Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

En paraloop-klekker. Hadde relativt (!) god suksess med denne i sommer i ei elv som vi aldri så hva fisken vaket på. Noe rett under overflaten gjettet vi på, og en slik en ligger dypt (uten alt for mye impregnering) og selv om den er vanskelig å se, gikk det bra på et vis.

Denne bandt jeg loopen skikkelig løs på, mer bevegelse tenker jeg...

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949882801404_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En paraloop-klekker. Hadde relativt (!) god suksess med denne i sommer i ei elv som vi aldri så hva fisken vaket på. Noe rett under overflaten gjettet vi på, og en slik en ligger dypt (uten alt for mye impregnering) og selv om den er vanskelig å se, gikk det bra på et vis.

Denne bandt jeg loopen skikkelig løs på, mer bevegelse tenker jeg...

Eirik

[attachimg=1]

Det var ei flott flue, Eirik. Hadde jeg vært ørret som keyet på klekkere så hadde jeg tatt den med en gang  :)

Og selv om jeg personlig ikke har noe til overs for paraloop- ting, så var den flua di med "løs" paraloop skikkelig tøff og "fishy"  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nydelig, Terje  :) Den var faktisk skikkelig nydelig. Tar ikke fisken den, så er det ikke flua eller din skyld i hvert fall.

Skikkelig buggy  ;D

Takker så mye, Andrè :D

Håper og tror at du har rett ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Du er flink, kamerat  :)

Men en ting: Hvorfor har du rødbrun på undersiden og lys oliven på oversiden? Det er det eneste som ikke stemmer helt. Ikke at det har så mye å si altså, men jeg spør bare i og med at det øyensynelig er et bevisst valg i og med at du har valgt å bruke flere farger her?  

Det er kun for å se hva slags effekter ulik ST gir i samspill med fargen på bindetråden, og for å finne ut hvordan lyset påvirker kroppen i vannet da ST er veldig

transparent. Tror at ST`n vil få en helt annen look når den ligger i vannflata.

Det mest logiske ville som du helt riktig påpeker være å gjøre det omvendt, med den mørkeste delen på oversiden, men som sagt

her er kun lek kombinasjoner :D

På oversiden er det forresten CLEAR ST og på undersiden er det Amber ST.

Bindetråden bidrar mest til fargene, da den er gul/oliven samt at jeg har lagt inn en tråd med Krystal Flash under ST´n.

Det er nesten merkelig å se hvordan ST`n endrer seg i farge når man setter lys på den fra ulike vinkler :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott flue as usual, Terje :)

Ja, ST'en er skikkelig transparent, selv i de mørke fargene. Jeg lagde en (heller dårlig) myggklekker nå, der jeg tok svart ST over rød holografisk tinsel. Den får en veldig stilig og svak rødlig farge som jeg personlig tror er gull på mygg (hemogloboid eller hva i hule det kalles :) )

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...