Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Æsj da, Terje. Jeg bandt opp noen sånne jeg og etter jeg så denne filmen. Og jeg var faktisk ganske fornøyd med dem..

Så så jeg din versjon.. Nå har jeg mest lyst til å kaste mine..

Fra spøk til alvor, så gjør jeg selvfølgelig ikke det. Men du binder fine fluer! Det vet du kanskje fra før.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, Terje. Jeg bandt opp noen sånne jeg og etter jeg så denne filmen. Og jeg var faktisk ganske fornøyd med dem..

Så så jeg din versjon.. Nå har jeg mest lyst til å kaste mine..

Fra spøk til alvor, så gjør jeg selvfølgelig ikke det. Men du binder fine fluer! Det vet du kanskje fra før.. ;)

Det er ikke bare fine fluer, det er kunst :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voksen vårflue, krok 10. 

Hva er det du har lagt over vingen, og hva er tanken bak dette? Fin flue. :)

 

takk,takk.

det er foam over vingene.

og hva som er tanken?  ...... faktisk er det ingen tanke bak det, tenker iblant svært lite og bare ekspriminter med ting og tang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å prøve ørret og harrfiske med tørrflue og ett nymfeoppheng festet i krokbøyen på tørrflua til våren. Tørrflua skal funke som en nappindikator for nymfa, og er da avhenging av å flyte godt. Dennne vårfluevarianten med cdc i front og foam over vingen vil jo flyte meget godt og er garantert noe jeg må teste ut. Takker for inspirasjon!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, størken klekker Terje!  :D

PS. går det an å bestille heklekurs? Prøvde meg på hekling av fluer for fem år siden.. heklenåla har vært ubrukt siden for å si det sånn.. Trenger litt starthjelp tror jeg....

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye Gisle og Petter :D

Petter:

Heklekurs på Kvarven til sommeren ;D

Terje!

Det ser jeg virkelig frem til Terje! Gule stenger og hekling :D

Jepp, gule stenger og hekling ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gule stenger og  hekling?? Hey, hva blir det neste .... hornbriller og olivenfarget hofteholder??

Hehehe, tror jeg skal ta meg et heklekurs på Kvarven jeg også. Bare gi beskjed om tidspunkt, vil ikke gå glipp av noe!

;D ;D

bjorni

P.S. Takkar for stadig input av inspirasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg brenner. Før klippet jeg til den store gullmedalje, men nå har jeg mistet teken, så jeg brenner. Lettere det.

Altså: Først grovklippe, slik at den nesten er ferdig. Litt sånn hakkete og fel, for så å brenne den jevn og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...