Tom Tomassen Posted August 3, 2008 Report Share Posted August 3, 2008 forslaget fra terje er det vel på tide at det blir noe av. eller hva sier dere?? tror det er like greit å få det på plass før alle setter seg med bindebordet å binder som en gal ;D LYKKE TIL!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 15, 2008 Report Share Posted August 15, 2008 Fjærmygglarve Link to comment Share on other sites More sharing options...
tob Posted August 20, 2008 Report Share Posted August 20, 2008 Få myggstikk her En myggpuppe. Vanskelig å få riktig lys på bilde med bordlampa og håndholdt kamera :-\ Trygve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 En flue jeg har hatt stor suksess med under myggfiske på Sotra utenfor Bergen. Her er myggen som regel mellom krokstørrelse 12-16, og byr på fantastisk fiske allerede i begynnelsen av mars. Jekla god allroundflue ellers også, kan ligne på duns og mye rart i tillegg... Om noen kjøper klær på Dressmann, er jeg veldig interessert i denne snoren som merkelappen er festet i. Finnes på enkelte dresser, gensre o.l. Denne flyter overraskende bra, og er brukt i bakkroppen på denne fluen... (OG nei, det funker ikke like bra med chenille o.l. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn-Tore Holvik Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 En enkel og grei klekker i str 17 tror jeg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tob Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Mygg krok #16 Kropp : Alpakka dubbing Vinge: Aero Dry Wing Front: CDC puff i serrafiltråd Trygve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 fin mygg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars M Posted September 30, 2008 Report Share Posted September 30, 2008 Staffans multimygg med litt "hotspots"... Funka veldig bra når himmelen var noe regntung i sommer. Bør også fungere til nattfiske etter røye/sjørøye her nordpå... Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/26015/65999.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted October 1, 2008 Report Share Posted October 1, 2008 Staffans multimygg med litt "hotspots"... Funka veldig bra når himmelen var noe regntung i sommer. Bør også fungere til nattfiske etter røye/sjørøye her nordpå... Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/26015/65999.jpg utrolig flotte fluer du lager Dette kan du godt ... Flott med inspirasjon til vinteren kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted October 20, 2008 Report Share Posted October 20, 2008 en liten palmer mygg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 En liten kommentar til Her er det samme som med caddisen. LITT for mye hackle palmer er lett å overdresse. (Bare mitt synspunkt;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 vet ikke helt hva jeg skal si jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 tok og surret med litt lengere avstand nå, det hjalp vell på bilder så virker vell flua mere dressa ut Her er den: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Terje Refsahl Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 tok og surret med litt lengere avstand nå, det hjalp vell på bilder så virker vell flua mere dressa ut Her er den: Der har du den, Lasse Terje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 ;) håper sjefen (henning) er fornøyd da Link to comment Share on other sites More sharing options...
tob Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 En variant Palmer CDC - krok #16 Trygve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsen Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 Begynt såvidt å gjøre meg klar til våren, cdc mygg variant med biot #20 [attachimg=#] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 Påfuglherl= Griffiths Gnat. Uten herl= Palmermygg. (Dette er noe de fleste selfølgelig vet, men kanskje det var nytt for noen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tob Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 Gary LaFontaines Buzz Ball (mygg klump). Krok TMC 102Y #15 3 stk hackle ( Cree, Orange, Grizzly) Trygve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars M Posted October 21, 2008 Report Share Posted October 21, 2008 En av mine store favorittklekkere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Terje Refsahl Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 En av mine store favorittklekkere... Det skjønner jeg godt, Lars ....Nydelig!!!!! Selv har jeg laget noen myggklekkere med hekla bakkropp i dag. En med cdc sekk, en med vanlig paraloophackle og en med cdc paraloophackle som er trimmet veldig ned Krokvalget er en tmc 2487 str 16 og nå er jeg helt på grensa i forhold til hva som er mulig å hekle.... liker egentlig ikke fluer mindre enn 16 så her går grensa mi Måtte kjøre flua nære linsa denne gangen Den hekla bakkroppen vil få bakkroppen til å synke raskt under vannfilmen mens hackelt holder flua flytende. Terje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tob Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Ikke noe vakker flue men den burde lure ørreten til våren Krok TMC 102Y #15. Myggkropper tvinni klink yarn. Flytebase CDC dubbing. Trygve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Litt sånn "klasemyggeninspirert" Men funker helt sikkert på store klekkinger til våren ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Ikke noe vakker flue men den burde lure ørreten til våren Krok TMC 102Y #15. Myggkropper tvinni klink yarn. Flytebase CDC dubbing. Trygve Tøff flue Trygve. Har ett par sånne i boksen jeg også men har aldri hatt dem på fortommen.Synd og skam ;D. kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune D Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 En Stokkebekk-cdc_mygg str 16(langt i fra fin men...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts