Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

sage95:

Den kommer du til å få mye glede av :D

Well done :)

Her er den siste i serien Vagwingcaddis - Morten Øland style. En variant med cdc hackle i front :D

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-13949885677606_thumb.jpg

post-4723-13949885678333_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Og legge inn wagvingflue etter Terje blir jo litt som å hoppe etter Wirkola, men jeg tar sjangsen alikevel. ;D

Ble jo skikkelig bra den :D ..... fanger garantert stor ørret :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Lekte litt med å kombinere cdc og foam men fortsatt beholde måten Morten Øland lagde hode med antenner :D

Med litt hjelp av en marker penn ble resultatet ganske bra og jeg tror denne vil kunne flyte svært godt ;D

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-13949885681296_thumb.jpg

post-4723-13949885681786_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye, Vegar :D

Her er en variant basert på Andrè Bruns caddis som jeg har skreddersydd for et helt spesiellt sted og en helt spesiell ørret ;D ;D

Lange hackle må til på dette stedet og på denne ørreten :D

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-13949885689057_thumb.jpg

post-4723-13949885689801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje , flotte fluer du disker opp med her , jeg og Døgnflua her på forumet så på the fish & the fly og fluebindinga til ørland i dag, og foamvingene , vi sliter begge med å få fatt i tynn nok foam ( o,5 mm)

Noen som vet hvor dette kan kjøpes , det finnes noe som heter thin-skin fra wapsi tror jeg det er , men vet ikke tykkelsen , og disse er spraglete på fargen , sannsynligvis har det mindre å si.( Øland griser jo til det meste med tusj allikevel... ;D ;D)

følehorn som blir brukt mener jeg er rapphøne , men jeg kan ta feil her , noen som vet.

ellers en veldig kul vårfluetråd.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Terje , flotte fluer du disker opp med her , jeg og Døgnflua her på forumet så på the fish & the fly og fluebindinga til ørland i dag, og foamvingene , vi sliter begge med å få fatt i tynn nok foam ( o,5 mm)

Noen som vet hvor dette kan kjøpes , det finnes noe som heter thin-skin fra wapsi tror jeg det er , men vet ikke tykkelsen , og disse er spraglete på fargen , sannsynligvis har det mindre å si.( Øland griser jo til det meste med tusj allikevel... ;D ;D)

følehorn som blir brukt mener jeg er rapphøne , men jeg kan ta feil her , noen som vet.

ellers en veldig kul vårfluetråd.

Mvh Espen

Takker Espen :D

Ring Jarle og Bjørnar fluefiske på Lillestrøm. Jeg har kjøpt en god del razor foam derfra og jeg vet at Bjørnar tok inn en del når jeg bestillte for ca en uke siden.

I pakka kommer det foam i 0,5 mm og 1mm.

De jeg bruker mest er 1mm.

Til antenner bruker jeg phesant tail, funker som bare det :D

tlf Jarle og Bjørnar:

63801160

Petter:

Takker, den er helt klart en elvecaddis :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok , razor foam ja , trodde den var tykkere,.??

Ok , skal nedom i morra uansett , har jo 2 km bort dit.

da ser jeg om jeg ikke finner denne , og prøver meg på Ørlands vine , UTEN TUSJ 8)

Har bundet masse fluer i det siste , og tenkte å rigge til stativ og kamera for å kanskje få bidratt litt til bilder i trådene her , 10 vulgataklekkere ble til i går , til en medforumist , må de fanger mange ørreter påfølgende sesong.. ;D

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av favorittene mine når det gjelder fjellet og vårfluer. Enkel og grei å binde med undervinge av gressand og overvinge av cdc og rapphøne. Kroppen er en "Special blend" av ghostfiber og det er selvfølgelig kun denne "Special blend" som funker ;D

[attachimg=1]

post-3493-13949885755894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det kara :) Forøvrig ar den "Special blend" bare 50/50 av brun og svart litt grov dubbing. Liker å bruke Roman Moser sin "Ghost fiber" men nå nærmer det seg slutten på det jeg har, så om noen vet hvor det er å få tak i, blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...