Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Bildene duger i bøtter & spann Claus.

Er det selull du har brukt i den første puppa?

 

Den siste flua er veldig effektiv, spesielt i mikroutgaver. Fått mange pene røyer på slike "Brassie-fluer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene duger i bøtter & spann Claus.

Er det selull du har brukt i den første puppa?

 

Den siste flua er veldig effektiv, spesielt i mikroutgaver. Fått mange pene røyer på slike "Brassie-fluer"

 

Den skal vel egentlig ha selull i seg men jeg brukte staffans polyamiddubbing.

Den siste der er vel den fluen jeg har bundet som synker raskest ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Idag har det blitt noen sånne :).

 

Puristpuppa.

 

 

kjell

 

Se der ja, Kjell :D........ det var puristpuppa si det ;D

 

 

Lasse17:

Dette trur jeg er en av de siste nymfene jeg binder.. har lyst til og bli en purist

 

Som musikk i mine ører Lasse :D :D....... men fra spøk til alvor. Bind de fluene du mener du kommer til å bruke og hvis det innbefatter nymfer så

må du ikke slutte å lage dem :)

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte hue i dag og lagde en nymfe med stein ;D

 

Dette trur jeg er en av de siste nymfene jeg binder.. har lyst til og bli en purist ;)

 

Laget noen slike for noen år siden, men jeg fikk aldri fisk på dem. Er det noen her som har erfaring med slike? Mulig jeg ikke brukte dem nok?

 

For meg finnes ikke noe mere gøy enn tørrfluefiske på vakende ørret, men tørrfluefiske på 0 vak (les blindfiske) har jeg gjort altfor mye. Jada,, det er koselig å fyre bål og sette seg ned å vente også, men det var dette med uroen i kroppen da, når en først er på tur.... (slutta å røyke). Har begynt å fiske med synkeliner OG føler at fluefisket mitt virkelig har fått en "vitamin" innsprøytning etter dette. Fantastisk moro å "lure" fisken selv om den ikke vaker. Ekstra moro er det fra belly boat, prøve å lese vanna og finne hvor fisken står. Nå går det i gamle klassikere også og de funker som bare det  :D :D.

Har tatt mere fisk i sommer\høst på vått enn jeg har gjort de siste 5 åra tilsammen. Kan bare ikke fatte at noen syns det er kjedelig, men vi er jo skrudd sammen forskjellig, ...heldigvis.

Fisk med det du synes er mest gøy Lasse17, neste sommer tar vi en tur og hilser på puristene. Det gleder jeg meg til  :D :D :D

 

bjorni

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vi gjøre vet du bjørni ;) Det hadde vært veldig morsomt!!

Jeg får vell holde på som før, mest tørrflue, men også nymfe

 

Jeg får vell legge dette purist greiene på is. Det var bare en tanke som slo inn i det tomme hode mitt. :D:)

 

Var ikke meningen å overbevise deg om hverken det ene eller det andre Lasse17, gjør det du selv synes er best  :) :) :)

Uansett har du fått voldsom dreis på fluebindinga, til glede for oss alle her på forumet!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget kloke ord fra Bjorni her Lasse ;) Skulle jeg for min del kun holdt meg til en type fiske tror jeg, jeg hadde kjeda meg ihjel :-\

Er så mye som er uprøvd av fisketeknikker :D

 

Mvh Dagbjørn

 

ps.Støtter opp om det Bjorni sier angående fluer også, ville vært synd å "miste" deg med dine nymfer også :'( Fantastiske fluer du lager Lasse, og vil gjerne se flere både vått som tørt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse! Ikke la deg rive med av bråkjekke karer som ikke får til å fiske under vann  ;)

Indikatorfiske med laaaange, tynne fortommer og buzzere i enden kan være vel så utfordrende og spennende som tørr(t)fluefiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Lasse! Ikke la deg rive med av bråkjekke karer som ikke får til å fiske under vann  ;)

Indikatorfiske med laaaange, tynne fortommer og buzzere i enden kan være vel så utfordrende og spennende som tørr(t)fluefiske....

 

..... og for at det ikke skal være noen som helst tvil så er det ingen bråkjekke karer som har anbefalt deg å ikke fiske under vann i denne tråden, Lasse :D

Så fortsett å binde de fluene du måtte ønske og ta egne valg på hvordan ditt fiske skal være......

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...