Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Da kapoken er i hus må det byttes ut noen fluer,starter med favoritten på

hjemlige trakter.

 

 

   Roger

 

Flott Elk Hair Caddis, Roger :)

Godt å høre at Kapoken er i hus.

Jeg fant igjen etiketten så da kan du få den på bindekurset :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

beklager at jeg ikke sender med etikett.....prioriterer ikke å kjøpe skriver nå, den enkle innpakkinga er fordi jeg ville gå så dritlei av pakkinga jeg gjorde før at jeg ikke hadde orka å holde på med alt fikleriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

beklager at jeg ikke sender med etikett.....prioriterer ikke å kjøpe skriver nå, den enkle innpakkinga er fordi jeg ville gå så dritlei av pakkinga jeg gjorde før at jeg ikke hadde orka å holde på med alt fikleriet!

 

Ikke noe å beklage det Staffan. De posene du bruker nå er veldig praktiske. Bare å stikke et hull og trekke ut dubbingen.

Etikettene blir vel stort sett bare kasta eller slites bort allikavæl :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Noen vårfluepupper fra i kveld.

 

En kryssning mellom superpuppa og antronpuppa.

Den andre er en hjortehårspuppe med cdc slør og fronthackle av rapphøne.

 

Begge er meget enkle å binde og funker forhåpentligvis helt greit :)

 

Terje!

post-0-13949862893211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og brent. Dvs. jeg har vingebrennere som jeg klipper så nært jeg kan rundt. Så brenner jeg vekk resten. Jeg er litt petimeter og får helt dilla når vingene ikke blir helt like hver gang. Med vingebrennere som mal blir de identiske også går det raskere  ;D

 

Dette er min favorittvårflue ved siden av E-12 på blankt vann. Men man må ha en del av de, etter en fisk trenger cdc'en ei pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og brent. Dvs. jeg har vingebrennere som jeg klipper så nært jeg kan rundt. Så brenner jeg vekk resten. Jeg er litt petimeter og får helt dilla når vingene ikke blir helt like hver gang. Med vingebrennere som mal blir de identiske også går det raskere  ;D

 

Dette er min favorittvårflue ved siden av E-12 på blankt vann. Men man må ha en del av de, etter en fisk trenger cdc'en ei pause.

 

hva slags brennere er det du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...