.

 

Si ifra når dere vil være med på fjellet og få noen ordentlige kubber.. ;D

 

Tobben.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse og Geir 2?  ;D

 

Hoho! Lasse & Geir i Tisleia, liksom.

 

“Ska’ru se på k u k e n, kjerringfaen!”  ;D

 

I helga lå vannstanden på rundt 21 kubikkmeter per sekund, i dag ser jeg den ligger på 44. Da begynner det å bli tungvint.

Vannstanden må nok i alle fall ned mot 20-23 igjen, og gjerne ha litt stabil vannstand noen dager før det blir noe særlig å rope hurra for igjen.

 

Hadde kremfiske der oppe ifjor da det gikk 38m3/s...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kremfiske der oppe ifjor da det gikk 38m3/s...

 

Det er selvfølgelig mulig å få godt fiske på enkelte plasser på vannstand over 20 kubikk. Personlig har jeg spesielt merket dette ved stabil vannstand. Går det opp og ned i forrykende tempo, kan det være verre.

 

Selv så synes jeg elva er best å fiske i når den ligger på mellom 8 og 18 kubikk, men vi hadde kremfiske i helgen, da lå den på 21. Så, litt nyanser er det selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra filmer!! Og takk for sist. Det eneste jeg ønsker meg mer av er flere VIF-effekter i filmene deres.

 

Si ifra når dere vil være med på fjellet og få noen ordentlige kubber.. ;D

 

Tobben.......

 

Tobben - bra mann :)

 

Takk for sist ja, det var hyggelig. Takk for filmskryt. Når det gjelder Vålerenga, så vaser jeg jo rundt i 1913-capsen min hele tiden. Å dra på fisketur i drakt eller andre effekter tror jeg at jeg står over, enn så lenge.

 

Kan nok godt hende vi tar invitasjonen til kubbefiske  8) Vi hørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fredag 15.mai åpnet nedre del av Tisleia for sesongen. Det er nok i tidligste laget for tørrfluefiske der oppe de neste ukene, men i anledning åpningen tenkte jeg å informere at vi har gjort om bittelitt på www.tisleia.net

 

To ting peker seg ut.

 

1) Filmsiden Vi har gjort om filmsiden, slik at man ikke må scrolle nedover for å se hver enkelt film. Et hovedvindu, med de andre filmene til å klikke på under. Dette gjør også at filmene laster litt kjappere.

2) Blogg Vi har integrert sånn Twitter-ting på siden vår, slik at vi kan sende korte oppdateringer via mobilen når vi er på fjellet. Vi kommer ikke til å slutte med vanlige turreferater og slikt, men bloggen vil bli brukt for raskere oppdateringer når vi faktisk er på tur, f. eks rapporter om vær, føre og fiskeforhold.

 

Ønsker alle sammen en helt fantastisk fiskesommer.

 

Med vennlig hilsen

 

Frode, Geir Ove og Lasse

www.tisleia.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 15.mai åpnet nedre del av Tisleia for sesongen. Det er nok i tidligste laget for tørrfluefiske der oppe de neste ukene, men i anledning åpningen tenkte jeg å informere at vi har gjort om bittelitt på www.tisleia.net

 

To ting peker seg ut.

 

1) Filmsiden Vi har gjort om filmsiden, slik at man ikke må scrolle nedover for å se hver enkelt film. Et hovedvindu, med de andre filmene til å klikke på under. Dette gjør også at filmene laster litt kjappere.

2) Blogg Vi har integrert sånn Twitter-ting på siden vår, slik at vi kan sende korte oppdateringer via mobilen når vi er på fjellet. Vi kommer ikke til å slutte med vanlige turreferater og slikt, men bloggen vil bli brukt for raskere oppdateringer når vi faktisk er på tur, f. eks rapporter om vær, føre og fiskeforhold.

 

Ønsker alle sammen en helt fantastisk fiskesommer.

 

Med vennlig hilsen

 

Frode, Geir Ove og Lasse

www.tisleia.net

 

Takk for det gutter! Følger med på siden deres! Og skulle noen være i tvil: Tisleia er defintivt verdt et besøk. Nydelige omgivelser, mange flotte strekker og mye flott fisk. Den kunne vært større, elva kunne blitt tatt bedre vare på og alt det der, men kilosene er innen rekkevidde og 500 gram kan være herlig stort noen ganger det også, spesielt når man kan traske i frisk fjelluft, se snøkledde topper og oppleve en fjellelv så skjønn som noen.

 

Poster et gammelt bilde fra en tur med min faste og meget gode fiskekamerat Martinsen. Første kveld ved elven en dag i juni. Bare å se brekket i bakgrunnen til venstre gjør meg yr. Tid for litt mat (ikke vær i tvil, vi tar med engangsgriller og alle søppel hjem. Måtte alle andre gjøre det også!):

 

[attach=1]

 

 

post-2261-13949864844934_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen godtfolk,

 

I helgen tar vi i bruk "live-bloggen" vår på skikkelig vis for første gang.

 

Årets første elvetur står for tur for to av oss (forhåpentligvis lurer vi tredjemann oppover på en snartur i løpet av helgen).

Vi kommer med turoppdateringer i form av meldinger om klekkinger, føreforhold og eventuelle fangstrapporter etc.

Turen går ikke til Tisleia i helgen, da det nok er litt tidlig, men elvefiske er utgangspunktet vårt  8)

 

Følg med på http://www.tisleia.net/twitter.html

 

Skitt pinsefiske til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...